۱۰ روش برای داشتن مهمانی های سالم و پرتحرک

داشتن انتخاب‌های غذایی سالم و تحرک بیشتر می تواند یک بخش سرگرم کننده در جشن‌ها باشد. زمانی که غذاهای سالم و خوشمزه از تمام گروه‌های غذایی در یک محیط شاد و پرتحرک ارائه شود، مهمانی‌های بزرگ هم آسان می‌شود. علاوه بر تمام اینها از بودن کنار دوستان و خانواده‌تان هم لذت ببرید.

۱) عادات سالم را قسمتی از جشن‌های خود کنید :

غذاها و نوشیدنی‌ها قسمتی از جشن اند اما همه آن نیستند! سعی کنید بر فعالیت‌هایی تمرکز داشته باشید که سبب تحرک بیشتر مهمان‌ها شود و از با هم بودن لذت ببرید.

۲) غذاها را جذاب‌تر کنید :

می توانید غذاها را با آجیل‌ها و مغزدانه‌ها تزیین کنید و یا از طرح‌های جدید برای چیدن سبزیجات در ظرف استفاده کنید. برش‌های میوه را برای تزیین بشقاب غذای مورد علاقه خود انتخاب کنید. دستورهای غذایی جدید را با هم در میان بگذارید. می توانید از تکه‌های بادام یا پیازهای سبز به عنوان یک افزودنی به غذا استفاده کنید.

۳) از نوشیدنی‌های سالم برای رفع تشنگی استفاده کنید :

می توانید از قالب‌های یخی که از آبمیوه ۱۰۰% طبیعی درست شده اند و یا افزودن تکه‌های میوه به آب برای دادن طعم‌های جدید به آب استفاده کنید. حتی می توانید از اسکوپ‌های تهیه شده از شکر، آب و آبمیوه‌های کم کالری به عنوان اجسام شناور روی آب استفاده کنید.

۴) غذاها را مزه مزه کنید :

سعی کنید برای هر لقمه‌ای که در دهان می‌گذارید زمان قرار دهید و به طعم آن توجه کنید. کمی دردستورات غذایی خود تغییرات ایجاد کنید و یا از غذاهایی که متعلق به فرهنگ‌های دیگر است برای دادن طعم جدید به غذاها استفاده کنید.

۵) بشقاب غذای سالم را فراموش نکنید:

با اینکار از همه گروه‌های غذایی در مهمانی تان استفاده کرده‌اید.

کراکرهای تهیه شده از آرد کامل، لوبیای تند، سینی سبزیجات، میوه کباب شده و ماست و میوه را برای یک دسر شیرین انتخاب کنید. از غلات کامل و سبزیجات برای یک سالاد سالم و خوش طعم استفاده کنید.

۶) تحرک را جزئی از هر مراسم نمایید:

وقتی پرجنب و جوش باشید احساس  بهتری هم خواهید داشت. رقصیدن، فعالیت، بازی های پرتحرک و خندیدن می تواند هر مهمانی ای را سرگرم کننده تر کند.

۷) دستورهای غذایی سالم را امتحان کنید:

راه‌هایی پیدا کنید تا مصرف شکر، نمک و چربی را در حالیکه غذای مورد علاقه خود را تهیه می کنید، کاهش دهید.

۸) جشن را ساده کنید:

می توانید از دیگران هم درخواست کنید که برای توزیع ظروف غذا، تمیز کردن و نگهداری از بچه ‌ها و سرگرم کردن آنها به شما کمک کنند.

۹) هوشمندانه خرید کنید تا هوشمندانه مصرف کنید:

غذاهایی را تهیه نمایید که از نظر اقتصادی به صرفه باشند. مثلا محصولات مختلف را در فصل خود بخرید تا هزینه کمتری داشته باشند و در عین حال طعم بهتری هم بدهند. برای خرید برنامه ریزی کنید و در زمان حراجی ها به خرید غذاها بپردازید.

۱۰) یک الگوی غذایی باشید :

هیچ وقت برای بزرگسالان زود نیست که به عنوان یک الگو باشند. یادتان باشد که بچه‌ها کارهایی را انجام می دهند که بزرگترهایشان انجام می دهند، حتی در مهمانی‌ها.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید