۲۴ روش برای افزودن هیجان و نشاط به زندگی

چه فصلی بهتر از پاییز برای افزایش انرژی ذهن و جسم و روح؟

در اینجا برایتان توصیه‌هایی در این زمینه داریم، پس از همین حالا شروع کنید:

۱) در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید

آیا همیشه دوست داشتید نمایش نامه‌ای بنویسید که برنده جایزه شود، یا یک هنر دستی یاد بگیرید یا مثل یک فرد بومی، فرانسوی صحبت کنید. الان وقتش است. تلفن را بردارید و در کلاس‌های آموزشی مورد علاقه خود ثبت نام کنید.

۲) ظاهر خود را تغییر دهید

آیا به نظرتان موهای قرمزی دارید؟ پس از آرایشگر خود بخواهید تا آن‌ها را برایتان رنگ کند یا خودتان در خانه از رنگ‌های موقتی استفاده کنید. آرایش صورتتان چطور؟ می‌توانید نزد یک آرایشگر بروید و به فردی با ظاهری جدید تبدیل شوید.

۳) وقت بیشتری را با والدین خود بگذرانید

پیتزا و فیلم‌های ویدیویی را کنار بگذارید، با پدر و مادرتان شام را بیرون از منزل بخورید یا با آن‌ها به سینما بروید.

۴) دوستان قدیمی خود را پیدا کنید

فقط به این فکر نکنید که برای بهترین دوست دوران دبستانتان چه اتفاقی افتاده و الان چه کار می‌کند و چه شرایطی دارد. دست به کار شوید و رد او را پیدا کنیدو به این ترتیب می‌توانید دوباره رابطه دوستانه قوی‌ای داشته باشید.

۵) کمد لباس خود را مرتب کنید

کمی هم بی‌رحم باشید. لباس‌های را که از وقتی وزنتان کم شده دیگر نمی‌توانید استفاده کنید و برایتان گشاد شده را بسته‌بندی کنید و به خیریه بدهید. همچنین می‌توانید تعدادی از بلوز‌هایتان را که هنوز اندازه‌تان است به رنگ سال دربیاورید.

۶) داوطلب شوید

با داوطلب شدن در کارهای خیر، شما نیز کاری برای جامعه خود انجام دهید. در رساندن غذا به افراد نیازمند کمک کنید، به دیدار سالمندان یا بچه‌های پرورشگاهی بروید.

۷) هیجان بیشتری به زندگی اجتماعی خود ببخشید

با دوستان خود گروه رقص تشکیل دهید، به پارک بروید و با وسایل آن بازی کنید و ماهیچه‌های شکم خود را با خنده‌هایی که با این کار‌ها تجربه می‌کنید، سفت و محکم سازید.

۸) زمانی را برای رسیدن به وزن هدفتان تعیین کنید

آیا تصمیم گرفته‌اید تا عروسی خواهرزاده‌تان یا جشن تولد ۴۰ سالگی همسرتان به وزن هدف خود برسید؟ با روش‌های مختلف، انگیزه خود را حفظ کنید. لیستی از مواردی که با لاغر شدن لذت بیشتری از آن‌ها خواهید برد تهیه کنید. در هفته بیش از دو بار پیاده‌روی کنید و روزانه یک لیوان آب بیشتر از قبل بنوشید.

۹) تاریخچه خانوادگی خود را دنبال کنید

کسی چه می‌داند، شاید اسکلتی از اجداد خود در کمد پیدا کنید یا جد بزرگتان را که نمی‌شناختید، بشناسید.

۱۰) خانه خود را معطر و خوشبو سازید

شمع، صابون و گل‌های خوشبو بخرید. اگر هم می‌توانید با استفاده از کتاب‌های آموزشی خودتان شمع و صابون درست کنید.

۱۱) در مصرف هوای آزاد زیاده‌روی کنید

به پارک بروید، ولی روی صندلی ننشینید، راه بروید، دوچرخه سواری کنید، به اردک‌ها غذا بدهید، سگتان را راه ببرید، گرگم به هوا بازی کنید یا اسکیت سواری کنید.

۱۲) کارهای هنری و فرهنگی انجام دهید

هنر و تاریخ، غذای خوبی برای روحتان هستند. یک بعدازظهر را در گالری، موزه یا نمایشگاه مورد علاقه‌تان بگذرانید. اگر نمی‌توانید شلوغی را تحمل کنید و اذیت می‌شوید می‌توانید به نمایشگاه‌های محلی که در کتابخانه یا فرهنگسرای محله‌تان برگزار می‌شود، بروید.

۱۳) خواب‌های خود را تعبیر کنید

ایا آن ماری که در خواب دیدید می‌تواند نشانه خطر باشد؟ دفتری کنار تخت خود بگذارید و صبح که از خواب بلند می‌شوید، خواب‌هایی را که شب پیش دیده‌اید بنویسید. بعد با کمک کتاب‌های تعبیر خواب آن‌ها را بررسی کنید.

۱۴) دوباره احساس جوانی کنید

با گذراندن یک بعد ازظهر در سینما و تماشای فیلم‌های کارتونی کودکانه، دنیا را از چشم کودکان ببینید و اگر هم خودتان فرزندی ندارید می‌توانید خواهرزاده یا بچه دوستتان را به همراه خود ببرید. مطمئنا آن‌ها با این کار شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

۱۵) دور آتش بنشینید

با دوستانتان دور آتش جمع شوید و قصه ارواح بگویید، روی آتش چای درست کنید و بنوشید. گرمای آتش و روابط دوستانه می‌تواند شما را آرام کند.

۱۶) به بازار بروید

بوی گلهای تازه و مغازه‌های رنگارنگ در محیطی باز همگی باعث باز شدن ذهن شما می‌شوند. مواد غذایی لزم برای شام شب را خریداری کنید، یک لباس جدید برای خود بخرید، برای آشپزخانه‌تان یک قالی مناسب تهیه کنید یا تعدادی گیاه برای خانه‌تان خریداری کنید.

۱۷) میهمانی‌ای ترتیب دهید

شب شعر راه بیاندازید، با دوستانتان دور هم جمع شوید و فال بگیرید، یک میهمانی آرایشی زیبایی ترتیب دهید که در آن شما و دوستانتان در حالی که چای می‌نوشید و صحبت می‌کنید ناخن‌های یکدیگر را نیز مانیکور و پدیکور کنید.

۱۸) دکوراسیون اتاق خوابتان را تغییر دهید

شمع‌های بزرگ و مستطیل شکل در بالای تخت پر از گیاهان معطردرون نعلبکی‌های مستطیلی، سبکی شرقی ایجاد می‌کند. یا اینکه می‌توانید از بالای تخت خود تور آویزان کنید. تنها محدودیتی که دارید قوه تخیل شماست. بنابراین فقط تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه تزییناتی استفاده کنید و سپس دست به کار شوید.

۱۹) به خود روحیه و جرات بدهید

ایا می‌خواهید سرگرم شوید، دوستان جدیدی پیدا کنید و در عین حال متابولیسم خود را نیز افزلیش دهید؟ پس عضو یک تیم ورزشی مثل بسکتبال، فوتبال،… شوید.

۲۰) خودتان، کارت تبریک درست کنید

از این کار هنری لذت ببرید و از هر چیز زیبایی که دم دستتان است مثل گلبرگ‌های رز و برگ‌های زیبا برای ساختن کارت استفاده کنید.

۲۱) با خرید از حراجی‌ها، پس انداز کنید

آیا از خرید کادوی تولد، در دقیقه ۹۰ خسته شده‌اید؟ می‌توانید از قبل تعدادی هدیه، از حراجی‌ا خریداری کنید و نزد خود نگه دارید.

۲۲) صبحانه خود را به سبک متفاوتی میل کنید

یک صبحانه دلپذیر و مطبوع تهیه کنید و آن ار کنار دریا یا در پارک محلتان بخورید.

۲۳) یک رقاص شوید

رقص آرام نه. می‌توانید رقص عربی یا هیپ هاپ یاد بگیرید. حتما از تاثیر آن روی دور کمرتان و هماهنگی بدنتان متعجب خواهید شد.

۲۴) در مورد رنگ‌ها مشورت کنید

آیا برای ست کردن لباستان باید آن ژاکت کرم را بخرید یا آن ژاکت خاکستری را؟ در این مورد با کسی که رنگ‌ها را می‌شناسد مشورت کنید. معمولا در هر فروشگاهی فردی هست که کمکتان کند.

شاید این مطالب را هم بپسندید