۱۰ عادت مادران شاد

اینها کارهایی هستند که مادران شاد انجام می دهند- پس آنها را هر روز به خاطر داشته باشید:

۱) زمانی را به خود اختصاص دهید

مادران شاد به خوبی میدانند که آنها نیزاستحقاق آن را دارند که زمان اندکی را در روز به خود اختصاص دهند. هنگامی که از قبل بدانید که می توانید مدت کوتاهی از روز را به استراحت بپردازید , راحت تر می توانید کارهای پیش روی خود را انجام دهید. راه حل ؟ هرسه روز ۲ ساعت را به کارهای خود اختصاص دهید.

۲) اگر کودکتان سرحال و خوشحال است, نیازی نیست او را خوشحال تر کنید!

همه ما این کار را انجام می دهیم… مثلا به کودک خود که آرام در صندلی مخصوص خود در ماشین خوابیده نگاه می کنید و با خود می گویید اگر سر اورا راست کنم , راحت تر و خوشحال تر خواهد بود. بنابراین اورا تکان می دهید. کودکتان از خواب بیدار شده و شروع به گریه کردن می کند. یا کودکان خود را در حال بازی می بینید و با خود می گویید اگر آنها را به زمین بازی ببرم , خوشحال تر خواهند بود بنابراین این کار را می کنید. آنها از این کار شما عصبانی شده و این عصبانیت را به شما نشان می دهند. مسئله اینجاست که آنها در همان حال خوشحال بودند . اگر کودک شما از وضعیت خود شکایتی ندارد , او را به حال خود رها کنید هرچند می دانم که این شاید کار سختی باشد! کودک شاد = مادر شاد.

۳) آشفتگی و به هم ریختگی خانه خود را با آغوش باز بپذیرید

چه اشکالی دارد اگر خانه شما شبیه به خانه های رویایی که در مجلات می بینید , نباشد. این فقط به این معناست که خانه شما محلی راحت و گرم است! چه اشکالی دارد اگر کودکانتان به خاطر بازی خاکی باشند یا آثار غذای شام هنوز روی صورت آنها دیده شود. اینها آنقدرهم بد نیستند- حتی می توانید یک عکس زیبا نیزاز این صحنه داشته باشید! در زندگی مهم این است که چگونه به مسائل نگاه کنیم. دفعه بعد که مقدار زیادی لباس نشسته را دیدید که روی هم انباشته شده اند , فقط به این فکر کنید که شاید این نوعی چیدمان لوازم است.

۴) زمانی را با دوستان خود سپری کنید

اعضای خانواده می توانند از عهده انجام کارهای خود برآیند پس نگران نباشید و مدتی را با دوستانتان بگذرانید. شما زنی هستید که برای خود هویتی مشخص دارید و ضروری است که هرچند وقت یکبار زمانی را با دوستان خود به تفریح بپردازید.

۵) ازخودغافل نشوید!

اشکالی ندارد اگر شما مسئول مراقبت از تمام اعضای خانواده خود باشید ولی این بدان معنا نیست که نمی توانید آنچه را که خود می خواهید نیز بدست آورید. به خانواده خود بفهمانید که نیازهای شما نیز به اندازه نیازهای آنها اهمیت دارند و هنگامی که مادر خانه راضی و خوشحال باشد , دیگر اعضای خانواده نیز شاد خواهند بود اما اگر مادر شاد نباشد …

۶) Get in the zone

۱۰ دقیقه در روز فقط استراحت کنید. چشمانتان را ببندید , آهسته و عمیق از طریق بینی نفس بکشید و از طریق دهان آن را بیرون دهید. این کار را چند بار تکرار کنید. مکانی را که به آن علاقه دارید و در آن احساس آرامش می کنید در ذهن خود تصور کنید و ۱۰ دقیقه از زمان خود را در آنجا بگذرانید.

۷) رویاها و اهداف خود را به یاد داشته باشید

ما هر روز کودکانمان را تشویق می کنیم که از تمام توانایی و استعداد خود استفاده کنند. اما گاهی اوقات رویاها و اهداف خودمان را فراموش می کنیم. بهترین کار برای تشویق کودک آن است که خود سرمشق او باشید- مادران شاد همواره به دنبال رویاهای خود هستند و هرگز آنها را کنار نمی گذارند.

۸) شاد و سرخوش باشید

ناراحت و گرفته نباشید. با کودکان خود به موسیقی مورد علاقه آنها گوش داده و با هم برقصید. با همسر خود همراه با یک آهنگ ملایم برقصید. حتی می توانید هنگام تهیه غذا نیز در آشپزخانه برقصید.

۹) قوانین را زیرپا بگذارید

یکی از بهترین قسمت های وضع قوانین این است که بتوانید گاهی اوقات آنها را زیر پا بگذارید. مثلا کودک خود را برای تولدش بیرون ببرید حتی اگر مجبور شود آن روز را به مدرسه نرود یا کودک خود را نیمه های شب از خواب بیدار کنید و با هم ستاره های دنباله دار را تماشا کنید. مادران شاد می دانند که چگونه چیزهای عادی و پیش پا افتاده را لذت بخش و جالب نمایند.

۱۰) به آنچه مربوط به خودتان است, توجه کنید

زندگی را همان طور که خودتان می خواهید , بسازید. به خود و خانواده خود فکر کنید. بیش از اندازه به آنچه دیگران انجام می دهند یا می گویند, توجه نکنید. به شایعات یا کنایه های دیگران فکر نکنید. به دنبال تایید دیگران نباشید و به خود اطمینان داشته باشید.

شاید این مطالب را هم بپسندید