خوراک مرغ با ارده، زنجفیل و سیر

غذایی سالم و دلچسب.

(برای ۴ نفر؛ هر نفر: ۱ عدد ران مرغ و ۳ برش هویج)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه)

مواد لازم

۴ عدد ران مرغ (با استخوان و با پوست)

۱۶ حبه سیر بزرگ (تقسیم شود)

۱ عدد زنجفیل متوسط (۴ سانتیمتر)

۶ عدد هویج بزرگ با سرشان

۲ قاشق غذاخوری ارده

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) ران­های مرغ را در ماهی­تابه بزرگ مناسب فری قرار دهید. سپس ۴ حبه سیر را رنده کنید و روی آنها بریزید. ۱۲ سیر باقیمانده را خرد کرده و به ماهی­تابه اضافه کنید. هویج­ها را از درازا خرد کرده و به ماهی­تابه اضافه کنید. البته سر هویج­ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید (۲ قاشق غذاخوری). حالا ارده را روی مرغ­ها و هویج­ها بریزید. مخلوط را کمی هم بزنید. مرغ­ها را از سمت پوست داخل ماهی­تابه بچینید و بعد روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

۳) ماهی­تابه را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس آن را بیرون آورده و مرغ­ها را برعکس کنید. دوباره ماهی­تابه را با فویل بپوشانید و این بار ۱ ساعت در فر قرار دهید. حالا دو کیسه پلاستیکی محکم را داخل دو لیوان بزرگ قرار دهید و مایع غذای داخل ماهی­تابه را درون آنها بریزید. لیوان­ها را ۵ دقیقه به حال خودشان بگذارید تا چربی آنها بالا بیاید. سپس و با دقت، سوراخی را در انتهای پلاستیک ایجاد کنید تا مایع داخل لیوان بریزید و چربی داخل پلاستیک باقی بماند. چربی را دور بریزید.

۴) گریل اجاق گاز را روشن کنید.

۵) مرغ­ها و هویج­ها را ۳ دقیقه گریل کنید. سپس مرغ­ها را داخل بشقاب­های سرو بریزید و مایع غذا را اضافه کنید. در پایان هویج­ها را قرار دهید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۳۳۰

چربی: ۱۷.۵ گرم

چربی اشباع شده: ۴.۸ گرم

پروتئین: ۲۹ گرم

کربوهیدرات: ۱۴ گرم

فیبر: ۴ گرم

کلسترول: ۱۵۷ میلی­گرم

آهن: ۲ میلی­گرم

سدیم: ۴۲۲ میلی­گرم

کلسیم: ۵۷ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید