حرکت تاب دادن دمبل در حالت اسکی

عضلات اصلی:  پشت ران، باسن

عضلات فرعی: هسته بدن،‌ چهارسر، کپل، شانه، بازو

تجهیزات ورزشی: یک جفت دمبل

نحوه انجام ورزش تاب دادن دمبل در حالت اسکی

۱) پاها را به اندازه عرض کپل از هم باز کرده و با هر دست خود، یک دمبل را نگه دارید.

۲) کپل‌ها را به عقب برده و دمبل‌ها را به پشت خود، تاب بدهید.

۳) کپل‌ها را با سرعت به جلو برده و دمبل‌ها را در جلوی بدن، تاب بدهید. وقتی که به حالت کاملاً ایستاده درمی‌آیید، عضلات باسن را منقبض کنید.

۴) حرکت را در تمام طول این ست ورزشی، تکرار کنید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

هسته بدن را نیز در این حرکت،‌ به کار بیاندازید. زانوها را نرم نگه دارید و ستون فقرات و گردن شما به شکل طبیعی، یعنی دارای کمی قوس طبیعی، قرار بگیرند. وقتی که کپل‌ها را به جلو پرتاب می‌کنید و دست‌ها را به جلو تاب می‌دهید، نفس خود را به داخل بکشید. وقتی که در حالت کاملاً ایستاده قرار می‌گیرید، عضلات باسن را منقبض کنید. سپس، وقتی که کپل‌ها را به عقب برده و به موقیت اولیه بازمی‌گردید، عمل بازدم را انجام بدهید.

فواید این ورزش

حرکت تاب دادن دمبل در حالت اسکی، یک ورزش برای کل بدن است که باسن و پشت ران را تقویت می‌کند،‌ هسته بدن را محکم کرده و عضلات چهارسر، کپل‌،‌شانه و بازو را سفت می‌کند. این ورزش، قدرت و استحکام هسته بدن را بالا برده و به بهبود نحوه قرارگیری بدن، کمک می‌کند.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

ورزش را در ۲ یا ۳ ست، هر ست به مدت ۶۰ ثانیه تکرار کنید. برای افزایش سرعت متابولیسم و کاهش وزن سریع‌تر، این ورزش را همراه با ورزش پلانک مرد عنکبودی، ورزش بالا رفتن از پله و بلند کردن زانو و نیز ورزش اسکیت‌باز، انجام بدهید.

شاید این مطالب را هم بپسندید