آیا شما بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، یک هنرمند هستید

با وجود این سبک زندگی که همواره با محدودیت وقت مواجهیم، اکثر ما به خلاقیت به عنوان عاملی برای وقت تلف کردن افراد بیکاریا نعمتی خداداد می‌نگریم. اما دکتر بالینس مسئول سازمان روان‌شناسی امریکا می‌گوید: «خلاقیت سبب بهبود سلامت روحی و جسمی فرد می‌شود. این کار می‌تواند روزنه‌ای برای رهایی از احساسات منفی‌ای باشد که مسبب گرفتگی عضلات، دل درد و بی‌خوابی‌های ما هستند.»

برای چندین دهه است که روان‌شناسان خلاقیت را به عنوان یک عامل طبیعی درمانگر شناخته‌اند. مطالعه‌ای که توسط کنت در سال ۲۰۰۰ انجام گرفته نشان می‌دهد که هنر روشی برای افزایش اعتماد به نفس، امید، استقلال وانگیزه فرد است و موجب تغییرنگرش او می‌گردد. همچنین شوخ طبعی و خلاقیت، پاد زهری قوی در مقابل استرس و خستگی است. به علاوه انجام کارهای هنری ثابت می‌کنند که ما نظم لازم برای دستیابی به پیروزی در سایر اهداف خود را نیز داریم. همانند انگیزه لازم برای کاهش وزن یا تغییراین نگرش که (هیچ چیز ممکن نیست). خلاقیت باعث پرواز زمان می‌‌شود. ما آنقدر مجذوب آن می‌شویم که دیگر حمله به یخچال را فراموش می‌کنیم. بنابراین اجازه دهید تا این جوهر جریان یابد.

در اینجا پیشنهاداتی ارائه شده:

۱) بیرون از منزل خود بروید و درباره مسائل مختلف بنویسید

لپ تاپ یا دفترچه خود را همراه‌تان بیرون ببرید و روابط مردم را تماشا کنید. شخصیت‌های خیالی بسازید و ماجراجویی و عشق آن‌ها را در یک داستان کوتاه بیان کنید.

۲) مهارت‌های خود را بالا ببرید

کشوی کمد خود را با کاغذ کادو، کارت تبریک، تکه‌های شکسته ظروف چینی، تکه‌هایی از کتاب یا پارچه پر کنید. هر وقت که لازم بود به دنبال هدیه‌ای برای تولد دوستتان باشید، آن کشو را باز کنید و با مهارت خود به آن‌ها معنا بخشید.

۳) از موسیقی استفاده کنید

نواختن آهنگ مورد علاقه‌تان را با پیانو، گیتار یا ساکسیفون یاد بگیرید. آواز خواندن خود را فرا‌تر از حمام ببرید و به یک گروه موسیقی یا گروه کر ملحق شوید. به این ترتیب می‌توانید خجالت را از خود دور سازید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. یک کار‌شناس موسیقی درمانی می‌گوید: «در حقیقت، موسیقی می‌تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش داده و سبب بهبود دردهای عضلانی شما شود.

۴) کارهای هنری انجام دهید

مشکلات کار اداره را‌‌ رها کنید و وقت ناهار خود را به کشیدن یک منظره زیبا اختصاص دهید. به جای عکس گرفتن از خانواده خود، تصویر آن‌ها را نقاشی کنید. دوستی و نشاط هنگام تعطیلات را به جای فیلمبرداری با نقاشی آبرنگ ثبت و ماندگار کنید.

این عشق به هنر بود که توانست سبب بهبود آقای کلین بعد از تصادف شدید ۵ سال پیش او شود. او می‌گوید:» تمرین نقاشی می‌تواند روح مرا آرام کند. هنگامی که بعد از اتمام کارم به آن‌ها نگاه می‌کنم، شادی را در آنچه خلق کرده‌ام می‌بینم. «

شاید این مطالب را هم بپسندید