سنگ بزرگتو خرد کن!

فرض کنین فردی که۳۰ کیلو اضافه وزن داره به خودش بگه واای من ۳۰ کیلو اضافه وزن دارم چطور وزن مو کم کنم ؟ خیلی زیاده نمی تونم.  بعد میگه خب اگه هفته ۳-۴ کیلو کم کنم پس می تونم  ۲ ماهه  این ۳۰ کیلو رو کم کنم .

این ضرب المثل رو حتماً شنیدین که میگه سنگ بزرگ علامت نزدنه، پس همین حالا سنگای بزرگتونو که برداشتین بذارین زمین .

شما یه شبه چاق نشدین که انتظار دارین یه شبه هم لاغر شین.می دونم خیلی دوست دارین که زودتر این اتفاق بیوفته اما برای رسیدن به هر هدفی باید از مسیر درستش رفت شما می تونید از میان بر هم به مقصدتون برسین اما ممکنه امنیت و سلامت کافی رونداشته باشه .

وقتی فردی میگه وای من ۳۰ کیلو اضافه وزن دارم ، باعث میشه که تغییر و کاهش وزن و خیلی سخت بدونه و اصلاً وارد مرحله عمل نشه و به اصطلاح جا می زنه پس چیکار باید بکنه باید خودش رو با انگیزه کنه به خودش امید بده که کار راحتیه که می تونه اما چجوری؟ الان توضیح میدم.

فکر کنید که شما قراره هفته آینده یه کتاب ۳۰۰ صفحه ای رو بخونید و امتحان بدید به خودتون میگین ۳۰۰ صفحه چطور بخونم؟ نمی رسم،  خیلی وقتم کمه و.. باعث میشه شما بترسین، استرس بگیرین و مدام انجام کار که در واقع خوندن کتاب هست رو به تعویق بندازین . هر روز که به روز امتحان نزدیکتر میشین این استرس بیشتر میشه و شما موندین و ۳۰۰ صفحه ی نخونده.

راهکار اینه که هدف هامون رو خرد و قابل دسترس کنیم اینطوری احتمال موفقیت مون هم بیشتر میشه مثلا ً در مورد امتحان ببینید که این کتاب چندتا فصل داره،  بعد مشخص کنین هر روز چند فصل می تونید بخونید اینطوری تکلیف شما اینه که مثلاً روزی ۲ فصل بخونین،فکر کردن به خوندن دو فصل خیلی بهتر از اینه که به کل ۳۰۰ صفحه فکر کنید چون باعث میشه انگیزه پیدا کنید و شروع کنین با اینکه هدف نهایی خوندن کل کتابه.

در مورد کاهش وزن هم همینطوره شما اگه فقط به ۳۰ کیلو فکر کنین چون وزن کمی نیست شاید باعث شه که شما کاهش ۳۰ کیلو رو خیلی سخت بدونین اما اگه به خودتون بگین من می خوام هفته ای بین ۵/۰ تا ۱ کیلو وزن کم کنم اینطوری امیدوار تر میشین چون کم کردن ۱ کیلو قابل دسترسه.

از اونجایی که موتور ما آدما که همون انگیزه ماست باید روشن بمونه ما نیاز داریم که موفقیت هایی داشته باشیم و اولین قدم هم انتخاب یه هدف درست و قابل دسترس رسه.

ما وقتی اهداف مون و خرد می کنین در واقع احتمال رسیدن به اونارو افزایش می دیم و اینطوری با انگیزه بیشتری مسیرمون رو ادامه می دیم درست مثل بالا رفتن از نردبون اگه پله ها رو یکی یکی بالا بریم احتمال اینکه به پله آخر برسیم خیلی بیشتر از زمانیه که یهو پامون رو رو پله پنجم بذاریم اونطوری هم خودمون میوفتیم هم نردبون.

پس همین حالا کاری رو فکر می کنین سخته و دوست دارین انجامش بدین رو خردش کنین و اولین قدم رو برا انجام دادنش بردارین مطمئن باشین که می تونین.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید