سبک زندگی خود را حفظ کنید

اگر می‌خواهید با انجام هرچیزی بتوانید به زندگیتون سالهای بیشتری اضافه کنید داشتن تغذیه سالم کافی نیست. شما همچنین به ورزش با شور و نشاط و متناسب نگه داشتن مکرر تمرینهای قلبی و ماهیچه هاتون نیاز دارید. چشم انداز مهم‌تر؛ اینکه مردم شاد زندگی طولانی تری دارند و شیوه زندگی سالم را فراموش نکنید، استرس کشنده است درحالی که همدم و همراه و سکس مانند یک نجات دهنده است.

و علاوه بر این اگر تا کنون یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه داشته‌اید اما در حال استرس، تنهایی و ناراحتی هستید نمی‌توانید سودی ببرید. خبر خوب این است که انتخاب شیوه زندگی که شما را شاد کند، و انجام چیزی شبیه به این می‌تواند تا حد ممکن شما را در برنامه‌هایتان نگه دارد.

در اینجا چند راهنمایی برای رشد و نگهداری زندگی خود عبارتند از:

۱) هر روز ورزش کن

عضویت در سایت دوستان (فکر می‌کنم منظورش بودن در دنیای مجازی هست) نه تنها باعث تنبلی شما در ورزش می‌شود که حتی باعث لغو عضویت باشگاه می‌شود و اینجای تاسف دارد.

با این وجود ورزش هنوز هم به عنوان اصلیترین عامل ضد پیری باقی مانده است.

مهم نیست که چه فاکتورهای دیگری وجود دارد، واقعیت این است که ورزش منظم بهترین پیش بینی کننده عمر طولانی است. ورزش باعث بهبود قابل تصوری در هر جنبه از سلامت مثل دفع سرطان، بیماری قلبی، تقویت روحیه و تقویت استخوان‌ها می‌شود.

علت و معلول نیوتنی در صراحت آن است. این به این معنی است که نه تنها آموزشهای مقاومتی قلبی با وزنه را انجام بدهید بلکه حتی قدم زدن در پارک هم بهتر از هیچ کاری نکردن است. و حتی بهتر از آن انجام ۴۰ تا ۶۰ دقیقه تمرینات قلبی عروقی شدید ۴ بار در هفته، بعلاوه حداقل بیست دقیقه تمرینات آموزشهای مقاومتی ۳ بار در هفته است.

۲) جلوگیری از استرس

استرس همیشه در ذهن شما نیست، استرس مزمن طول می‌کشد تا آسیب‌هایش را بر روی بدن بگذارد مثل سرطان به دلیل آزاد شدن رادیکالهای آزاد، و تلومرز‌ها به معنای واقعی چروک، نوعی از بسته‌های ژنی داخل سلول‌ها. هرچقدر استرس شما بیشتر باشد نرخ مرگ سلولی شما بالا‌تر می‌رود، که این به معنی چین و چروک بیشتر، عضلات ضعیف و بدن با سرعت بیشتری تحلیل رفته عمر کوتاه‌تر می‌شود. فقط احساس استرس_ صرف نظر از شرایط شما_ کافیست تا سلول‌های پیری در مسیر (عصبی) ارسال شوند.

مردمی که استرس بالایی دارند در معرض بیماری‌های مزمن قرار دارند و بیشتر احتمال دارد که در سن ۵۵ سالگی دچار حمله قلبی شوند و خشم که اغلب باعث استرس مردم می‌شود با فشار خون بالا ارتباط دارد. بنابراین سعی کنید برای کاهش استرس در زندگی خود، یاد بگیرید که بجای اجتناب و درونی کردن آن استرس را مدیریت کنید.

۳) رابطه جنسی بطور منظم

سکس برای سلامتی زنان و مردان فواید یکسانی دارد. یک تحقیق در دانشگاه کوئینز نشان داد که در میان مردان می‌انسال، کسانی که اغلب ارگاسم بیشتری دارند میزان مرگ و می‌رشان نصف دیگر مردان است. داشتن رابطه جنسی سه بار در هفته یا بیشتر خطر حمله قلبی و سکته را نصف می‌کند. سکس کالری‌ها را می‌سوزاند، باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود و خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. درد را کاهش می‌دهد، سیستم ایمنی را تقویت و باعث بهبود کنترل مثانه می‌شود. مایع منی حتی باعث تاخیر پوسیدگی دندان می‌شود. انزال اغلب شانس یک مرد را به سرطان پروستات کاهش می‌دهد. و بالا از آن، داشتن رابطه جنسی صمیمی باعث استرس کمتر، شاد‌تر بودن و استراحت بهتر می‌شود. و همه این‌ها باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود.

شاید این مطالب را هم بپسندید