سفری برای رسیدن به خود جدید

نصیحت‌ها و توصیه‌های واقع بینانه برای کاهش وزن

معرفی

اطلاعات این متن برای شما طراحی شده است. جهت کمک به شما در رسیدن به وزن هدفتان. شما می‌توانید موفق شوید. فقط کاری که لازم است هر روز انجام دهید این است که به خود بگویید: من می‌توانم این کار را انجام دهم و تمام چیزی که در این مسیر نیاز دارید برداشتن یک قدم در هر زمان است.

هیچ کدام از مطالب موجود در این صفحه‌ها برای شما کاربرد نخواهد داشت مگر اینکه، تعهد شخصی برای اجرای آن‌ها داشته باشید.

شما آنچه را که لازم است دارید. خود را باور کنید.

افکار انگیزه‌بخش

«همواره این تفکر را در ذهن خود داشته باشید که قصد و تصمیم خود شما برای رسیدن به موفقیت از هر چیز دیگری مهم‌تر است.»

(ابراهام لینکلن)

«هیچ چیز نمی‌تواند فردی با نگرش مثبت و درست را از رسیدن به هدفش بازدارد و هیچ چیز نمی‌تواند فردی با نگرش ذهنی غلط را در رسیدن به هدفش، کمک کند.»

(توماس جفرسون)

«هر چیز که به دست آوردنش در زندگی ارزشمند باشد، ارزش زحمت کشیدن را دارد.»

(اندرو کارنیج)

«موانع چیز‌های ترسناکی هستند که وقتی چشم از هدفتان برمی‌دارید، آن‌ها را می‌بینید.»

(هنری فورد)

«آنچه را که ذهن بشر متصور می‌شود و به آن معتقد است، دست‌یافتنی است.»

(ناپلئون هیل)

«تفاوت یک فرد موفق با دیگران، کمبود قدرت یا علم آن‌ها نیست، بلکه کمبود اراده است.»

(وینس لومباردی)

«قهرمانان در ورزشگاه‌ها پرورش نمی‌یابند بلکه با چیزی که در اعماق وجود خود دارند پرورش می‌یابند: آرزو و خواسته، رویا و خیال.»

(محمد علی کلی)

«انتقاد‌ها شما را وادار می‌کنند تا کاری را آغاز کنید. به همین سادگی. خیلی از افراد فکرهایی در ذهن خود دارند، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که برای رسیدن به آن، همین حالا اقدامی کنند. فردا نه، هفته بعد نه، همین امروز.»

(نولان بوشنل)

«جیب‌های خالی هرگرمانع انجام کار کسی نمی‌شوند، اما کله‌های پوچ و قلب‌های خالی مانع می‌شوند.»

(نورمن وینسل پیل)

«سرنوشت ما با تصمیم‌های کوچکی که من و شما هرروز می‌گیریم، رقم می‌خورد.»

(آنتونی رابینز)

قدم اول

«یک سفر هزاران کیلومتری با یک قدم شروع می‌شود.» (لائو تزو، فیلسوف چینی)

یک دقیقه در مورد این جمله فکر کنید، چرا چنین چیزی در سفر شما مهم است؟

زیرا اگر فکر می‌کنید که فقط با کمتر خوردن و ورزش خواهید توانست تا هفته بعد وزنتان را۵۰ کیلو کاهش دهید، باید بگویم که برایتان متاسفم، شما حتما ناامید خواهید شد. اینکه شما بخواهید در چنین مدت کوتاهی مقدار زیادی وزن از دست بدهید و آنرا ثابت نگه دارید اصلا فکر منطقی‌ای نیست.

حالا اگر می‌خواهید بر طبق این گفته پیش روید: «کاهش نیم کیلو در هر هفته»، که در طول این مطالب نیز این گونه پیشنهاد شده است، می‌توانید به راحتی با رژیم، تغذیه و برنامه ورزشی جدیدتان سازگار شوید و شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت و ادامه پیشرفت‌هایتان خواهید داشت.

چرا می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید؟

زیرا همسرتان از شما خواسته؟ زیرا کودکانتان از شما خواسته‌اند؟ زیرا پزشکتان چنین چیزی گفته؟ زیرا دوستانتان به شما گفته‌اند؟

هنگامیکه پزشک، خانواده یا دوستانتان به شما می‌گویند که نیاز به کاهش وزن دارید، تنها شخصی که برای تصمیم‌گیری و ادامه مسیر مهم است خود شمایید. اول از همه باید بخواهید که وزنتان را به خاطر خود کاهش دهید.

انتخاب کاهش وزن و ادامه آن نیازمند تغییر در زندگیتان است، تغییری که شما باید صد در صد متعهد به آن باشید و بدون داشتن این تعهد شکست خواهید خورد.

یکی از روش‌هایی که شما را در طی این سفر یاری خواهد کرد، تقسیم آن به قدم‌های کوچک است.

یکی از اولین قدم‌ها، متعهد کردن خودتان برای رسیدن به موفقیت است، باور اینکه شما موفق خواهید شد. خود را در حالی که به موفقیت رسیده‌اید تصور کنید، این یک جز کلیدی است.

پس آیا شما تعهد لازم برای شروع سفر را دارید؟ آیا برای تبدیل شدن به یک فرد جدید آماده‌اید؟ آیا جواب شما مثبت است؟

خیلی خوب، پس در راه رسیدن به موفقیت سلامت باشید.

یکی از چالش‌های ابتدایی که با آن مواجه خواهید شد این است که تعیین کنید چگونه می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید. هزاران مکان، در اینترنت و اطرافتان می‌یابید که ادعا می‌کنند فرمول جادویی برای کاهش وزن دارند. لطفا آگاه باشید که کاهش وزن یک شبه رخ نمی‌دهد. این کار به زمان، نعهد و سعی و تلاش شما احتیاج دارد.

مطلب خوشحال کننده اینجاست که شما در صفحه‌های قبل تعهد داده‌اید و از پس این قسمت برآمده‌اید. در ادامه مطالب شما با توصیه‌ها و تکنیک‌هایی برای شروع سفرتان آشنا خواهید شد. این مطالب شامل افکار واقع‌بینانه‌ای هستند که در راه رسیدن به موفقیت، کمکتان خواهند کرد و همچنین منابعی ارائه شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بهترین برنامه را برای خود طراحی کنید.

لازم است که شما در برنامه خود از ترکیبی از رژیم و ورزش استفاده کنید. به هر حال با رعایت هر یک از آن‌ها به تنهایی هم می‌توانید مقداری از وزنتان را کاهش دهید اما برای موفقیت به ترکیبی از آن دو نیاز دارید. دلیل آن هم این است که وقتی شما شروع به کاهش وزن می‌کنید، ورزش کردن به فرم گرفتن بدنتان کمک می‌کند.

نگران نباشید. این کار عملی است و قرار هم نیست که خیلی سخت و دردناک باشد.

خوب بهتر است در مورد تعیین اهداف واقع‌بینانه صحبت کنیم.

تعیین اهداف واقع‌بینانه

کاهش ۵ کیلو در یک هفته

کاهش ۱۰ کیلو در ۲۰ روز

کاهش ۲۵ کیلو با پودر جادویی

شما نیز این تبلیغات را دیده‌اید. همه آن‌ها ادعا می‌کنند که خیلی سریع وزن شما را کاهش خواهند داد. در حالی‌که بعضی از آن‌ها می‌تواند موثر باشد، خیلی از آن‌ها نیز تاثیری ندارند. مطمئن باشید که شما می‌توانید خیلی سریع وزنتان را کم کنید و اکثر اوقات هم موفق می‌شوید اما چیزی که این تبلیغات از شما پنهان می‌کنند و به شما نمی‌گویند این است که وقتی خیلی سریع وزن کم می‌کنید، این کاهش وزن ناشی از، از دست رفتن آب بدنتان است و خیلی سریع وزنتان دوباره به اندازه قبلی برمی‌گردد.

بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که هدف‌های واقع‌بینانه و قابل دسترس تعیین کنید و جمله‌ای را که در ابتدا گفتیم به خاطر داشته باشید: کاهش نیم کیلو در هر مرحله. این، هدف فوری ماست. با نیم کیلو شروع کنید، سپس نیم کیلوی بعدی و بعدی. خیلی زود به وزن هدفتان خواهید رسید و تغییرات رخ داده را در خود احساس خواهید کرد.

وقتی که به هدف‌های کوچک و کوتاه مدت خود رسیدید، هدف‌هایی با مدت طولانی‌تر تعیین کنید. امروز دوشنبه است ۹ آبان. من تا ۳۰ آبان، وزنم را ۵/۲ کیلو کم خواهم کرد. این هدف نه تنها منطقی است بلکه قابل دسترس نیز هست.

در این مورد فکر کنید که اگر هرماه هدف شما کاهش نیم کیلو از وزنتان باشد در یک سال ۳۰ کیلو وزن کم خواهید کرد.

به بهترین نحوی که می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. اگر متوجه شدید که هدف‌های شما واقع‌بینانه نیستند آن‌ها را مورد بازنگری قرار دهید و قابل دسترس سازید. زیرا که این یک جز کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سفرتان است.

خودتان را محروم نکنید

خیلی از مردم هیچ چیز نمی‌خورند یا فقط یک وعده در روز مصرف می‌کنند و فکر می‌کنند که با این کار کالری مصرفی خود را قطع می‌کنند. چنین کاری را انجام ندهید.

وقتی بدنتان را از غذا محروم می‌سازید، بدن شما واکنش نشان داده و برای بقا تلاش می‌کند و آنچه را نیاز دارد از هر جا که بتواند، بدست می‌آورد و این کار نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت. چنین کاری می‌تواند شما را راهی بیمارستان کند یا بد‌تر از آن راهی گورستان.

یک پیشنهاد این است که آنچه را که می‌خورید به آهستگی کاهش دهید. به جای ۳ قاشق پر غذا، دو قاشق بخورید و نکته کلیدی اینجاست که پیامی مبنی بر اینکه در قحطی به سر می‌برید به مغزتان نفرستید. قحطی و گرسنگی با هم متفاوتند.

کمی زمان نیاز است تا معده و مغز خود را با برنامه جدید وفق دهید. فقط لطفا این کار را با عجله انجام ندهید و به یاد بیاورید: قدم‌های کوچک.

ترازو‌ها… چه کسی به آن‌ها نیاز دارد؟

تا حالا چند بار شده که روی ترازو بروید و ناامید شوید؟ حتما خیلی

بهترین روش که به شما نشان می‌دهد که وزنتان کم شده، گشاد شدن شلوارتان است. آیا اینگونه احساس بهتری ندارید؟

واقعا تمام کاری که ترازو انجام می‌دهد این است که اعدادی را به شما نشان می‌دهد که می‌تواند بسیار فریب‌دهنده باشد. در اینجا یک مثال برایتان می‌زنیم: تصور کنید که شما رژیم می‌گیرید و ورزش می‌کنید و در طول برنامه ورزشی خود شروع به ماهیچه سازی می‌کنید. بعد از مدتی احساس بهتری نسبت به اندام خود پیدا می‌کنید بنابراین روی ترازو می‌روید: اوه، وزنتان اضافه شده. خوب، حدس می‌زنید چه اتفاقی افتاده؟ ماهیچه نسبت به چربی وزن بیشتری دارد. اگر این موضوع را نمی‌دانستید، حالا متوجه شدید. اما اگر از چنین موضوعی اطلاع نداشتید و این اتفاق برایتان می‌افتاد، فکر می‌کردید که تمام زحماتتان هدر رفته و از ادامه برنامه خود منصرف می‌شدید.

پس، ترازو‌ها را کنار بگذارید.

تغییر برنامه غذایی

نظرتان راجع ‌به یک بشقاب کوچک سالاد به جای یک بشقاب پر از اسپاگتی چیست؟ بله، درست است.

یکی از راه‌ها برای شروع تغییرات این است که به سادگی، فقط مقدار آنچه را می‌خورید کاهش دهید. هنوز هم می‌توانید از اسپاگتی‌ای که عاشقش هستید بخورید، ولی به مقدار کمتر. در عوض آن سالاد کوچکی را به وعده غذاییتان اضافه کنید. همچنین باید میوه و سبزیجات را به رژیم خود اضافه کنید. با پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید و یک برنامه غذایی موثر طراحی نمایید.

نخوردن غذا نه تنها خطرناک است بلکه منطقی و واقع‌بینانه نیز نیست

دوباره به یاد بیاورید: قدم‌های کوچک

در صفحات بعدی، منابعی ذکر شده. ببینید کدام‌یک از آن‌ها با زندگی و برنامه شما تطابق داردو به یاد داشته باشید که افراد زیادی هستند که فقط می‌خواهند برنامه غذایییشان را به شما بفروشند، بدون آنکه برای سلامتی شما اهمیت قائل باشند.

لطفا مراقب اطلاعاتی که از منابع مختلف کسب می‌کنید باشید. قبل از اجرای آن‌ها نظر پزشک خود را نیز جویا شوید.

غذاهای بی‌ارزش

غذاهای بی‌ارزش یکی از مواردی هستند که به افزایش وزن شما کمک می‌کنند. آن‌ها غذاهایی بی‌ارزش، با کالری بالا هستند. ما باید مصرف این غذا‌ها را کنار بگذاریم و با فکر آن‌ها که در ذهن ما هست مقابله کنیم. البته، نباید با کنار گذاشتن ناگهانی این غذا‌ها بدن خود را شوکه کنیم. به تدریج آن‌ها را کنار بگذارید. به جای ۱۰ کلوچه، ۸ تا بعد ۶ تا و به تدریج کمترو کمتر بخورید.

لطفا سعی کنید که نوشیدن نوسابه را قطع کنید و اگر گازدار بودن آن را دوست دارید به جای نوشابه از آب گازدار استفاده کنید. این نکته را هنگام ترک نوشابه به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد هنگامیکه نوشیدن نوشابه را قطع می‌کنند، برای چندین هفته دچار سردرد می‌شوند. دلیل آن این است که مصرف شکر و کافئین قطع شده است. سردرد‌ها بعد از مدتی از بین می‌روند. ولی می‌توانید با یک پزشک نیز مشورت کنید.

برنامه‌ریزی برای خود و شیوه زندگیتان

در مورد رژیم اطلاعات بسیار زیادی در همه جا وجود دارد و این یکی از مشکلات است. چطور بین این همه، می‌توان اطلاعات درست را بدست آورد؟ یک برنامه غذایی، نمی‌تواند برای همه مناسب باشد. بنابراین باید برنامه ‌ای را انتخاب کنید که مختص شما است. ممکن است کمی کار ببرد، در اینجا منابعی برای جستجو وتحقیق شما ذکر شده است:

کاری که در ‌‌نهایت باید انجام دهید این است که از این منابع اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و رژیم مخصوص خود را طراحی کنید. شما می‌توانید چنین برنامه‌ای داشته باشید البته به شرط آنکه به سلامتی شما لطمه نزند. به یاد داشته باشید که درباره اطلاعاتی که از این منابع کسب کردید با پزشک خود مشورت نمایید.

در اینجا مواردی ذکر شده که هنگام انتخاب یک رژیم باید در نظر بگیرید:

۱) به دنبال آنهایی باشید که ساده و قابل فهم باشند و بتوانید آن‌ها را در زندگی روزمره‌تان به کار ببرید.

۲) به دنبال آنهایی باشید که نه تنها در کاهش وزن موثر باشند بلکه در ادامه این مسیر و حفظ وزنتان نیز یاریتان کنند.

۳) مطمئن شوید که آن برنامه؛ مواد مغذی‌ای را که بدنتان احتیاج دارد، تامین می‌کند.

مهم نیست که پایان برنامه شما چگونه به نظر می‌رسد. پایان آن بستگی به خود شما دارد. آنرا جزیی از زندگی خود بدانید و به یاد داشته باشید: قدم‌های کوچک

آب، آب در همه جا

شما می‌توانید مدتی بدون غذا زنده بمانید (بله می‌توانید) اما بدون آب مدت زیادی زنده نخواهید بود.

نوشیدن آب مزایای زیادی دارد، معده شما را پر می‌کند و به کاهش اشت‌هایتان کمک می‌کند. همچنین باعث سم‌زدایی بدن می‌شود و درجه حرارت بدن را تنظیم می‌کند. وجود آب برای انجام بسیاری از فرایندهایی که در بدنمان رخ می‌دهد ضروری است. ولی با این حال خیلی از ما به مقدار کافی آب نمی‌نوشیم.

نوشیدن چه مقدار آب کافی است؟

شاید شنیده باشید که نوشیدن هشت لیوان ۲۴۰ میلی لیتری آب در روز مناسب است. بر طبق تحقیقات سایت «مایو کلینیک» این مقدلر به شخص بستگی دارد. در این مورد نیز با پزشک خود مشورت کنید.

نکته: اگر نمی‌توانید یک لیوان آب خالص را تحمل کنید، می‌توانید به آن یک قطعه لیمو یا پرتقال اضافه کنید.

ورزش

در حالی که تغییر در رژیم غذایی می‌تواند یک شروع عالی برای سفرتان باشد، اما کافی نیست. اضافه کردن ورزش می‌تواند به فرایند کاهش وزن سرعت بخشد.

لازم نیست که تمام وقت خود را ورزش کنید، ۵روز در هفته، ۵ ساعت در روز. با راه رفتن شروع کنید، به آرامی اطراف آپارتمانتان راه بروید. به مرور زمان، سرعت و مسافت پیاده‌روی را افزایش دهید.

اگر توانایی آن را دارید و پزشکتان موافق است، ورزش‌های هوازی انجام دهید و به باشگاه بروید. برای انجام ورزش باید برنامهٔ متنوعی داشته باشید. این کار از یکنواختی و انجام حرکات تکراری جلوگیری می‌کند و مانع می‌شود تا بدنتان به یک نوع حرکت عادت کند و سعی در جبران آن داشته باشد. اگر یک نوع ورزش را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید، بدن شما به آن حرکت عادت خواهد کرد.

روش‌هایی عالی برای ورزش کردن:

دوچرخه‌سواری، شنا، بدمینتون، تنیس، پیاده‌روی، دویدن، یوگا، کار با وزنه، ایروبیک، راه رفتن در طبیعت، نرمش در پارک محل. راه‌های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد. شما فقط باید ورزشی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. اما نکتهٔ مهم اینجاست که بلاخره باید ورزش کردن را از یک جا شروع کنید. حتی یک پیاده‌روی آرام خیلی بهتر از لم دادن روی کاناپه است.

نکته‌ای در مورد ورزش:

اگر چربی دور شکم شما زیاد است، فکر نکنید که به سادگی با دراز و نشست رفتن، ناپدید خواهد شد. به این ترتیب نمی‌توانید چربی را از بین ببرید. شما نمی‌توانید چربی را به صورت موضعی از دست بدهید. وقتی که ورزش می‌کنید چربی از هر قسمتی که بخواهد کم می‌شود. شما نمی‌توانید ناحیه خاصی را انتخاب کنید. متاسفم.

وقتی شروع به ایجاد تغییر در رژیم خود می‌کنید، لازم دارید که به تدریج فعالیت بدنیتان را نیز افزایش دهید. اما نمی‌توانید به یکباره دوی ماراتن بروید. کم کم شروع کنید و بعد از گذشت مدتی می‌توانید حتی دوی ماراتن هم بروید.

ورزش نه تنها برای قلبتان که برای ذهنتان نیز مفید است. چگونه؟ ورزش باعث آزاد شدن و از بین رفتن استرس و فشار عصبی می‌شود.

هشدار:

زنگ خطری برای شروع یکنواختی در ورزش:

ورزش کردن می‌تواند به راحتی برای فرد یکنواخت شود. و کلید جلوگیری از ایجاد چنین حالتی، متنوع کردن ورزش است. حرکات تکراری را هر روز انجام ندهید. برای مثال اگر فقط سه روز در هفته (دوشنبه، چهارشنبه و جمعه) ورزش می‌کنید، دوشنبه۲/۳ کیلومتر پیاده‌روی، چهارشنبه شنا و جمعه دوچرخه سواری، هفتهٔ بعد جای آن‌ها را با هم عوض کنید یا ورزش دیگری انجام دهید.

اگر به یک مرکز ورزشی بروید به راحتی می‌توانید به برنامه خود تنوع دهید. هر بار که به باشگاه می‌روید از یکسری از وسایل استفاده کنید، تردمیل، وزنه‌ها، دوچرخه ثابت، استخر، کلاسهای ایروبیک، کلاسهای رقص و غیره. شاید هم بخواهید حین ورزش به یک موسیقی گوش دهید. گوش کردن به موسیقی دلخواه‌تان کمک می‌کند تا زمان سریع‌تر بگذرد.

نکته دیگر:

دوستانتان را با خود همراه کنید. با این کار هم می‌توانید فردی را با خود همراه کنید و احساس مسئولیت داشته باشید و هم با او در طول ورزش صحبت کنید.

راجع به دوستان صحبت کردم، راستی چرا با دوستان و همسایه‌هایتان یک گروه ورزشی راه نیندازید. همگی با هم به یک باشگاه بروید.

موضوع این است که وقتی شما برای ورزش نکردن بهانه می‌آورید، در واقع خود را برای شکست در سفرتان آماده می‌کنید. اجازه ندهید که چنین اتفاقی رخ دهد.

دوستان

یک راه فوق العاده که به شما در طی سفر جدیدتان کمک می‌کند، پیدا کردن دوستی است که با شما همسفر شود. فردی که شما را در این سفر یاری کند. با داشتن همراهی که در مقابلش احساس مسئولیت داشته باشید شانس موفقیت شما بیشتر می‌شود. اگر آن‌ها هم بخواهند در برنامه‌های شما شرکت کنند، باز هم شانس شما برای موفقیت بیشتر خواهد شد.

روزهایی وجود خواهد داشت که شما نمی‌توانید به برنامه‌هایتان ادامه دهید و یا ورزش کنید. چنین اتفاقی حتما رخ خواهد داد. اما با داشتن یک دوست، می‌توانید در یکدیگر برای ادامه راه انگیزه ایجاد کنید. وقتی که به وزن هدفتان رسیدید می‌توانید دوست و همراه فرد دیگری در طول سفرش باشید.

خودتان را ببخشید

هیچ کس کامل نیست. اگر زمانی لغزیدید و کاری انجام دادید که می‌دانید نباید انجام می‌دادید، خود را سرزنش نکنید. درست مانند وقتی که از یک واگن به زمین می‌افتید. اشکالی ندارد. از زمین بلند شوید، گرد و خاکتان را بتکانید و دوباره سوار شوید. این موضوع هم در مورد غذاهایی که می‌دانید نباید می‌خوردید و هم در مورد بهانه‌گیری برای ورزش نکردن صدق می‌کند.

به خود جایزه دهید

وقتی برنامهٔ خود را شروع کردید، بابت پیشرفت‌هایتان به خود جایزه بدهید. می‌توانید یک کلوچه اضافه بخورید یا اینکه به خرید بروید و کفش مورد علاقه‌تان را بخرید.

فقط در این کار زیاده‌روی نکنید

همچنان که وزنتان کمتر و کمتر می‌شود، جایزه دادن را ادامه دهید. در اینجا روشی را پیشنهاد می‌کنیم: وقتی به هدف‌های بزرگتری دست می‌یایبد، جایزه‌های بزرگتری نیز به خود بدهبد. وقتی هدف جدیدی را تعیین می‌‌کنید، فکر کنید که چه چیزی است که واقعا دوست دارید که آن را داشته باشید. شاید دفعه قبل در فروشکاه وسیله‌ای را دیدید که چشمتان در آن مانده یا دوست دارید که یک آیفون جدید داشته باشید.

با تعیین اهداف طولانی مدت و انتظار کشیدن برای بدست آوردن یک جایزه خوب هنگام رسیدن به هدف، احتمال بیشتری برای موفقیت شما وجود خواهد داشت.

فواید سفر شما

 

انجام این سفر فواید زیادی برای شما دارد. در اینجا فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم:

– سلامتی بیشتر: با تغذیه خوب و ورزش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن خیلی کمتر می‌شود.

– احساس بهتر: هر چقدر که در این سفر پیشرفت می‌کنید، نسبت به خود احساس بهتری پیدا خواهید کرد و انرژی بیشتری خواهید داشت.

– زندگی اجتماعی بهتر: داشتن مشکل هیچوقت لذت‌بخش نیست. وقتی وزنتان کاهش می‌یابد شما بهتر به نظر می‌رسید و این یک نیاز اجتماعی است.

– اعتماد به نفس بالا‌تر: وقتی که ظاهرتان بهتر می‌شود و شما نسبت به خود احساس بهتری دارید، به طور طبیعی اعتماد به نفستان هم افزایش می‌یابد. این سفر به شما اعتماد به نفسی می‌دهد که شما را قادر می‌سازد تا هر آنچه را که در ذهن دارید عملی سازید.

– استرس و فشار عصبی کمتر: ورزش نه تنها قلب شما را قدرتمند‌تر می‌کند بلکه باعث کاهش استرس و فشار عصبی روزانه می‌شود.

نکات کلیدی و افکار نهایی:

مطالبی که در این قسمت مطرح می‌شوند را در طول سفرتان به یاد داشته باشید:

۱) کلید دست یافتن به موفقیت، خود شمایید و تصور شما از آن.

۲) به این سفر به عنوان یک تغییر در سبک زندگیتان بنگرید نه یک رژیم. هدف اصلی و نهایی شما، سلامتی است.

۳) اطراف خود را با افراد مثبت‌اندیشی که حامی و پشتیبان شمایند، پر کنید.

۴) اگر اشتباهی انجام دادید و کمی لغزیدید خیلی به خود سخت نگیرید.

۵) در ابتدا وزن شما سریع پایین می‌آید اما ممکن است بعد از مدتی وزنتان ثابت شود. این اتفاق رخ خواهد داد، پس سعی کنید که رژیم و برنامه ورزشی خود را متنوع سازید و تغییر دهید.

۶) برای شروع، حجم وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید.

۷) به جای حذف کامل یک غذا از رژیمتان، جایگزینی برای آن پیدا کنید. مثلا به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید. به این ترتیب شما هنوز هم می‌توانید نان بخورید اما نوعی را که برایتان مفید‌تر است.

۸) هیچ کدام از وعده‌های غذایی را حذف نکنید. در طول روز سعی کنید میان وعده‌های سالم و کوچک مصرف کنید تا اشتهای خود را تا وعده اصلی کنترل کنید.

۹) اگر دیابتی هستید هم این سفر می‌تواند برایتان مفید باشد ولی در انتخاب‌های خود باید بسیار دقت کنید. با پزشکتان برای پیدا کردن راه حلی مناسب مشورت کنید.

۱۰) وقتی بیرون از خانه غذا می‌‌خورید، از رستوران‌های سلف سرویس استفاده نکنید. اگر دقت کنید صدای آن‌ها را می‌شنوید که فریاد می‌زنند: شکم خود را تا جایی که می‌توانید پر کنید.

۱۱) برنامه ورزشی خود را با پیاده‌روی شروع کنید. فقط راه رفتن، بهتر از هیچ کاری نکردن است. ورزش و پیاده‌روی قلبتان را سالم نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا قلب شما با تقلای کمتر، خون بیشتری را در بدنتان به جریان بیاندازد.

در این سفر برای تبدیل شدن به یک فرد جدید، هم با روزهای خوب و هم با روزهای بد مواجه خواهید شد. به خاطر داشته باشید که رسیدن به مقصد ارزش هر تلاش و مبارزه‌ای را دارد. شما در پایان، هم ظاهر بهتری خواهید داشت و هم نسبت به خود احساس بهتری پیدا خواهید کرد و در آینده نیز با بیماری‌ها و مشکلات کمتری روبرو خواهید گشت.

هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که تا چه زمانی در این دنیا زندگی خواهیم کرد، اما حالا که در این دنیا هستیم، چرا بهترین و سالم‌ترین زندگی را نداشته باشیم.

شما می‌توانید این کار را انجام دهید، مطمئن هستم که می‌توانید.

شاید این مطالب را هم بپسندید