یافتن انگیزه ی درونی برای  تناسب اندام

متیو جیمز ۹ فوریه ۲۰۱۵

“اگر یخچال و تلویزیون از هم فاصله ی دوری نداشتند، خیلی از ما اصلا از جایمان تکان نمی خوردیم”.

جوی آدامز

برای روشن شدن اذهان نیاز به نوشتن مقالات، کتاب ها و وبلاگ ها می باشد. امیدوارم که بتوانم تمام دانشجویانم را قدرتمند سازم تا بتوانم جهان را تغییر دهم.

جالب است که بدانید زمانی که من از لحاظ وزنی در وضعیت خوبی نبودم، اصلا کاهش وزن خودم را نمی فهمیدم. اگر شما هم از وزن خود راضی نیستید مطمئنا میزانی را که کم می کنید، تشخیص نمی دهید.

تعدادی از ما بدون داشتن انگیزه ی درونی و شخصی سفت و سخت به برنامه ی کاهش وزن می چسبیم.

چرا؟ زیرا خارج شدن از شکل فعلی مان نیاز به تلاش، تعهد، پشتکار و اراده و نیاز به تغییر دارد. فقط می خواهیم لاغر شویم و وزن کم کنیم در صورتی که به انگیزه ی درونی بیشتر از  انگیزه ی بیرونی ( نظر همسر و دکتر و اطرافیان) نیاز داریم.

محققان انواعی از ورزش ها را برای فعال بودن و کاهش وزن معرفی می کنند. کاهش وزن با ورزش نشان داده است که فشار خون، برخی سرطان ها(کلون، رحم، مثانه، شش و پروستات) را کاهش می یابد و سیستم ایمنی در برابر عفونت ها قوی تر می شود.

روان شناسان نیز نشان داده اند که ورزش های فیزیکی تاثیر بزرگی بر سلامت عاطفی ما دارد. دکتر جیمز بلامنتال از دانشگاه داک می گوید: ” اطلاعات همه گیر شناسی نشان می دهد که افراد فعال، کمتر از افراد نافعال افسرده می شوند و افرادی که فعالند سریع تر افسردگی شان بهبود می یابد. در واقع ورزش مانند داروهای ضد افسردگی در تسکین نشانه های افسردگی کارامد است”.

مراکز کنترل و پیش گیری بیماری ها اعلام کرده است که :” چند تغییر کوچک و جزئی در سبک زندگی، اثر بزرگی بر سلامتی جسمانی ما دارد. افرادی که در طول هفته ۷ ساعت فعالیت دارند ۴۰% کمتر از کسانی که ۳۰ دقیقه در طول هفته فعالیت دارند در معرض خطر مرگ زودرس هستند”. مطالعه ای نیز نشان داد که فعالیت جسمانی در ۶۵ ساله ها منجر به افزایش سن ۱۲.۷ سال می شود البته زندگی و طول عمر همراه با سلامتی و کارامدی  و نه زندگی همراه با ناتوانی.

علاوه بر آن، محققان دریافتند که شبکه ی نرون ها (سلول های عصبی) افرادی که ورزش می کنند سالم تر و از لحاظ  شناختی انعطاف پذیری بیشتری دارد.  در واقع هوشمندتر خواهند بود.

قهرمان هندی سابق جهان شطرنج ویسواناتان آناند می گوید:” من هر روز به باشگاه می روم و تلاش می کنم که تناسب اندامم را حفظ کنم. بدون ورزش من نمی توانم در صفحه ی شطرنج چالش داشته باشم”.

در واقع، فعال بودن به زیرک تر بودن ما کمک می کند، بهداشت روانی ما را افزایش می دهد و از بیمار شدن جلوگیری می کند تا عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشیم و حتی ممکن است بازی شطرنج مان هم بهتر شود!

دلیل این که خیلی ها ورزش نمی کنند این است که انگیزه ی درونی ندارند.

یک انگیزه ی درونی مثل :” من می خواهم بیشتر عمر کنم و سالم بمانم تا فارغالتحصیلی دخترم را ببینم. من می خواهم سالم باشم تا بتوانم سال آینده به  تانزانیا بروم. یا می خواهم سالم باشم تا افسردگی ام تمام شود و به خودم ثابت کنم که می توانم در ماراتون بدوم. یا حتی قهرمان شطرنج شوم”.

این ها انگیزه های قدرتمند درونی هستند که باعث می شوند که ساعت ۶ صبح کفش ها را بپوشید و به باشگاه بروید یا در وقت ناهار به کلاس زومبا بروید. با این انگیزه ها شما پیش می روید.

تا زمان دیگر…

 

شاید این مطالب را هم بپسندید