۷ روش کمکی برای مقابله با احساس چاقی

همه ما با چنین مشکلی برخورد کرده‌ایم. فکر “چاقی” باعث ناراحتی و آزار شما می‌شود. به مناسبت هفته عدم صحبت درباره چاقی، در اینجا هفت نکته را با شما در میان می‌گذاریم که به شما در رابطه با احساس چاقی کمک می‌کنند، بدون اینکه به منتقد درونی شما اجازه زیاده‌روی و آزار شما را بدهند. هفته عدم صحبت درباره چاقی از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۰ بوده است. داده‌های آماری و عوامل کلیدی دیگری باعث شده‌اند که آگاهی نسبت به صحبت درباره چاقی و اثر آن بر عزت نفس و اعتماد به نفس افراد، افزایش پیدا کند.

۱) به موسیقی گوش بدهید:

صدای منتقد درونی خودتان را با یک موسیقی قوی، کم و کمتر کنید.

  • آهنگ اشکالی ندارد که خوشحال باشی از Jennifer Schaefer
  • ویدئوی من موهایم نیستم از India Arie
  • دختران احمق از PINK
  • زیبا از Christina Aguilera
  • زشت از Sugababes
  • همه احمق هستند از Evanscence
  • نازیبا از TLC

۲) به “کار نیک” بپیوندید.

کار نیک عبارت است از قرار دادن یادداشت‌های مثبت به صورت ناشناس در مکان‌های عمومی تا سایر افراد این یادداشت‌ها را پیدا کنند. کتاب کار نیک، شامل ۱۲۵ تصویر و پیام‌ها و داستان‌هایی است که روحیه را بالا می‌برد.

۳) کلمه چاق را دور بیاندازید.

وقتی که احساس چاقی می‌کنید، احتمال اینکه از بابت بدن خود شرمسار باشید، زیاد است. از بحث کردن با خودتان درباره تنفری که از ران‌ها یا باسن خود دارید، دست نگه دارید. در عوض، بر روی پذیرش خودتان تمرکز کنید. با سایر افرادی که در هفته عدم صحبت درباره چاقی فعالیت می‌کنند، در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

۴) در برابر افکار خود پیشدستی کنید.

برای اینکه افکار منفی چاقی را تغییر بدهید، باید خودتان را با افکار دیگری سرگرم کنید که حواس شما را به سوی دیگری جلب کنند.

۵) راحت باشید:

احساس چاقی گاهی در اثر محرک‌هایی مثل پوشیدن لباس‌های تنگ یا پوشیدن لباس‌هایی که برای مدل‌ها طراحی شده‌اند، ایجاد می‌شود. تا وقتی که این احساسات در شما از بین بروند، پیژامه یا لباس‌های راحت بپوشید. یا اینکه لباس خانگی مورد علاقه خود را که همه از آن تعریف می‌کنند، بر تن کنید.

۶) پیاده‌روی آگاهانه انجام بدهید.

ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی، سطح سروتونین را افزایش می‌دهند. با انجام فعالیت، ذهن خودتان را از فکر چاقی، منحرف کنید. اگر حقیقتاً نمی‌توانید جنب و جوش و فعالیت داشته باشید، به یک آهنگ از Lady Southpaw گوش بسپارید. او درباره دویدن می‌خواند. تعدادی از آهنگ‌های Lady Southpaw درباره فعالیت‌های بدنی خوبی است که می‌توانید آنها را جایگزین چیزهایی که در بدن خود از آنها تنفر دارید، بکنید.

۷) نام ببرید.

احساس چاقی مانند آینه مه‌گرفته در پیش روی شما می‌باشد. حداقل پنج کلمه را که احساسات حال حاضر شما را توصیف می‌کنند را نوشته و دور آنها خط بکشید. احساس گناه و تقصیر؟ پشیمانی؟ شرم؟ استرس؟ ناتوانی؟

احساس چاقی، به هیچ‌وجه احساس خوبی نیست. منتقد درونی شما، اگر به آن اجازه به ظهور رسیدن بدهید، با نجواهای خود این حس را بدتر هم می‌کند. بنابراین، اگر احساس چاقی می‌کنید، به یاد بیاورید که “این نیز بگذرد.” مکث کنید و با آگاهی، همدلی نسبت به خود و با خلاقیت به این حس، عکس‌العمل نشان بدهید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید