باور کردن این ۹ افسانه ی چاقی را تمام کنید

در مقاله ی جدید منتشر شده در “مرور های انتقادی در علم غذا و تغذیه”  و “مجله ی پزشکی  جدید انگلیسی” ، یک گروه تحقیقات از دانشگاه آلبامادر برمینگهام، یک لیست از فرضیه های رایج اما اثبات نشده از لحاظ علمی را در باره ی چاقی ذکر کردند.

هم اکنون ما در رابطه با آن چند پوند مزاحم که از لذت بردن شما از بیکینی تابستان جلوگیری می کند، صحبت نمی کنیم. این لیست مربوط به چاقی بالینی ست و اینکه چطور این تصورات نا درست به اشتباه سیاست های عمومی و توصیه های سلامت عمومی ما را شکل می دهند.

اینجا بزرگترین افسانه های چاقی ذکر شده است که شما احتیاج دارید تا تجدید نظر کنید.

افسانه ۱:
تغییرات کوچک در کالری دریافتی یا مصرفی، تغییرات وزنی طولانی مدت و بزرگی را ایجاد می کند.
این قانون ” calories in-calories out” یک طرز فکر خارج از رده است. یک مطالعه تحقیقاتی به قدمت نیم قرن، یک پوند وزن را معادل ۳۵۰۰ کالری محاسبه کرده است، به این معنی که برای سوزاندن یک پوند در هفته شما مجبورید که ۳۵۰۰ کالری کمتر بخورید یا ۳۵۰۰ کالری در هفته بیشتر بسوزانید. However, applying this rule to small, sustainable changes violates the original assumptions. : این تنها  برای یک مدت کوتاه کار می کند. مطالعه ی قدیمی تنها بر روی مردان با رژیم کم گالری امتحان شده بود. ( کمتر از ۸۰۰ کالری در روز)
حقیقت:
مطالعات اخیر نشان داده اند که تغییرات متنوع فردی در ترکیب بدن، و اهداف بلند کدت ممکن است حتی بستگی بیشتری به کیفیت کالری که شما دریافت می کنید داشته باشد. در مورد آن فکر کنید: ۳۵۰۰ کالری در هفته از دستگاه های فروش اسنک نسبت به ۳۵۰۰ کالری از میوه ها و سبزیجات تازه متفاوت به نظر می رسد.

افسانه ۲:
تعیین اهداف بلند و غیر واقعی کاهش وزن زیانبار است چراکه ممکن است شما را نا امید کند و کمتر وزن کم کنید.
اگرچه این یک فرضیه منطقی  برای تنظیم هدف های منطقی و دست یافتنی ست، این مطالعه خاطر نشان می کند که از لحاظ فنی، هیچ تحقیق تجربی وجود ندارد که نشان دهد یک ارتباط منفی بین اهداف بلند پروازانه و کاهش وزن واقعی وجود دارد. دو مطالعه نشان داد که طراحی مداخله ای برای بهبود نتایج کاهش وزن با تغییر اهداف غیر واقعی ، منجر به انتظارات واقع بینانه تر می گردد اما نه لزوما بهتر یا نتایج متفاوت.
حقیقت:
هدف های خود را با اینکه شما باالشخصه چطور بهترین عملکرد را دارید سازگار کنید. اگر شما دوست دارید که یک تاریخ در آینده ی نزدیک انتخاب کنید و در جهت ایجاد تغییرات کوچک در یک بازه ی زمانی کوتاه و یا متوسط تلاش کنید، انجامش دهید! اگ میدانید که بیشتر از چند پوند وزن برای از دست دادن دارید، و از تعداد کل آنها نمی ترسید، آن هم مشکلی ندارد! سر خود را پایین نگه دارید و متمرکز باقی بمانید، بدانید ک ممکن است روند آن آروم باشد، اما در نهایت ارزشمند خواهد بود.

افسانه ۳:
کاهش وزن سریع نسبت به کاهش وزن آهسته تر، به این معنی است که شما مستعد بازگشت سریع و مجدد وزن هستید.
تحقیقات کاهش وزن عموما یک دوره ی پیگیری طولانی مدت یک ساله یا بیشتر را بعد کاهش وزن اولیه انجام می دهد. مطالعاتت با کاهش وزن سریع توسط یک رژیم خیلی کم کالری درمقایسه با مصالعات یا کاهش وزن آهسته تر، تغییر قابل توجهی را دردوره پیگیری طولانی مدت آنها، نشان نداده است.
حقیقت:
اگر چاق هستید، شما ممکن است یک کاهش وزن اولیه بزرگتری را نسبت به سایر افراد مشاهده کنید. اینکه چرا برخی افراد چاق واکنش های مختلفی را نسبت به بقیه نشان می دهند، هنوز مشخص نیست. اگر شما کاهش وزن سریع دارید، در دسته ی طبیعی طبقه بندی می شوید. اگر تلاش کنید که پاسخ طبیعی بدنتان تداخل کنید، ممکن است کاهش وزن طولانی مدت شما را آهسته کند. این قانون برای کاهش وزن سریع ۵ پوند قبل از رفتن به ساحل صدق نمی کند که گرسنگی شدید آسیب داخلی را تایید کند. اما برای اهداف کاهش وزن بزرگتر از ۴۰ پوند، این افسانه را در ذهن داشته باشید.

افسانه ۴:
این مهم است که به جای شروع درمان کاهش وزن، مرحله ی تغییر یا آمادگی را ارزیابی کنید.
مدل مرحله تغییر به عنوان یک مقیاس برای ارزیابی اینکه کجا یک فرد خود را در شرایط آماده ی ایجاد یک تغییر به حساب می آورد. شما ممکن است امروز به ایجاد تغییر فکر کنید، در حال آماده کردن خود برای تغییر باشید، یا کاملا برای تغییر کردن آماده باشید. تحقیقات می گویند که آمادگی، بزرگی یا کارایی درمان کاهش وزن را پیش بینی نمی کند.
حقیقت:
توضیح اینکه چرا یک مدرک علمی وجود ندارد ممکن است آسان باشد_ افرادی که به طور داوطلبانهانتخاب می کنند که از یک برنامه غذایی پیروی کنند، بنا به تعریف، اکنون آماده ی تغییرات اند. همچنین اثبات ارتباط بین رفتار های ذهنی و احساسی با پاسخ های فیزیکی ممکن است مشکل باشد. بیایید برای علم صبر کنیم تا با قلب ما سازگاری پیدا کند و این ایده را (off quite yet) ننویسیم. تغییرات را وقتی که آماده هستید ایجاد کنید.

افسانه ۵:
کلاسهای تربیت بدنی، همانطور که هم اکنون نیز هستند، نقش مهمی را در کاهش یا جلوگیری از چاقی کودکی ایفا می کنند.
آنطوری که امروزه ثابت شده است، نشان داده نشده است  که تربیت بدنی، چاقی را کاهش دهد و یا از آن پیشگیری می کند. ۳ مطالعه ی مختلف نشان داده است که حتی اگر تعداد روزهایی که بچه ها به کلاس های PE میروند افزایش یابد، همچنان اثر غیر مداومی را بر روی شاخص توده بدنی افراد بر اساس گروه های سنی و جنسی داشت.
حقیقت:
قطعا یک سطح مشخصی از فعالیت بدنی، شامل مجموعه ای از تکرر، شدت و طول مدت، وجود دارد که می تواند در کاهش یا پیشگیری از چاقی موثر باشد. مطالعات بالینی برای پوشش این نسبت جادویی ضروری اند چرا که مدرسه های معمولی هنوز آن را به درستی انجام نمی دهند.

افسانه ۶:
تغذیه انحصاری با شیر مادر از چاقی جلوگیری می کند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش می دهد، افرادی که در دوران نوزادی تغذیه انحصاری با شیر مادر داشتند، کمتر احتمال دارد بعد ها چاق شوند اما تشخیص داده شده است که این نتیجه گیری از مصالعات گیج کننده و دارای خطا گرفته شده است. مطالعات جامع بیشتری نشان داده اند که هیچ مدرک قانع کننده ای  در رابطه با ارتباط بین تغذیه با شر مادر و چاقی وجود ندارد.
حقیقت:
تغذیه انحصاری با شیر مادر سودمندی های حیاتی و مهم زیادی برای نوزاد و مادر دارد که باعث شده هنوز این رفتار بسیار تشویق شده باشد. دانشمندان هنوز باید تمام اثرات محافظت کننده و مثبت تغذیه انحصاری با شیر مادر را اثبات کنند و امیدوارند به طور رسمی اثر محافظت کننده در برابر چاقی را به زودی به لیست اضافه و تایید کنند.

افسانه ۷:
چرخه ی وزن (به طور مثال رژیم یو-یو) با افزایش مرگ و میر همراه است.
مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که چرخه ی وزن با افزایش مرگ و میر همراه است اما این یافته احتمالا در نتیجه ی شرایط سلامتی مخدوشگر بوده است.
حقیقت:
علم نمی تواند اثبات کند که رژیم یو-یو میزان مرگ و میر را افزایش می دهد.اما هنوز می تواند اثبات کند که چقدر با بدن شما خشن و بی رحم است و چقدر می تواند برای سلامت ذهنی و عاطفی شما مضر باشد. اعتماد و اطمینان خود را بالا نگه دارید، یاد بگیرید که خود را در هر شکلی که هستید دوست داشته باشید و روش زندگی را پیدا کنید که jumping off the deep را تقویت نمی کند و اگر بیش از اندازه نا امن یا غیر قابل تحما است  آن را تمام کنید. همه ی ما روز های متقلب داریم، اما سیستم بدن خود را حول یک حلقه خیلی سخت و در دفعات بیش از اندازه زیاد نگذارید. این به سادگی نا امن است.

 افسانه ۸:
خوردن میوه و سبزی بیشتر منجر به کاهش وزن خواهد شد بر خلاف هیچ تغییر دیگری در رفتار و محیط.
بدیهی است که خوردن غذاهای کامل و تازه اثرات سلامتی بخش اعجاب انگیزی دارد. به هر حال وقتی که هیچ تغییر همراه آن وجود نداشته باشد، افزایش وزن ممکن است همچنان وجود داشته باشد.
حقیقت:
هنوز هم میوه ها و سبزیجات بیشتری بخورید! اگر میوه و سبزی به صورت طبیعی از زمین رشد می کنند، به طور معمول شما در اینکه تا چه مقدار مجاز به خوردن آن هستید مجازید ( نقطه ی مزیت این است که برگ شکل و سبز باشد). اما از آن انتظار نداریم که دکمه ی نقره ای رنگ شلوار جین لاغر آینده ی شما باشد. تغییرات مکمل مثل دوچرخه سواری تا محل کار، نوشیدن نوشابه کمتر و استراحت بیشتر را اعمال کنید و مطمئن باشید که نتیجه را خواهید دید.

افسانه ۹:
میان وعده ها به افزایش وزن و چاقی کمک می کنند.
مطالعات کارآزمایی بالینی کنترل شده از این فرضیه حمایت نمی کنند. حتی مطالعات مشاهده ای نیز یک ارتباط پایدار را بین میان وعده و افزایش BMI مشاهده نکرده اند.
حقیقت:
هر بدنی متفاوت است. بعضی از افراد در طول روز زیاد کار میکنند و میان وعده های کوچکی دارند. گفته می شود که این میان وعده ها قند خون را ثابت نگه می دارد و سطح انرژی را حفظ می کند، مخصوصا اگرکه خیلی فعال هستید. بسیاری از افراد در هر حال بیش از اندازه میان وعده و هنوز ۳ وعده ی بزرگ در روز دارند. تلاش کنید که ۳ وعده ی متناسب و میان وعده های کوچک شده بین آنها داشته باشید. این چند ساعت بین وعده ها نشان داده شده است که برای سیستم هضم شما بسیار بازسازی کننده است که سوخت و ساز کاراتر بیشتر وعده های آینده را در زمان های استراحت روز، تقویت می کند.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید