برای رسیدن به موفقیت، دیگران را در اهداف خود شریک کنید

“دوستی هنگامی ‌به وجود آمد که فردی به دیگری گفت: تو هم؟! تا به حال فکر می‌کردم تنها من چنین حسی دارم.”
(سی. اس. لوئیس)

برای رسیدن به هر هدفی، چه آن هدف داشتن برنامه غذایی سالم باشد، چه کاهش چندین کیلو از وزنتان و چه بازسازی عضلاتتان، بهتر است در این مسیر، یک همراه برای خودتان داشته باشید و حتی شاید چندین همراه.

در حقیقت متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که شریک کردن دیگران در اهداف، یک امر مهم در راه رسیدن به آنها است. انتخاب شخص مناسبی که بتواند همراهتان باشد، ابزاری قدرتمند در جهت کسب اطلاعات، نگرش درست، حمایت روحی و لذت‌بخش بودن راه است که به شما کمک خواهد کرد به نتیجه دلخواهتان برسید.

اما صبر داشته باشید، قبل از اینکه همین الان لیستی از نام کسانی که می‌توانند در این راه کمکتان کنند تهیه کنید باید تذکری به شما بدهیم. باید به دقت فکر کنید که چگونه می‌خواهید این شخص را تعیین کنید. انتخاب فردی که در مسیر رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن همراهتان باشد کار ساده‌ای نیست. انتخاب چنین شخصی به این بستگی دارد که شما به دنبال چه سطحی از اطمینان و اعتماد هستید. آیا فقط کسی را می‌خواهید که هنگام پیاده‌روی همراهتان باشد یا کسی را می‌خواهید که در عین حال که به شکلی دوستانه خود شما را مسئول زیاد خوردن‌هایتان می‌داند، مشوق شما در دستیابی به هدفتان هم باشد؟

مسلماً شما نمی‌خواهید رابطه طولانی خود با همسر، همسایه یا دوستانتان را با وادار کردن آنها به قبول نقشی که مناسبشان نیست خراب کنید. پس به دقت فکر کنید که چه شخصی را می‌خواهید انتخاب کنید و انتظار دارید که او چه نقشی برایتان ایفا کند.

از مطلع کردن دوستان و افراد خانواده‌تان از اهداف خود نهراسید
شریک کردن دوستان و نزدیکان در برنامه‌هایتان، به معنی دریافت حمایت و کمکِ باارزش و روزانه از آنان است. ممکن است آنها حتی زندگی خود را هر چند به مدت کوتاه تغییر دهند تا به شما کمک کنند که به هدفتان دست یابید. واقعیت این است که اعتماد شما و در میان گذاشتن رازتان، آنها را تشویق می‌کند تا در حرکت پیوسته‌تان در این مسیر، یاریتان کنند.

از افراد منفی دوری کنید
بعضی از افراد به هر دلیلی عادت دارند که دیگران را از رسیدن به هدفشان مأیوس کنند و هدف آنها را بی ارزش تلقی کنند. شاید به این دلیل که در مقابل آنها احساس حقارت و ترس دارند یا این که مغرور و بدجنس‌اند. شما اصلاً مجبور نیستید که در مورد هدف و عملکردتان با هر کسی صحبت کنید. اگر از قبل می‌دانید که شخصی منفی‌نگر است یا بعد از مطرح کردن موضوع به آن پی می‌برید، سعی کنید هرچه سریع‌تر بحث را از موضوعات شخصی دور کنید.

از فردی که شما را حمایت نمی‌کند(حتی اگر به شما نزدیک است) دوری کنید
اگر این فرد شریک زندگی شما باشد یا با او در یک خانه زندگی می‌کنید، مشکل شما کمی ‌پیچیده خواهد شد. بهتر است هر زمان که ممکن بود سعی کنید بفهمید که علت این منفی‌نگری چیست و این که او فقط از اهداف شما انتقاد می‌کند یا کلاً با هر هدفی مشکل دارد.

شما نیز دوستان و خانواده‌تان را برای رسیدن به اهدافشان تشویق کنید
بهتر است اهداف مشترکی بین خودتان انتخاب کنید و همراه یکدیگر در جهت دستیابی به آنها تلاش کنید. وقتی تعداد شما زیاد می‌شود توانایی و قدرت شما نیز افزایش می‌یابد. این مشخص است که وقتی فردی یک دسر را رد می‌کند و نمی‌خورد ناگهان جرقه‌ای در فرد همراه او نیز زده می‌شود و او را به این فکر می‌اندازد که شاید در خوردن زیاده‌روی کرده‌ام و نباید دسر را بخورم.

این جمله را به خاطر داشته باشید که برای داشتن یک دوست خوب شما نیز باید یک دوست خوب باشید
شرایطی را در رابطه با دوست و همراه خود ایجاد کنید که هر دو از با هم بودن فایده ببرید. دوست خود را مطمئن سازید که او نیز از این رابطه بهره خواهد برد.

انتظار نداشته باشید که دوست شما در همه موارد همراه شما باشد
در عوض می‌توانید گروه‌های مختلفی از افراد را بیابید که بتوانند در موارد مختلف شوق واشتیاق خود را با شما قسمت کنند، آنها می‌توانند طرز پخت غذاهای مختلف را با شما مبادله کنند، با انرژی فراوان همراه شما ورزش کنند یا محرم اسرارتان در مسیر کاهش وزن باشند. این امر نه تنها به شما کمک می‌کند که منابع خود را گسترش دهید و تنها به یک شخص متکی نباشید بلکه می‌تواند تعداد دوستان شما را نیز افزایش دهد و شما را وارد رابطه‌های جدید کند.

با کارهای کوچک و متنوع در زندگی معمول خود هم می‌توانید به نتایج دلخواه در مسیر کاهش وزن دست یابید
صرف یک ناهار مختصر و سالم با همکاران، پیاده‌روی عصرانه با همسرتان یا صحبتی کوتاه با دوستانی که هدف مشترکی با شما دارند، همه و همه می‌توانند جزئی از زندگی روزمره شما باشند. شما می‌توانید در حالی که به خود کمک می‌کنید به دیگران نیز یاری رسانید.

شریک کردن دیگران در اهدافتان راهی مطمئن جهت روشن کردن اهداف برای خودتان و دستیابی به آنهاست. این کار نه تنها باعث می‌شود که شما هر بار که این اهداف را بیان می‌کنید با اراده بیشتری به دنبالشان حرکت کنید بلکه می‌توانید با وجود یک همراه از این مسیر لذت ببرید.

 

      برای رسیدن به اهدافت با دیگران شراکت کن
شاید این مطالب را هم بپسندید