کِرِپ انواع توت

این کرپ از میوه­های تازه تهیه شده و بهار را به شما هدیه می­دهد.

(برای ۱۲ نفر؛ هر نفر: ۱ کِرِپ)

مواد لازم برای داخل کرپ

½ ۱ لیوان تمشک تازه یا فریز شده

½ ۱ لیوان بلوبری تازه یا فریز شده

۱ لیوان توت فرنگی تازه یا فریز شده

¼ لیوان شکر

۱ قاشق چای­خوری آرد ذرّت

۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

۶ قاشق غذاخوری پنیر خامه­ای (کم چرب)

۱ قاشق غذاخوری پودر قند

مواد لازم برای خمیر کِرِپ:

۲ لیوان آرد همه منظوره (الک شده)

½ قاشق چای­خوری نمک

۲ لیوان شیر (کم چرب)

۱ لیوان آب

۴ عدد تخم مرغ بزرگ

۱ قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه:

۱) برای درست کردن خمیر کرپ، آرد و نمک را در یک کاسه متوسطی بریزید و مخلوط کنید. شیر، آب وکره و را در مخلوط­کن بریزید. سپس تخم­مرغ ها را داخل مخلوط­کن بشکنید. مخلوط را هم بزنید تا صاف و یکدست شوند. مخلوط آرد را در مخلوط­کن بریزید و هم بزنید تا خمیر کرپ شما آماده شود. خمیر را برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

۲) ماهی­تابه متوسط مخصوص کرپ (یا ماهی­تابه متوسط نچسب) (قطر ۲۰ سانتیمتر) را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از داغ شدن، ¼ قاشق چای­خوری کره بریزید. بعد ¼ لیوان خمیر کرپ را اضافه کنید. ماهی­تابه را سریع حرکت دهید تا خمیر کف ماهی­تابه را بپوشاند. پس از حدود ۱ دقیقه با کاردک کرپ را برگردانید تا سمت دیگرش هم بپزد. این طرف به ۳۰ ثانیه زمان برای پخت نیاز دارد. سپس کرپ را داخل بشقاب بگذارید. بقیه کرپ­ها را نیز به همین ترتیب آماده کنید (۱۱ عدد). اگر از خمیر اضافه ماند، کنار بگذارید و دفعه بعد استفاده کنید.

۳) برای درست کردن ماده داخل کرپ، ۵ ماده اول را داخل قابلمه متوسطی بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید. اجازه دهید جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد تا مخلوط غلیظ شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب لیمو را اضافه کنید. بگذارید خنک شود.

۴) یک کرپ را در هر بشقاب سرو بگذارید و ½ ۱ قاشق چای­خوری پنیر خامه­ای رو آن بمالید. سپس، ½ ۲ قاشق غذاخوری مخلوط توت روی آن بریزید و کرپ را بپیچید و رول کنید. روی هر کرپ ۲ قاشق غذاخوری مخلوط توت بریزید. باقی کرپ­ها را هم به همین ترتیب آماده کنید. قبل از سِرو، اگر دوست داشتید روی کرپ­ها پودر قند بپاشید. نوش جان.

اطلاعات تغذیه­‌ای:

در هر وعده غذایی

کالری: ۱۲۲

کالری به دست آمده از چربی: ۳۰%

چربی: ۴ گرم

چربی اشباع شده: ۲.۱ گرم

پروتئین: ۴ گرم

کربوهیدرات: ۱۸.۱ گرم

فیبر: ۱.۹ گرم

کلسترول: ۴۴ میلی­گرم

آهن: ۰.۹ میلی­گرم

سدیم: ۱۰۸ میلی­گرم

کلسیم: ۴۴ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید