دو قدم به جلو یه قدم به عقب!

همیشه برگشت به عقب بد نیست مهم اینه که چرا داریم بر می گردیم به عقب، دنبال چی هستیم؟

اصلاً مگه میشه آدم گذشته شو فراموش کنه گذشته ما آدما جزئی از زندگی مونه که ما خودیم رقمش زدیم که هم موفقیت داره هم شکست می دونید چیه ؟زندگی کردن مثل رانندگی کردنه اگه می خواین با امنیت و سلامت رانندگی کنین هم باید به عقب نگاه کنین هم یاید حواستون به آینه های بغل باشه هم باید مراقب جلوتون باشین اگه یکی از اینارو حذف کنین تصادف می کنین.

ما باید تو زندگی هم به آینده و برنامه هامون فکر کنیم هم حواسمون باشه که به خاطر آینده و گذشته حال مونو از دست ندیم و از طرفی هم برای اینکه موفقیت ها مون رو مرور کنیم و هم اینکه شکست های گذشته رو دوباره تکرار نکیم باید به گذشته مون فکر کنیم اما اینکه توی این ارزیابی کردنه دنبال چی هستم مهمه، اینکه می خوایم خودمون و سرزنش کنیم یا اینکه متوجه شیم چی باعث شد شکست بخوریم که دوباره تو زمان حال اون اشتباه رو تکرار نکنیم . اینکه با خودمون موفقیت هامون و مرور کنیم، کاری که به ندرت انجامش میدیم.

اما ما نیاز داریم که این کا رو انجام بدیم قطعاً شما تو زندگی تون خیلی موفقیت ها داشتین، خیلی اتفاق های خوبی براتون افتاده ، خیلی جا عالی عمل کردین اتفاق های مثبت تو زندگی شما وجود داره اما مشکل اینجاست که نمی بینیدشون .

ازتون می خوام که از همین امروز هر از گاهی برگردین به عقب،  ببینید از صبح چه کارهایی کردین؟ چه اتفاق های خوبی براتون افتاده؟ و اصلاً قرار نیست که این کار یا اتفاق ها چیزهای خیلی سخت و عجیبی باشن می دونین چیه ما آدما بیشتر از اینکه به داشته هامون فکر کنیم به نداشته هامون مدام فکر می کنیم و وقتی به پله های موفقیت می رسیم دیگه یادمون میره که الان روی پله ای وایسادیم که قبلاً آرزومون بود بهش برسم حرفم این نیست که تسلیم شین و دیگه تلاش نکنین برعکس دیدن موفقیت ها و مقایسه الان با گذشته و دیدن موفقیت ها مون باعث میشه با اعتماد و دلگرمی بیشتری رو به جلو حرکت کنیم.

وقتی تغییرات تون رو نسبت به دو هفته پیش مرور می کنید می بینید کلی دستاورد داشتین اینکه فعالیت تون بیشتر شده اینکه بیشتر به فکر خودتون هستین اینکه واسه غذا خوذدن وقت می ذارین و…. میبینید شما موفقیت های زیادی رو هر روز به دست میارین اما مهم اینه که ببینیدشون و برای دیدن شون هم بهترین کار اینکه به عقب برگردین چون دیدن موفقیت ها باعث میشه که که با انگیزه و امیدواری بیشتری به مسیرتون ادامه بدین و این ارزیابی کردن باعث میشه که ما ایرادهامون رو هم پیدا کنیم وقتی دارین عملکردتون و ارزیابی می کنین متوجه میشین که خیلی آب نمی خورین پس وقتی اینو متوجه شدین راه حل پیدا کردنش ساده میشه مثلا می تونید گوشی همراه تون و جوری تنظیم کنه که هر ۱ ساعت یه بار زنگ آب داشته باشه یا بطری آب رو جلوی چشم تون بذارین یا حتی آب رو طعم دار کنین و اینطوری شما روی این ایراد کار می کنین و تبدیلش میکنین به یه موفقیت دیگه.

پس یادتون باشه برای موفقیت و رسیدن به هدف هاتون  دو قدم به جلو یه قدم به عقب بردارین.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید