۱۰ % بزرگ

سعی و تلاش زیاد برای رسیدن به وزن ایده‌آل تا روز عروسیتان یا بعضی اعداد جادویی دیگر بر روی ترازو می‌تواند سبب ترس و وحشت شما شود و جرات چنین کاری را از شما بگیرد.اما دستیابی تدریجی به هدفی که فواید بسیاری برای سلامتی شما خواهد داشت بسیار ساده‌تر است یعنی : کاهش فقط ۱۰% وزن فعلیتان.

اگر بسیاری ازپروژه هایمان را در زندگی به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنیم، خیلی بهتر قابل کنترل و مدیریت خواهند بود. کاهش وزن نیز از این امر مستثنی نیست.

اما مزیت دستیابی به این هدف تنها رسیدن به اندامی که همواره آرزویش را داشتید  نیست ، در اینجا فواید دیگری نیز که با کاهش ۱۰% وزنتان خواهید دید، بازگو شده است:

۱) قلبی سالمتر

تنها با کاهش ۱۰ درصد وزنتان می‌توانید کلسترول و فشار خون خود را کاهش دهید. کلسترول و فشارخون بالا، دو عامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

۲) کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲

اگر اضافه وزن دارید، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارید یعنی بدنتان قادر نخواهد بود انسولین کافی تولید کند یا به طرز صحیح از آن استفاده کند. انسولین هورمونی است که در تبدیل غذا به انرژی قابل مصرف، نقش دارد. با کاهش ۱۰ درصد وزن بدن می‌توانید توانایی بدنتان را برای استفاده بهینه از انسولینی که تولید می‌کند بهبود بخشید و حتی شاید بتوانید از بروز بیماری پیشگیری نمایید. اگر هم به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، با کاهش وزن خود می‌‌توان نشانه و علائم آن را بهبود بخشید و شاید هم از ایجاد عوارض بعدی جلوگیری کرد.

۳) شادی و بشاشیت بیشتر

کاهش فقط ۱۰% وزن می‌تواند نیرو و توان شما را افزایش دهد. شما احساس بهتری خواهید داشت و انرژی بیشتری کسب خواهید کرد.

۴) پیشرفت از لحاظ روانی

کاهش ۱۰ وزنتان می‌تواند اعتماد به نفس و انگیزه‍‌ ای را که برای ادامه این مسیر نیاز دارید به شما بدهد. موفقیت، موفقیت می‌آورد. کاهش ۱۰% وزن مرحله‌ای مهم در این سفر است. هنگامی که به آن دست پیدا کردید، زمانی را برای جشن گرفتن به خاطر تمامی تلاش‌هایتان در این راه، اختصاص دهید.

بررسی واقعیات

بعد از کاهش ۱۰% وزنتان، خود متوجه می‌شوید که برای کاهش باقی اضافه وزنتان و رسیدن به وزن ایده‌ال چقدر زمان نیاز دارید.این امر زمینه‌ای در رابطه با این سوال به شما می‌دهد که : آیا من با تلاش بیشتر می‌توانم وزن بیشتری کم کنم؟ اگر جوابتان منفی است، اشکالی ندارد. بعضی از افراد تنها ۱۰% وزنشان را کم می‌کنند و همین برایشان کافی است. اگر شما نیز جز این گروه هستید، پس دست مریزادی به خود بگویید. چنین کاهش وزنی یک موفقیت فوق العاده است

شاید این مطالب را هم بپسندید