مبارزه برای تغییر

شما از کاری که مدت‌ها به آن مشغول بودید اخراج شدید، یا یکی از افراد نزدیک خانواده‌تان به تازگی به طور ناگهانی فوت کرده است یا همسرتان به شما می‌گوید که بالاخره ترفیعی را که همه دنبالش بودند نصیب او شده و حالا شما و خانواده‌تان باید اسبابتان را جمع کنید و به خاطر ماموریت او به شهر دیگری بروید. تغییرات بزرگ در زندگی. بعضی اوقات آن‌ها قابل پیشبینیند اما در سایر مواقع به طور ناگهانی رخ می‌دهند و شما انتظار آن‌ها را ندارید و همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید موجهای وسیعی از استرس به دنبال این تغییرات بزرگ درزندگی رخ می‌دهند.

بزرگ‌ترین مبارزه، غلبه بر این استرس است و اغلب اوقات این استرس به برنامه کاهش وزن شما صدمه می‌زند. معمولا شما برای برطرف کردن نیازهایی که به روش‌های دیگر ارضا نشده و برای پرکردن فضاهای خالی به خوردن بیشتر روی می‌آورید.

بنابراین هنگام مواجهه با این تغییرات بزرگ در زندگی چه باید کرد؟ می‌توانید توصیه‌های زیر را امتحان کنید:

۱) انعطاف پذیر باشید

هر کسی دوست ندارد این حرف را بشنود ولی هنگامی که تحت فشار و استرس هستید، هدف ارزشمند، حفظ وزن فعلیتان است و نه کاهش وزن. این را ساندان متخصص تغذیه و استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید. لیزا دورفن کار‌شناس تغذیه نیز می‌گوید: «تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهند اغلب مقدار انرژی و زمانی را که صرف برنامه کاهش وزن می‌کردیم، محدود می‌سازد. اگر هدف‌ها و انتظاراتمان در این دوران پراسترس خیلی سطح بالا باشد، به احتمال زیاد در طول این دوره شکست خواهیم خورد. پس چاره چیست؟ خود را ببخشید و دوباره برنامه‌ها و اهداف خود را ارزیابی کنید و آن‌ها را با تغییراتی که در زندگیتان رخ داده تطابق دهید.

۲) به کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند نزدیک‌تر شوید

چه خواهرتان باشد، چه دوستی که آخر هفته‌ها با او بیرون می‌روید و چه کسی که در طول برنامه کاهش وزن، شما را همراهی می‌کند، به او بچسبید و ر‌هایش نکنید. ساندان می‌گوید: در میان گذاشتن احساساتتان با افرادیکه به شما نزدیکند باعث کاهش استرس و ایجاد احساس راحتی در شما می‌شود. حتی اگر بتوانید افراد دیگری را که مشکلی مشابه شما دارند پیدا کنید، بهتر هم می‌شود. به این ترتیب احساس تنهایی کمتری خواهید کرد و کمتر از غذا به عنوان پادزهری برای رفع احساس ناراحتی خود استفاده خواهید کرد.

۳) برنامه ورزشی خود را ادامه دهید

برای بهبود شرایط روحی و جسمی فردی که در دوران پر استرسی به سر می‌برد، ورزش بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود. حتی یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف ساختمان می‌تواند به بهبود حالتان کمک کند.

۴) مطمئن باشید که در کابینت آشپزخانه یا کشوی می‌زتان غذاهای سالمی وجود دارد

به این ترتیب شما دچار وسوسه نمی‌شوید. اگر سیب یا مقداری غلات سبوس دار را در دسترس خود قرار دهید، کمتر احتمال دارد که وسوسه شوید و از مغازه یک بسته شکلات بخرید. اغلب مردم فکر می‌کنند که مصرف سریع مقداری شکر یا کافئین باعث بهبود کج خلقی و حال بدشان می‌شود اما در واقع با این کارحالتان بد‌تر از این هم می‌شود.

و بالاخره با کمی آرامش به موقع مطمئن باشید که به زودی به ریتم نرمال زندگی خود بازخواهید گشت.

شاید این مطالب را هم بپسندید