مراقب آرزوهایتان باشید

(اهداف اختصاصی و مثبت داشته باشید و بر آنچه می‌خواهید تمرکز کنید)

چهره برجسته و مشهور آنتونی رابینز اغلب درباره تمرکز داشتن صحبت می‌کند و معتقد است که تمرکز می‌تواند به شما کمک کند به آنچه فکر می‌کنید قادر به انجامش هستید، دست یابید و در ‌‌نهایت شما را به دور‌ترین آرزو‌هایتان برساند. زمانی که فردی در حال آموزش رانندگی ماشین‌های مسابقه‌ای است، در مسیرهای پر پیچ و خم معلم در گوشش فریاد می‌زند که به جلو نگاه کن، به جاده نگاه کن، به دیوار نگاه نکن، بدن او گوش می‌دهد و او ماشین را با سرعتی که هرگز فکرش را هم نمی‌کرد می‌راند.

آخرین باری که کسی به تو گفت مراقب آنچه آرزو می‌کنی باش کی بوده؟ این ایده‌ای ثابت شده است.

شما این قانون را می‌توانید در هر ورزشی به کار ببرید. زمانی که در حال دوچرخه سواری هستید، به دست‌انداز نگاه نکنید و نگران آسیب دیدن دوچرخه نباشید. به جلو نگاه کنید، به جایی که می‌خواهید بروید. به چشمانتان بیاموزید که به آن سوی دست‌انداز بنگرد، از صخره‌های جاده بگذرد، بدنتان شما را به سلامت به جایی که انتظار دارید خواهد برد.

این بازی را امتحان کن: به رنگ آبی فکر کن. وقتی به آبی فکر می‌کنی به قهوه‌ای فکر نکن. به رنگ قهوه‌ای فکر نکن، حتی به کرم یا بژ که ممکن است قهوه‌ای به نظر برسند. هر کاری می‌کنی به قهوه‌ای فکر نکن، سعی کن فقط به رنگ آبی فکر کنی.

زمانی که این متن را می‌خوانی مطمئن شو که فقط به رنگ آبی فکر می‌کنی و از فکر کردن به رنگ قهوه‌ای اجتناب کن. از خواندن دست بردار. چند لحظه عقب بنشین. به رنگ آبی فکر کردی یا قهوه‌ای؟ به احتمال زیاد به رنگ قهوه‌ای فکر کردی. می‌بینید مهم نیست که ابتدای کاری فعل منفی بگذارید، به هر چیز که فکر کنید‌‌ همان را بدست خواهید آورد. ذهن شما فقط آن کار را می‌بیند و آن را ایجاد می‌کند. این به چه معنا است؟ برای خود هدفی تعیین کنید. هدفتان به صورت مثبت باشد و چیزی باشد که می‌خواهید، نه آنچه از آن اجتناب می‌کنید. آن را به صورت واضح و دقیق تعریف کنید. هدفتان باید به گونه‌ای باشد که هر زمان به آن فکر می‌کنید شما را هیجان‌زده کند. بر روی آن تمرکز کنید. به هدفتان متعهد شوید و به آن معنا ببخشید و نگران جزئیات رسیدن به آن نباشید. به سادگی توجه و تمرکزتان را به هدفتان معطوف کنید و ببینید که چگونه جسمتان مسائل را مدیریت می‌کند تا به آنجا برسید، درست مانند ماشین مسابقه که به خط پایان می‌رسد.

شاید این مطالب را هم بپسندید