۱۰ روش برای داشتن دلی جوان

در این مورد هیچ شکی نیست که امروزه، دیگر افزایش سن بهانه‌ای برای تنبلی نیست. دیان کیتون، گلدن هاون، هریسون فورد و پل مک کارتنی همگی نشانه‌های زنده‌ای هستند که این حرف را ثابت می‌کنند: افزایش سنی به معنی پایان نگرشی جوانانه به زندگی، روزهای فعال و لذت بردن از زندگی نیست. راز این افراد در چیست؟ جسم و روانی جوان

در اینجا ۱۰ روش فوق‌العاده برای کمک به شما در رسیدن به آن ارائه شده:

نگرش خود را تغییر دهید:

مطالعه‌ای که اخیرا در دانشکده پزشکی هاروارد بر روی مردانی با سن بیشتر از ۷۵ سال انجام گرفته نشان می‌دهد، هنگامی که این افراد در فعالیت‌های جوانانه مثل گوش کردن به موسیقی‌های دوران جوانی خود بیشتر شرکت می‌کنند، علائم حیاتی آنها شبیه به مردانی است که ۷ تا ۱۰ سال جوانترند.

برای جوانتر به نظر آمدن و داشتن احساسی خوب، از این استراتژی ها استفاده نمایید:

۱) روزنامه بخوانید، فیلم‌های جدید ببینید و رادیو گوش دهید تا از وقایعی که هر روز در سراسر جهان رخ می‌دهد با خبر باشید.

۲) این جمله را در خود پرورش دهید: با وجود سن بالایم، قادر به انجام هر کاری هستم. این جمله به این معناست که هیچ‌گاه سن خود را بهانه‌ای برای این قرار ندهید که با چشمانی بسته و در جهل و ناتوانی زندگی خود را بگذرانید.

۳) با حرفهای مثبت، به علائم و نشانه‌های پیری در خود، خوشامد بگویید: برای مثال به خود بگویید: خط خنده من یاداور تمام لحظات خوشی است که پشت سر گذاشتم یا موهای سپید من نشان می‌دهد که نسبت به دوران جوانیم داناتر و عاقلترم.

روی مغز خود کار کنید:

تحقیقات انجام گرفته در دپارتمان اعصاب آلمان نشان می‌دهد، فیبرهای عصبی در مغزحیواناتی که در محیطی محرک زندگی می‌کنند، به مدت طولانی‌تری اتصال خود را حفظ می‌کنند. شما نیز می‌توانید با روش‌هایی که در پایین آورده شده انشعاب‌های جدید حافظه‌تان را تقویت کنید:

۴) یک کتاب خوب بخوانید.

۵) بازی‌های فکری یا پازل انجام دهید.

۶) مهارت‌های جدیدی بیاموزید: مثلا سعی کنید یوگا یاد بگیرید، در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا به کلوب بروید.

ظاهر خود را آراسته سازید:

حتما می‌دانید که وقتی خوب به نظر می‌رسید اعتماد به نفستان نیز افزایش می‌یابد. برای اینکه ظاهری جذاب و امروزی داشته باشید این نکات ساده را به خاطر بسپارید:

۷) از لباس‌هایی که ظاهری قدیمی دارند دوری کنید مثل لباس‌های اپل دار یا پارچه‌های کتانی راه راه سنگشور شده و زبر.

۸) تعدادی روسری و شال رنگی با توجه به رنگ سال خریداری کنید.

۹) به آرایشگاه بروید و موهای خود را به جای مدل قدیمی و وزوزی، لایه لایه کوتاه کنید و اگر موهای خاکستری تان را دوست ندارید، می‌توانید آنها را رنگ کنید.

۱۰) آرایش صورت خود را ماهرانه انجام دهید: ریمل‌های رنگی، خط چشم‌های کلفت و گونه‌های بسیار سرخ قدغن. فقط کمی کرم پودر نیمه شفاف بزنید. البته استفاده زیاد از آنها هم خطوط چهره‌تان را نمایان‌تر می‌سازد.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید