۴ راهکار خوشمزه برای ارتقاء رژیم غذایی خود با میوه‌

موز‌ها بر روی غلات شما. کلوچه‌هایی با طعم توت غرنگی، برش‌های سیب در کره بادام زمینی. با این همه شیرینی که آن‌ها دارند و وقتی پزشکان خوردن بیشتر آن‌ها را به ما توصیه می‌کنند چرا ما شکوه و گلایه کنیم؟ معدنی از طلا برای ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما می‌باشند، مثل ویتامین C، که به پشگیری از آثار مخرب ناشی از قند خون بالا بر سلول‌ها و عروق کمک می‌کند.

۱) مرکبات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید

پرتقال، لیموشیرین، لیمو‌ها، و گریپ فروت نه تنها سرشار از ویتامین C بوده، که منابع خوبی از فیبر نیز می‌باشند. (یک پرتقال بزرگ محتوی ۴ گرم فیبر می‌باشد.) آب لیمو‌ها در سس‌های سالاد خانگی بسیار خوشمزه می‌باشند. می‌تواند در سس‌های سرکه‌ای طعم و مزه بسیار خوبی داشته باشد، یا افزودن آن به محصولاتی چون نان‌ها و کیک‌های خشک. لیموترش می‌تواند فواید خواص دیگری داشته باشد: برخی تحقیقات اولیه پیشنهاد می‌کنند که غذاهای اسیدی مثل لیمو اثر غذا‌ها بر روی قند خون شما را به تأخیر می‌اندازند. کمی بیشتر لیمو بخرید وبرای افزودن آب آن به غذا‌ها از تن ماهی گرفته تا روی انواع غذاهای تهیه شده با ماکارونی برنامه ریزی کنید.

۲) مقداری سیب طلب کنید

می‌خواهید قند خونتان را در سطحی مطلوب نگه دارید؟ به این سخن قدیمی دربارهٔ اینکه سیب بخورید تا از دکتر دور بمانید توجه کنید. سیب‌ها سرشار از فیبرهای محلول بوده، که هضم غذا‌ها را کند کرده و در نتیجه ورود گلوکز به جریان خون را آهسته می‌کند. گروهی از محققان دریافتند زنانی که در روز حداقل ۱ سیب می‌خورند نسبت به افرادی که اصلاً مصرف نمی‌کنند، ۲۸% کمتر مستعد بروز دیابت می‌باشند. سیب همچنین سرشاز از فلاوونوئید‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی می‌باشند که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند- چنانچه شما پوست آن‌ها را نیز بخورید.

۳) طالبی را به لیست خرید خود بیفزایید

این میوه از نظر ویتامینC واقعاً برجسته می‌باشد. و برخلاف شیرینی که دارد، حاوی شکر زیادی نمی‌باشد. لذا هرآنچه را که دربارهٔ ممنوعیت آن‌ها در رژیمتان شنیده‌اید فراموش کنید. نمی‌توانید هر روز برشی از آن را با صبحانه‌تان مصرف نمایید؟ اشکالی ندارد. آن‌ را به برش‌هایی تقسیم کرده و در ژله‌ای بدون شکر و طعم دار مخلوط کرده و سپس بگذارید تا ژله ببندد. دسری آسان و کم چربی. یک لیوان طالبی محتوی بیش از مقادیر توصیه شده روزانه ویتامینA شما، محافظت کنده ضروری علیه برخی عوارض عمده دیابت، مثل مشکلات چشمی و کلیوی.

۴) هرچه بیشتر از انواع توت‌ها که در هفته می‌توانید بخورید بخرید

آن‌ها ممکن است برای جوانه‌های چشایی شما شیرین باشند، اما شیرینی آن‌ها فریبنده است. فروکتوز، شیرین کنندهٔ طبیعی که در اکثر میوه‌ها یافت می‌شود، از ساکارز (شکری که به طور معمول استفاده می‌کنید) شیرین‌تر است، بنابراین مقدار کمتری از آن‌‌ همان میزان شیرینی را با کالری کمتر برای شما فراهم می‌کند. و فروکتوزز با قند خون سازگار‌تر است و نسبت به ساکارز افزایش آهسته‌تری را در قند خون سبب می‌شود. توت‌ها سرشار از فیبر و آنتوسیانین؛ ترکیبات گیاهی سلامتی بخشی که محققان بر این باورند که با تنظیم تولید انسولین به کاهش قند خون کمک می‌کنند می‌باشند.

شاید این مطالب را هم بپسندید