۱۰ شیوه به منظور ورزش کردن در زمان تلویزیون تماشا کردن

آیا شما زمانی که در حال تلویزیون تماشا کردن هستید، از اینکه سایز پشتتتان به اندازه تکیه‌گاه مبلتان بشود می‌ترسید؟ اینکه دائم بر روی مبل در جلوی تلویزیون بنشینید، ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد، اما اگر تلویزیون تماشا کردن برای شما به شکل یک اعتیاد می‌باشد، شما به راحتی می‌توانید این مسئله را با انجام دادن ده شیوهٔ ورزش کردن در جلوی تلویزیون اصلاح کنید.

من می‌دانم، من می‌دانم، اگر من به عنوان صاحب سایت کاهش وزن خوبی داشتم، به نوبهٔ خود به شما می‌گفتم تلویزیون خود را خاموش کنید و هرگز آن را دوباره روشن نکنید، (و اگر شما تلویزیون را به مقدار زیادی تماشا می‌کنید، باید با ساطور آن را بشکنید!) اما من به عنوان کسی که زمانی که نوجوان بود خانم راهنمای تلویزیون نامیده می‌شد، می‌دانم که این کار آسانی نیست. من به دنبال یک فصل تازه در هفته‌های آتی خودم هستم.

من نمی‌خواهم تماشا کنم که بزرگ‌ترین بازندهٔ اکثر لحظات باشم، اما من می‌دانم که بسیاری از مردم که در حال تماشای تلویزیون هستند، بزرگ‌ترین بازنده هستند و این را دوست دارند، فقط به یاد داشته باشیم که آن‌ها فقط در حال نظارت کردن هستند. شما احتیاج به این دارید که وزنتان را به صورت آرام و تدریجی کم کنید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که بزرگ‌ترین بازندهٔ لحظاتتان بر جلوی تلویزیون هستید، و از طرفداران این قضیه هستید، من یک ماشین حسابی تهیه کرده‌ام که میزان درصد کاهش وزن را محاسبه می‌کند و آن را نشان می‌دهد.

بنابراین با در نظر گرفتن اینکه شما تلویزیون خود را خاموش نمی‌کنید و به این موضوع هم نمی‌خواهید گوش نمی‌دهید، اما حداقل می‌توانید فقط در جلوی تلویزیون ننشینید!

۱) بی‌قرار باشید و به نوعی ساکن نباشید و وول بخورید، زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید، علم ثابت کرده است که افرادی که به حالت ساکن نمی‌شینند و دائم در حال وول خوردن هستند، ۳۵۰ کالری بیشتر می‌سوازنند. زمانی که بدن شما در حال حرکت باشد، کالری بیشتری را می‌سوازند.

۲) تجهیزات ورزشی خود را به جلوی تلویزیون منتقل کنید، اگر شما یک تردمیل دارید و آن به عنوان آویز لباس تبدیل شده است، اکنون زمان آن رسیده که آن را گردگیری کرده و آن را در مقابل تلویزیون قرار دهید و بر روی آن حرکت کنید. اگر تردمیلتان را در جلوی تلویزیونتان قرار دهید می‌توانید در حین پیاده روی بر روی تردمیلتان، برنامهٔ مورد علاقه‌تان را هم نیز ببینید.

۳) می‌توانید در جلوی تلویزیون ایستگاه‌های تمرین ورزشی برای خودتان تنظیم کنید. اگر اتاق نشیمن شما به اندازهٔ کافی بزرگ است، شما می‌توانید چنین ایستگاه‌هایی را جهت ورزش‌های کاردیو (قلب-عروقی) تنظیم کنید. این ایستگاه‌ها می‌تواند شامل، طناب زدن، راه رفتن، و یا استفاده از تجهیزات مانند دمبل، توپ ورزشی، استپ. این ورزش‌ها باعث بالا بردن ضربان قلب شما می‌شود.

۴) ببینید که چگونه در طول پخش یک تیزر تبلیغاتی یا یک تیزر تجاری؛ چه مقدار پوش آپ یا شنا سوئدی می‌زنید. اگر شما این کار را امتحان کنید و تنها از زمان شروع یک تیزر تبلیغاتی، همزمان شروع به زدن شنا سوئدی کنید، کم کم در این ورزش ماهر‌تر شده و کم کم متوجه می‌شوید که در ظول نیم ساعت یا یک ساعت چه مقداری را از خود نشان می‌دهید.

۵) شما می‌توانید حرکت لانچ را در جلوی تلویزیون انجام دهید. و یا می‌توانید زمانی که در خانه راه می‌روید، با حرکت لانچ راه بروید.

۶) پیاده روی کنید در زمانی که برنامهٔ مورد علاقه‌تان شروع شده است و این پیاده روی نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و زمانی که تبلیغات شروع به پخش می‌شود استراحت کنید.

۷) ببینید که چگونه می‌توانید ورزش اسکات را انجام دهید، اسکات را می‌توانید در جلوی تلویزیون انجام دهید و می‌توانید پشت به یک دیوار بایستید و ورزش اسکات را انجام دهید طوری که به دیوار تکیه داده و به حالت نشسته باقی بمانید، ببینید تا چه مدت می‌توانید حرکت را نگه دارید. ببینید آیا می‌توانید تا شروع شدن تبلیغات تجاری تلویزیونی به میزان معینی این حرکت اسکات را نگه دارید.

۸) با انجام حرکت کرانچ (دراز نشست نیمه) به یک ملکه یا پادشاه تبدیل شوید! برای اینکه کمتر بنشینید می‌توانید در جلوی تلویزیون این حرکت را انجام دهید تا عضلات شکم بهتری را دارا باشید. ببینید چگونه می‌توانید در طول زمانی آگهی‌های تبلیغاتی این حرکت را انجام دهید و چه مقدار معینی را انجام می‌دهید.

۹) برنامه‌های ورزشی تلویزیون را تماشا کنید و با آن‌ها حرکات ورزشی را انجام دهید. قرار نیست برای ورزش کردن سرمایه گذاری زیادی نمایید، می‌توانید کانال‌هایی را که برنامه ورزشی را می‌دهد انتخاب کنید و با آن ورزش کنید. در این برنامه‌ها، ورزش برای همهٔ سطوح از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

۱۰) به ورزش کردن جلوی تلویزیون عادت کنید. این می‌تواند تغییر مثبتی برای شما باشد، می‌توانید با انجام ورزش نشان دهید که تلویزیون تنها برای تلویزیون نگاه کردن نمی‌باشد. با انجام این کار می‌توانید روال تحرک خود را افزایش دهید. ورزش کردن در جلوی تلویزیون می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش و مفرح باشد و مطمئننا خسته کننده نمی‌باشد.

 

ورزش کردن، به هنگامی که ما تلویزیون نگاه می‌کنیم، مسئله‌ای است که همه باید آن را انجام دهیم. تبدیل شدن به کسی که دائم بر روی صندلی نشسته و تلویزیون نگاه می‌کند، نه تنها از لحاظ فیزیکی برای ما مفید نیست بلکه برای قلب ما نیز مضر می‌باشد.

شاید این مطالب را هم بپسندید