۱۱ روش برای اینکه بتوانید همین حالا احساسی خوب پیدا کنید

همه ما خوب می‌دانیم که وزن کم کردن فرایندی تدریجی است.اما ضمنا اگر خواهان ترقی بیشتر نیز باشید، مشکلی نیست. در اینجا برایتان مواردی را گلچین نمو‌ده‌ایم که به شما کمک می‌کنند که در همین لحظه و در طول هفته انجام دهید و شروعی پرانرزی و احساسی خوب داشته باشید:

همین حالا:

۱) کمد لباس خود را جستجو کنید

تمام لباس‌های گشاد، زشت و کهنه و شلخته و هر چیز دیگری که شما را یاد اندامی که دوست ندارید می‌اندازد، بدون هیچ فکری، دور بیاندازید.

کمد لباس زیر خود را نیز از لباس‌های قدیمی و زشت و رنگ و رو رفته و سوتین‌هایی که میله آنها بیرون زده، خالی کنید.

۲) به خرید بروید

لازم نیست که ولخرجی کنید و کلی لباس بخرید و کمد خود را پر کنید. انتخاب یک بلوز با دوختی زیبا که اندام شما را لاغرتر نشان دهد نیز باعث می‌شود که فوری شاد شوید و احساس بهتری داشته باشید.

توصیه دیگر این است که تعدادی لباس زیر زیبا نیز خریداری کنید. لازم نیست که حتما فکر کنید که همسرتان کدام را دوست خواهد داشت، لباس‌هایی را انتخاب کنید که باعث می‌شوند که شما احساس جذابیت بیشتری کنید. به این ترتیب احساس خوبی در مورد خود خواهید دشت.

۳) ۱ لیوان آب بنوشید و از همان لحظه تصمیم بگیرید که روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید

آیا فکر می‌کنید که کار سختی است؟ می‌توانید این لیوان‌ها را در طول روز طوری که به شما فشار نیاورد بخورید. صبح خود را با یک لیوان آب جوشانده شده و قطعه‌ای لیمو شروع کنید. در محل کار، یک بطری آب نزدیک خود بگذارید و در طول کار خود جرعه جرعه از آن بنوشید. قبل و بعد از هر وعده غذا، یک لیوان آب بنوشید. (به این ترتیب احساس گرسنگی کمتری نیز خواهید کرد)

امشب:

۱) زمانی را به خود اختصاص دهید

می‌توانید یک ربع بنشینید و کتاب هری پاتر بخوانید، مدیتیشن انجام دهید یا مدتی را در وان حمام غوطه ور شوید و کتابی بخوانید. شما نیاز به آرامش دارید و اطرافیانتان نیز نیازمندند که به این ایده عادت کنند.

۲) فعال باشید

۱۰ دقیق حرکات شنا یا دراز نشست انجام دهید، با فرزندتان به استخر بروید یا با دوستان خود به کلاس رقص بروید. کاری را انجام دهید که باعث تحرک شما شود.

تمام طول هفته:

۱) در بشقاب خود بیش از هر ماده غذایی دیگر، از سبزیجات و سالاد استفاده کنید

آنها سالم‌تر هستند و به شما کمک می‌کنند تا بدون زیر پا گذاشتن رژیمتان، احساس سیری بیشتری کنید.

۲) سعی کنید روزانه خداقل ۵ واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید

اگر هنگام صبحانه یک لیوان آب پرتقال همراه یک تکه نان تست و کیوی بخورید، تقریبا ۳/۱ راه را رفته‌اید.

۳) میان وعده‌های سالم

مثل: تکه های هویج خام و شسته شده، انگور یا موز مصرف کنید. فریب چیپس و شیرینی‌جات را نخورید.

۴) فعالیتی برای هر روز خود قرار دهید

چند ایستگاه زودتر از اتوبوس یا مترو پیاده شوید یا اتومبیل خود را دورتر پارک کنید و تا مقصد پیاده‌روی کنید. به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. هنگام استراحت ناهار به پیاده‌روی یا استخر بروید.

۵) برای خود یک همراه بیابید

کسی که بتوانید از نصیحت‌های او استفاده کنید و ایده‌هایتان را با او مبادله نمایید یا اینکه با او به پیاده‌روی بروید. به این ترتیب احساس تنهایی کمتری خواهید داشت و انگیزه‌تان نیز افزایش می‌یابد و بهتر از همه می‌توانید دوستی خوب داشته باشید.

و در نهایت، برای اینکه تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید باید به خود افتخار کنید. خود را ملزم سازید که زندگی خود را تغییر دهید. این گامی بزرگ است و به همین دلیل شما باید احساس کنید که در بالاترین نقطه جهان قرار دارید.

شاید این مطالب را هم بپسندید