یافتن انگیزه برای بافکر غذا خوردن

آیا برای شروع بافکر غذا خوردن به انگیزه نیاز دارید اما پول کافی برای استخدام یک مربی ورزشی مثل جیلین مایکلز را ندارید؟ اگر چنین است، اصلاً نگران نباشید. در اینجا، چند توصیه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا انگیزه کافی برای بافکر غذا خوردن را به دست آورید.

۱) عصبانی شوید اما نه از دست خودتان

عصبانیت خودتان را متوجه موانعی کنید که در راه بافکر غذا خوردن شما، کارشکنی می‌کنند. مثل، غذاهای ناسالم، رژیم‌های غذایی نادرست، رستورانی که پرس‌های غذایی بزرگ سرو می‌کند، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی که شما را به مصرف شکلات و غذاهای ناسالم، ترغیب می‌کنند. در اینجا چند مثال از نحوه ایجاد تغییر مثبت در عصبانیت و افزایش انگیزه را به شما ارائه می‌کنیم. رستوران‌های فست‌فود‌فروشی، به شما غذاهای ارزان اما با کیفیت پایین را عرضه می‌کنند که مزه خوبی داشته اما سلامت شما را به شدت به خطر می‌اندازند. احساسات و عصبانیت خودتان را در جهت تحریم نمودن این رستوران‌ها به کار ببرید. وقتی که می‌دانیم که تحریم فست‌فود به نفع ما است، نخوردن آن برای ما آسان‌تر می‌شود. این کار، شما را یک قدم به بافکر غذا خوردن، نزدیک‌تر می‌کند.

۲) سست و بی‌اراده نباشید. تغییر، یک امر غیرممکن نیست

ما اغلب حتی قبل از اینکه شروع کنیم، دست از تلاش می‌کشیم زیرا دچار شک و تردید هستیم (فکر نمی‌کنم که از عهده‌اش بربیایم) یا خودمان را درگیر اما و اگرها می‌کنیم (به شرطی از عهده‌اش برمی‌آیم که …). وقتی که صدای تردیدهای خودتان را می‌شنوید، بارها و بارها با خودتان تکرار کنید که شما می‌توانید. جملات شما باید اینگونه آغاز شوند “من می‌خواهم” و “من می‌توانم از روی و تعقل غذا بخورم.”

۳) تصویرسازی ذهنی انجام بدهید

افراد موفق کسانی هستند که از همان ابتدا، تصویر واضح و ملموسی از موفقیت خود در ذهن خود ایجاد می‌کنند. هدف شما از بافکر غذا خوردن،‌ چیست؟ سلامتی بهتر؟ تناسب اندام و پوشیدن لباس دلخواه؟ انرژی بیشتر؟ روابط اجتماعی بهتر؟ این هدف، هر چه که هست، چشمان خود را بسته و آن را تا جایی که می‌توانید با جزئیات بیشتر، در ذهن خود مجسم کنید.

۴) این کار، راحت نیست. مواجه شدن با یک چالش جدید، کار آسانی نیست

وقتی که با موانعی برخورد می‌کنید که شما را با چالش بیشتری نسبت به آنچه که انتظار داشتید، مواجه می‌کند، دچار سرخوردگی می‌شوید. چگونه می‌توان از حس درهم شکستگی و ناامیدی، پرهیز کرد؟ بدین  منظور باید برای خودتان انتظارات واقع‌بینانه‌ای ایجاد کنید. سنگ بزرگ علامت نزدن است. مسلماً باید به خودتان تلنگر زده و آستین‌ها را بالا بزنید اما نباید در بدو امر، یک گام خیلی بزرگ بردارید. به عنوان مثال، ابتدا تنها در زمان صرف یک وعده در روز، بافکر و توجه‌، غذا بخورید. یا به جای اینکه کل برنامه غذایی خودتان را تغییر بدهید، با اضافه کردن تنها یک میان‌وعده سالم در روز، شروع کنید. سرزنش کردن خود خیلی بدتر از سختی‌ای است که در بدو امر  در اثر ایجاد یک رفتار جدید، متحمل می‌شویم.

۵) موفقیت‌های سابق خود را برجسته‌تر کنید

چه چیز در گذشته به شما کمک کرد تا از روی فکر، غذا بخورید؟ آیا از طریق همراهی یک دوست، موفق به ایجاد بیشتر این تغییرات شدید؟ یا با یادداشت کردن روزانه غذاهای مصرفی خود، به موفقیت دست پیدا کردید؟ بر روی روش‌هایی که به شما در دستیابی به موفقیت، کمک نمودند، تمرکز کنید. هیچ فرمول جادویی در زمینه بافکر غذا خوردن وجود ندارد که برای همه افراد به طور یکسان عمل کند.

یک متن سخنرانی درباره مواردی که به شما انگیزه می‌دهند تهیه کنید. روبروی آینه بایستید و برای خودتان سخنرانی کنید. دست از تلاش برندارید. از همین امروز، شروع کرده و بافکر غذا خوردن را تمرین کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید