درباره مراقبت از خود هوشیار باشید

با وجود بسیاری از بیماری­های خطرناک در زندگی بهترین شانس شما تشخیص زودهنگام است. با معاینه منظم، دکترتان بدنتان را برای سرطان معاینه کند قبل از اینکه علائمش را تجربه کنید. برای زنان این به این معنی است که ماموگرافی سرطان پستان و آزمایش پاپ اسمیر برای سرطان گردن رحم، و برای هر دو مردان و زنان معاینه سرطان روده، و معایناتی که شامل ارزیابی از قلب شما و سیستم قلبی و عروقی، تست اچ آی وی، و دیگر بیماری­های مقاربتی، خودتان را مطمئن سازید که احساس شادی و نشاط دارید بدون مشکلات و نشانه­های بیماری­های روحی و روانی. درباره معاینات پزشکی فعال باشید و بطور منظم چکاپ انجام دهید.

معنوی باشید. مطالعات نشان می‌­دهد افرادی که به طور منظم در کلیسا حضور دارند امید به زندگی بالاتری دارند، احتمالا این ناشی از حمایت اجتماعی است که با افراد همراه است و به معنای بهتر داشتن هدف در زندگی. برخی محققان پیشنهاد کرده­اند که داشتن یک جایگزین معنوی مانند مدیتیشن، یوگا، نماز، و یا طبیعت ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد.

ایجاد دوستی. افرادی که روابط دوستانه و فامیلی دارند سالم می‌­مانند و زود‌تر از بیماری‌ها بهبود پیدا می‌­کنند. داشتن روابط اجتماعی باعث می‌­شود شما شاد‌تر بوده، افسردگی از بین برود و سیستم ایمنی تقویت شود. مطالعات نشان می‌­دهد که افرادِ تنها نرخ بالاتری از استرس را درک می‌­کنند، فشار خون بالا، خواب بد‌تر، و میزبان فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک که باعث افزایش ساییدگی و پارگی در بدن است، می‌­باشند. پزشکان حتی اقرار می‌­کنند که خدمات پزشکی بهتر و کاملتری را برای کسانی که تحت حمایت خانواده هستند فراهم می‌­کنند.

یک حیوان خانگی نگه دارید. داشتن یک حیوان خانگی به سالهای زندگی اضافه می‌­کند. مردم با حیوانات خانگی احتمال بیشتری برای زنده ماندن هنگام یک حمله قلبی را دارند، یک مطالعه نشان داد، داشتن یک حیوان خانگی تمایل به کاهش سطح هورمون استرس، کورتیزول، آرام‌تر شدن و همچنین بهبود سلامت شما را فراهم می‌­کند. کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، در صورتی که یک حیوان خانگی داشته باشند بهتر با بیماری مقابله می‌­کنند. قربانیان حملات قلبی که سگ دارند احتمال بیشتری برای زنده ماندن دارند. همچنین، داشتن یک حیوان خانگی شما را مجبور به ورزش، و ترویج تعاملات اجتماعی با افراد دیگر کرده، که آن هم برای سلامتی و طول عمر خوب است.

کرم ضد آفتاب. «نوشته مری اسچمیچ در تریبون شیکاگو.» اگر فقط می‌­توانستم یک نکته برای آینده ارائه دهم کرم ضدآفتاب است «مزایای استفاده طولانی مدت از کرم‌های ضد آفتاب به اثبات رسیده است… در حالی که بقیه توصیه من هیچ پایه و اساسی قابل اعتماد‌تر از تجربه پر پیچ و خم خود من ندارد.»

اشعه UV نه تنها باعث آسیب به پوست می‌­شود که می‌­تواند به سرطان منجر شود، و نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. این به این معنا نیست که شما هرگز نباید نور آفتاب را ببینید بلکه. یک راه خوب برای تولید ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. کرم‌های ضد آفتاب اشعه‌های UVA و UVBرا بلوک می‌­کند. آن را می‌­پوشند طول سال و محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید خود را.

نخ دندان روزانه. لثه‌های متورم باعث آزاد شدن مواد التهابی به جریان خون می‌­شوند، که باعث انسداد شریان می‌­شود. با سالم و عاری از باکتری نگه داشتن لثه‌های خود، خطر ابتلا به بیماری پریودنتال، که به نوبه خود باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی می‌­شود را کاهش دهید.

چیزهای دیگر. برخی از چیزهایی که نیاز به گفتن ندارد: با یک رژیم غذایی متعادل چاق نشوید، و سیگار نکشید. در یک منطقه جنگی و یا یک منطقه در معرض خطر بلایای طبیعی زندگی نکنید. موتور سواری نکنید، نداشتن روابط جنسی پر خطر. گذشته از این رانندگی پر مشغله می‌­تواند یک فعالیت خطرناک باشد پس اگر مجبور به رانندگی هستید کمربند ایمنی را ببندید. و بخاطر داشته باشید که برای رانندگی هر ده مایل در ساعت خطر مرگ دو برابر می‌­شود. دنبال کردن غرایز و خود را در موقعیت­های خطرناک قرار دادن. اتخاذ تصمیمات بالا نمی‌تونه تضمین کنه که شما ۱۲۵ ساله می‌­شوید اما شما می‌­توانید آخرین نفس‌هایتان را در ۸۰ سالگی بکشید. حداقل با دانستن این‌ها شما به راحتی می‌­توانید یک مبارزه خوب برای زندگی قدرتمند­­­‌تر داشته باشید.

شاید این مطالب را هم بپسندید