ای کاش روزها طولانی تر می‌شد تا من به همه کارهایم برسم

(زمان بیشتری در طول روز برایم پیدا کنید)

آیا آرزو می‌کردید که‌ای کاش دانشمندان و مخترعان وسیله‌ای اختراع می‌کردند تا می‌شد از افراد کپی کرد و از هر کس چند نفر وجود داشت؟ اگر این طورمی‌شد یک ورژن دیگر از شما بود تا کارهای خانه را برایتان انجام دهد، سرکار برود و پول دربیاورد و شما هم کمی وقت پیدا می‌کردید تا به خودتان برسید. همانی که مستحقش هستید.

گیل ریدینگ یک مشاور از میامی که در ۱۰ سال گذشته به صورت خصوصی و گروهی کارهایی را برای مشاوره و برنامه‌ریزی زمانی، برای زنانی که با کار بیرون از خانه و خانه‌داری دست و پنجه نرم می‌کنند، انجام داده می‌گوید: «اکثر ما به ندرت از وظایف و تعهدات خود در زندگی، قدمی فرا‌تر می‌رویم. متاسفانه، مشغولیت همه روزه، می‌تواند راهی سریع برای خستگی و نابودی خودتان باشد. به همین دلیل است که مردم به سراغ من می‌آیند و می‌خواهند تا یک نفر به آن‌ها یاد دهد که چگونه با ایجاد تغییرات ساده در زندگی، وقت بیشتری برای خود داشته باشند.»

آیا به نظرتان این مطلب، موضوع جالبی است؟

در اینجا پیشنهاداتی ارائه شده که به شما کمک خواهد کرد هر روز، یک ساعت زمان بیشتر در اختیار داشته باشید:

هنگام صبح:

– زود‌تر از خواب بیدار شوید و به پیاده‌روی بروید، به این ترتیب بعد از ظهر که از کار برمی‌گردید، آزادید و می‌توانید استراحت کنید.

– به جای اینکه وقتی از سرکار بازمی‌گردید مواد غذایی لازم برای شام را خریداری کنید، این کار را صبح، موقعی که به محل کارتان می‌روید انجام دهید، آن موقع مغازه‌ها خلوت‌تر است و زمان کمتری تلف می‌شود.

– لباس‌هایتان را جمع کنید و یک دفعه همه را با هم بشویید و از همسرتان بخواهید تا در خشک و آویزان کردن آن‌ها به شما کمک کند. اینگونه وقتی به خانه می‌رسید همه کار‌ها انجام شده.

– هر روز قبل از اینکه به سرکار بروید، قسمتی از خانه را تمیز کنید، تا آخر هفته تمام کارهای خانه انجام شده.

– قبل از اینکه بچه‌ها از خواب بیدار شوند، ۱۵ دقیقه در وان حمام که معطرش کرده‌اید غوطه‌ور شوید. به این ترتیب صبح‌ها راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوید زیرا که کارهای فوق‌العاده‌ای برای انجام دارید و منتظرید تا صبح شود تا بتوانید این کار‌ها را انجام دهید.

زمانی که در وسایل نقلیه هستید (اتوبوس یا مترو):

– تلفن‌هایی را که لازم است، بزنید.

– نامه‌ها یا کارت تبریک‌هایی را که می‌خواستید، بنویسید.

– روزنامه بخوانید (فقط سریع سرتیتر‌ها را مرور کنید) یا به کتابی که در نوار ضبط شده گوش دهید.

– برای روز بعد خود برنامه‌ریزی کنید.

در محل کار:

– زمان‌های کوتاهی دست از کار بکشید، موقع ناهار به پیاده‌روی یا به پارک نزدیک محل کارتان بروید. به این ترتیب می‌توانید از بعدازظهرتان نیز بهره بیشتری ببرید و بهتر کار کنید.

– قبل از اینکه به مطب دکتر بروید، تماس بگیرید و سوال کنید که آیا دکتر سروقت می‌آید یا نه؟

– لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. سپس بر اساس اهمیت، آن‌ها را شماره‌گذاری نمایید. سخت‌ترین کاررا اول از همه انجام دهید تا برای تمام روز احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

– تلاش‌های سخت خود را برای کامل بودن متوقف سازید. بیاموزید تا چگونه و از زمان چه کارهای اضافه‌ای بزنید تا برای کارهای مهم‌تر زمان بیشتری داشته باشید.

هنگام شب:

– در حالی که سوپ خود را هم می‌زنید، تلفن بی‌سیم را بردارید و قبض‌هایتان را تلفنی بپردازید.

– از منشی تلفنی استفاده کنید. اینگونه تماس‌های غیر ضروری حذف می‌شود و موقع شام خوردن لازم نیست که برای جواب دادن به تلفن مدام از سر میز بلند شوید.

– از دوست یا اقوام خود بخواهید تا فرزندتان را از تمرین ورزشی به خانه بیاورد، هفته بعد هم شما این کار را برای او انجام دهید.

– در حالی که آشپزی می‌کنید، تا جاییکه می‌توانید آشپزخانه را مرتب نمایید.

– کمی هم بی‌خیال باشید، به خاطر داشته باشید که تا حالا کسی به خاطر داشتن خانه‌ای نامرتب نمرده، در عوض ثابت شده کار خیلی زیاد یکی از دلایل ابتلا به خستگی مزمن، سرطان، زخم معده و حمله‌های قلبی است.

هنگام تعطیلات آخر هفته:

– کارهایی مثل تخلیه ماشین ظرفشویی را به همسر یا فرزندانتان بسپارید.

– هنگام تعطیلات به خرید بروید تا مجبور نشوید در صف‌های طولانی وقت خود را تلف کنید. همچنین می‌توانید با یکی از دوستان خود قرار بگذارید تا یک هفته او برای شما خرید کند و هفته بعد شما این کار را برایش انجام دهید.

– غذا را به مقدار بیشتر بپزید و اضافه آن را در فریزر قرار دهید.

– به مهمانی‌های خسته کننده فامیلی که جمعه شب‌ها برگزار می‌شود، نروید و در عوض با همسر خود بیرون بروید. یا حتی می‌توانید فقط لباس‌های زیبای خود را بپوشید و در خانه زیر نور شمع سر میز شام بنشینید و دو نفری شام بخورید، به این ترتیب احساس نازپروری و احترام به خود خواهید کرد.

شاید این مطالب را هم بپسندید