۹ روش برای مصرف ۹ واحد از میوه‌ها و سبزیجات

این راهکارهای آسان را برای دستیابی به سهم روزانه میوه‌ها و سبزیجات خود امتحان کنید.

۱) سالادی فوق‌العاده و بزرگ تهیه کنید

۷ اونس (۱۹۸ گرم) کاهوی شسته شده اندکی بیش از یک واحد را فراهم می‌کند. برشی گوجه فرنگی، و تکه‌ای سیب و ¼ لیوان کشمش به آن بیفزایید، شما ۴ واحد دریافت نموده‌اید. سالاد خود را با مرغ پخته و خرد شده تزیین نمایید، و نیز با افزودن تخم مرغ آب پز شده هم پروتئین دریافت نموده‌اید و هم ناهار خود را مصرف کرده‌اید.

۲) برای میان وعده

¼ لیوان زغال اخته و ¼ لیوان انگور را منجمد کرده و در طول تماشای برنامه تلوزیونی مورد علاقه‌تان آن‌ها را بجویید. با خوردن آن‌ها تاکنون ۶ واحد دریافت نموده‌اید.

۳) جویدن هویج

برای میان وعدهی قبل از شام، ½ لیوان هویج را آغشته با سسی کم چرب مصرف نمایید. تاکنون شما تا ۷ واحد مصرف کرده‌اید.

۴) افزودن مقداری آجیل

گردوی خرد شده، برشته شده را بر روی خوراک لوبیا سبز بپاشید.

۵) نوشیدنی

۸ اونس (۲۲۵ میلی لیتر) از آب میوه کم سدیم ۲ واحد از سبزیجات را فراهم می‌نماید. وای! شما به طرز فوق العاده‌ای ۹ واحد دریافت نموده‌اید و حتی هنوز زمان شام نرسیده است.

۶) افزودن مقداری شیرینی

عسل، شربت افرا یا آب میوه بر روی هویج بخارپز یا سیب زمینی شیرین بریزید.

۷) کبابی شده

هیچ فرایندی نظیر کبابی کردن و برشته نمودن سبزیجات شیرینی طبیعی آن‌ها فراهم نمی‌کند. شما هرچیزی را می‌توانید برشته و کبابی کنید، اما مواردی که بیشتر مورد علاقه هستند؛ هویج، سبزیجات، چغندر، شلغم، و جوانه کلم بروکسل می‌باشند. آن‌ها را به صورت تکه‌هایی درآورید. با مقادیر کافی روغن کانولا آن‌ها را آغشته نمایید، روی آن مقداری نمک سفید بپاشید، و آن را در لایهٔ نازکی از روغن در ماهیتابه پخش نمایید. آن‌ها را در فر از پیش گرم شده تا دمای ۴۵۰ درجه فار‌‌نهایت (۲۳۰ درجه سلسیوس) تا قهوه‌ای شدن سطح آن و کامل پخته شدن داخل آن حرارت دهید.

۸) تهیه پاپ کورن با گل کلم

تکه‌های کوچک کلم را از بوته اصلی آن جدا کنید. تکه‌های گل کلم را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا مخلوط نمایید و مقداری نمک روی آن بپاشید. فر را تا ۴۵۰ درجه فار‌‌نهایت گرم کنید، تکه‌های گل کلم را از یک طرف روی سطح فر پخش نمایید و تا زمان قهوه‌ای شدن کامل آن‌ها را حرارت دهید، سپس آن‌ها را به سطح دیگر بچرخانید. حالا برنامه مورد علاقه‌تان را ضمن خوردن این پاپ کورن سالم تماشا کنید.

۹) افزودن سس

یک دلیل وجود دارد که اسپاگتی تهیه شده از کدو مسمایی نام اسپاگتی را دارد، رشته‌های طلایی رنگ کدو واقعاً شبیه اسپاگتی می‌باشند، تنها آن‌ها قوت و نیروی بیشتری را فراهم می‌کنند. رشته‌ها را با یک مرحله اضاف‌تر با افزودن سس گوجه فرنگی و حلقه‌های پنیر تازه پارمزان تزیین نمایید.

شاید این مطالب را هم بپسندید