ریش و قیچی دست شماست!

انتخاب با شماست که چه باورهایی داشته باشین باورهای مثبت یامنفی ، دانشمندان در گذشته به این قضیه باور داشتن که آدم ها به اطلاعاتی که از دنیای بیرون به ذهن شون می رسه واکنش نشان می دن اما امروزه معتقدند که ما به آنچه  ذهن مون بر اساس تجربه گذشته انتظار دارده که اتفاق بیوفته واکنش نشان می دیم.

اگه بخوام در مورد پایه های علمی این مسئله توضیح بدم باید بگم که روان عصب شناس ها که روی نظریه انتظار کار می کنن معتقدند که انسان در تمام مدت عمرش شرطی می شه،  مغز ما در طول زمان یاد می گیره که چه انتظاری باید داشته باشه و از اونجایی که مغز ما انتظار داره اتفاقی به شکل خاص بیوفته چیزی روکه انتظار داریم دقیقاً به دست میاریم .

به همین دلیل مهمه ،که باید تو ذهن تون انتظارات مثبت داشته باشین،  وقتی جای انتظارات منفی را با انتظارات مثبت عوض می کنین، وقتی باور می کنین چیزی رو که می خواین عملی و شدنیه مغزتون دست به کار می شه تا اونو براتون فراهم کنه در واقع مغزشما انتظار می کشه که به آن نتیجه دست پیدا کنه.

دوست دارین لاغر باشین؟ لباس هایی رو که دوست دارین بپوشین؟ دوست دارین که بعد از ۱۰ دقیقه راه رفتن خسته نشین؟ دوست دارین مدام دیگران که به شما می رسن بهتون نگین چرا اینقدر چاق شذی؟ یا کمتر بخور؟ شما می تونید به کسی که دوست دارید تبدیل بشین کافیه با تمام وجود متقاعد شین و بر اساس این باور رفتار کنین چون چیزی رو که مغز تصور و باور کنه می تونه  به دستش بیاره.

خودتون رو باور داشته باشین چون اعتقاد به خود یه نگرشه که در طول زمان به دست میاد اگرچه در صورتی که والدین حمایتگری داشتید  به این موضوع کمک میکرد اما واقعیت اینه که اغلب ما والدینی داشتیم که به ما باورهای محدودکننده و منفی القا می کردن .اما به خاطر داشته باشین که گذشته، گذشته س و هیچ فایده ای نداره که پدر مادر هاتون رو سرزنش کنید. الان وظیفه شماست که باورهای جدید بسازید باید بخواین و بپذیرین که هرچه در ذهن تصور و تصویر می کنین می تونین به دستش بیارین چون واقعیت اینه که این توانمندی در شما وجود داره.

خودتون رو تو اندام ایده آل تون تصور کنین، با لباسی که دوست دارین بپوشین و با خودتون تکرار کنین من لاغرم ما عالیم من بدن سالمی دارم من می تونم و… اگر تصورهای مثبتی داشته باشین و طوری رفتار کنین که انگار امکان پذیره، کارهایی انجام می دین که می تونه نتایج مطلوب ایجاد کنه، اما  اگه معتقد باشین که غیر ممکنه کاری را که لازمه انجام نخواهید داد و نتیجه مطلوبی هم به دست نمیاد و با این کار پیشگویی تونو تایید می کنین. مغز شما به گونه ای طراحی شده که می تونه به هر هدفی دست پیدا کنه این هدف رو شما باید بهش بدید.

سال های زندگی تون را تلف نکین تصمیم بگیرید نذارین لاغری براتون تبدیل به یه حسرت بزرگ شه  هر کاری را که بخواهید می تونید انجام بدین از همین حالا شروع کنید.

“من می توانم”

“من می خواهم”

شاید این مطالب را هم بپسندید