۱۴ روش برای جشن گرفتن، بدون وزن اضافه کردن

این احساس حتما برای شما نیز آشناست. روی ترازو می‌روید و بله درست است وزن شما کمتر از آنچه انتظار داشتید شده است یا به طور تصادفی عکس خود را در شیشه وی‌ترین مغازه‌ای می‌بینید و متوجه می‌شوید که چقدر لاغر شده‌اید و به سختی اندام قبلی خود را به خاطر می‌آورید، شما واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسید. یا شاید در یک قرعه‌کشی برنده می‌شوید یا در کار خود ترفیع می‌گیرید یا در زمینه عشقی شانس می‌آورید. در چنین شرایطی هر انسانی می‌خواهد که جشن بگیرد و هر کاری کند تا این خوشحالی خود را نشان دهد، به رستوران برود، با دوستان خود جشن بگیرد. ولی اغلب، دیر یا زود این جشن‌ها با خوردن و نوشیدن همراه خواهد شد. اما جشن گرفتن و جایزه دادن به خود با این روش با تلاش‌هایی که در مدتی طولانی برای کاهش وزن خود کرده‌اید در تضاد است. به خصوص که شما هنوز هم قصد دارید وزن بیشتری کم کنید یا وزن فعلی خود را ثابت نگه دارید. پس چگونه می‌توانیم موفقیت‌های خود را جشن بگیریم، بدون آنکه هزاران کالری مصرف کنیم. در اینجا چندین روش پیشنهاد شده است:

احساس رضایت در مدتی کوتاه:

– انجام کارهای پوستی در سالن‌های زیبایی یا در خانه: با این کار احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و عطر خوش این پاک کننده‌ها، تونر و لوسیون‌ها و پوستی نرم و شاداب می‌تواند ذهن شما را نیز سبک کند.

– به یک استودیو عکاسی بروید و مانند هنرپیشه‌ها و مدل‌ها از خود عکس‌های زیبا و جذاب بگیرید. یا عکسی با مدل قدیمی بگیرید و روزی آن را به نوه خود نشان دهید.

– رفتن به آرایشگاه و تغییر مدل مو‌ها همیشه یک جایزه خوب و دلگرم‌کننده است. رنگ جدیدی را برای موهای خود امتحان کنید یا موهای خود را فر یا صاف کنید یا آن‌ها راببافید.

– به خود گل بدهید: به گل فروش بگویید که آنرا برایتان بفرستد یا گلهای مورد علاقه خود را خریداری کنید و آن‌ها را در گلدانی بگذارید و در خانه قرار دهید.

– فیلمی را که همیشه دوست داشتید ببینید، اجاره کنید، اگر موضوع فیلم یک تراژدی و خیلی ناراحت‌کننده است، دوستان خود را نیز برای همدردی دعوت کنید تا همگی با هم آن را ببینید.

– برای خود یک لباس جدید بخرید: اگر هنوز هم در حال کاهش وزن هستید، آن را در سایز هدف خود خریداری کنید. به این ترتیب برای رسیدن به مقصد نهایی، انگیزه بیشتری خواهید داشت. یا اینکه خود را همین امروز با خریدن لباسی که اندازه‌تان است، خوشحال کنید.

– همیشه برای خرید منتظر سفر و قیمت پایین‌تر نباشید: یک عطر گرانقیمت بخرید و کمی از آن به خود بزنید. به این ترتیب شما جشن گرفته‌اید. اینطور نیست؟

– یک ساعت در وانی که پر از کف و حباب است غوطه ور شوید. کتاب یا مجله مورد علاقه‌تان را بخوانید، شمع روشن کنید و بگذارید آب گرم از دوش قطره قطره رویتان بریزد.

بحث زمان:

بین تمام سرمایه‌ها و دارایی‌هایمان، شاید زمان گذرا‌ترین آن‌ها باشد. به ندرت به نظر می‌رسد که وقت کافی برای انجام کارهایی که باعث رضایتمان می‌شود، داشته باشیم. پس چه چیز بهتر از اینکه به جای دنبال وقت مناسب گشتن برای لذت از زندگی، به خود تبریک بگویید و:

– یک کتاب جدید بخوانید:‌‌ همان کتابی که مدتهاست کنار تختتان گردو خاک می‌خورد. یک بعدازظهر کامل را به مطالعه اختصاص دهید، نه فقط ۱۵ دقیقه قبل از خواب.

– وقتتان را با دوستی بگذرانید که سال‌ها پیش عهد کردید که همیشه با هم باشید. با هم به خرید بروید، پیاده‌روی کنید و اگر هم از هم دور هستید، با هم تلفنی صحبت کنید.

– به موزه، گالری یا نمایشگاه صنایع دستی که عاشقش هستید بروید.

– دفتر خاطرات خود را بخوانید و یک روز کامل را به خود اختصاص دهید. بدون هیچ برنامه و تمرینی. ساعت را از دستتان درآورید و اوقات خوشی را با خود بگذرانید.

– برای یک بعدازظهر به دوران کودکی خود بازگردید، بادبادک هوا کنید، تعدادی بادکنک بخرید و در مسیرتان آن‌ها را‌‌ رها کنید تا بالا روند. یویو بخرید و شیرین کاری‌های دوران کودکی را دوباره تمرین کنید یا بازی‌های قدیمی را که دوست داشتید و خیلی وقت است که انجام ندادید، بازی کنید مثلا منچ.

– عکس‌های خود را مرتب کنید و اطلاعاتی را پشت آن‌ها یادداشت کنید یا یک عنوان خنده‌دار به آن‌ها بدهید. آن‌ها را در آلبوم خود بگذارید یا قاب عکس‌های ارزان قیمت بخرید و تمام دیوار را با عکس‌های مورد علاقه‌تان و خاطراتی که با آن‌ها انس گرفته‌اید پر کنید.

اگر شروع به فکر کردن در مورد راههایی برای لذت بردن از زندگی کنید، تعداد زیادی از آن‌ها به ذهنتان خواهد رسید. به زودی برای احساس لذت، به جای اینکه به شیرینی فروشی بروید، وارد گل فروشی می‌شوید، به جای شماره گرفتن و سفارش پیتزا، شماره سینما را می‌گیرید تا بلیط رزرو کنید و حتی اگر تصمیم گرفتید که هیچ کدام از کارهای بالا را انتخاب نکنید،‌‌ همان طور که رالف والد شاعر گفته:

جایزه خوب انجام دادن یک کار، این است که آن کار را انجام داده‌اید.

شاید این مطالب را هم بپسندید