راهکارهایی برای صبح  پربارتر

تغییرات کوچک برای داشتن  آمادگی بیشتر در طول روز

جن مولر

در خانه ی من صبح ها دیوانه کننده اند، البته مطمئنم که برای همه این گونه است. من صبحها ورزش می کنم و کارهایی هم دارم که قبل از بیدار شدن بقیه اعضای خانواده لازم است انجام دهم. بعد از آماده کردن صبحانه، ممکن است لباس ها را در ماشین بریزم و چند تا کار فوری نیز پیش می آید ( شلوارم را نمی توانم پیدا کنم، یا شیر بر روی لباسم می ریزد) که طبیعتا پیش می آید. همسرم ساعت ۶ صبح برای کار از خانه بیرون می رود و زمانی که صبح ها بیدار می شود هرچیزی را از در بیرون می اندازد. خیلی از روزها این مسئله باعث خستگی و مشغله ی فکری من می شود.

خوش بختانه، من چند تا راهکار برای حفظ سلامتی  ذهنی خودم دارم که به من کمک می کند که صبح های مفید و پربارتری داشته باشم و موجب می شود که در تمامی روز استرس کمتر و احساس کارامدی بیشتری را داشته باشم.

به جای گشتن کشوهای دراور در صبح

امتحان کنید: ساک باشگاه خود را آماده کنید و لباس های فردا را شب قبل داخل آن بگذارید.

این خیلی مفید است به جای این که شما صبح لباس ها را آماده کنید و یا این که تحت فشار باشید تا تصمیم بگیرید که جه چیزی بپوشید. فرزندانم هر روز  اونیفورم می پوشند و به همین دلیل من شب قبل اونیفورم ها را جمع کرده و تمیز می کنم تا این که صبح لباس آنها برای پوشیدن آماده باشد. هر کدام از این کارها چند دقیقه زمان می برد اما موجب این می شودکه روز را با بی قراری کمتری آغاز کنید.

به جای خوابیدن (چرت زدن)

امتحان کنید: چرت زدن ممنوع

من فهمیدم که چرت زدن را بطور کامل از صبح حذف کنم. گاهی سخت است. خارج شدن از تخت موجب می شود که همه چیز سروقت انجام شود. اگر بیدار شدن برایم سخت باشد، از خودم می پرسم که این چند دقیقه استراحت اضافی ارزش این را دارد که استرس بیشتری را تحمل کنم؟ اگر واقعا خسته باشم پاسخ ممکن است “بله” باشد اما بیشتر اوقات این ارزش را ندارد و بهتر است که سروقت بیدار شوم.

به جای آماده کردن وعده های غذایی هر کدام از  اعضای خانواده به یک باره و با عجله

امتحان کنید: شب قبل آنرا آماده کنید

من از بچه ها شب قبل می پرسم که چه چیزی برای صبحانه ی فردا می خواهند به این دلیل که همان شب آنرا آماده کنم ویا قبل از بیدار شدن آنها، صبح آماده کنم. لازم است که  برای مدرسه و یا سر کار غذا آماده کنید؟ این را هم شب قبل آماده کنید و با این کار استرس کمتر و زمان بیشتر ی را صبح ها خواهید داشت.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید