انتخاب های غذایی مقرون به صرفه تری با توجه به میزان درآمدتان داشته باشید

بهترین غذا را بر حسب میزان درآمدتان داشته باشید. در این مورد راه های بسیاری برای مدیریت هزینه مصرفی شما برای محصولات غذایی مورد نظرتان وجود دارد. سه گام اساسی در این موضوع عبارت است از: ۱- برنامه ریزی صحیح قبل از خرید ۲- جست و جو برای مادر غذایی مورددنظرمان در مناسب ترین قیمت ۳- شیوه آماده سازی غذاها قبل از خوردن که به برنامه ریزی نهایی ما کمک خواهد کرد.

۱) برنامه ریزی..برنامه ریزی..برنامه ریزی…

پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه به فروشگاه بروید محصولات غذایی مورد نظرتان در طول هفته آینده را برنامه ریزی کنید. به جای غذای های گران تر که خریدشان لزومی ندارد سراغ محصولاتی ارزان تر مثل سوپ ها و خوراک ها بروید که طیف انتخاب های بعدی تان هم وسیع تر شود. بررسی کنید که در حال حاضر چه غذاهایی دارید و به چه غذایی نیاز دارید.

۲) مناسب ترین قیمت را پیدا کنید

می توانید به جست و جوی تخفیفات ویژه و یا کوپن ها در وب سایت ها و روزنامه ها باشید. همچنین در مورد کارت ها یهدیه از فروشگاه هایی که خرید بیشتر یاز آنها دارید پرسوجو کنید. فروش های ویژه در مورد محصولاتی گران مانند غذاهای دریایی مقرون به صرفه تر هستند.

۳) مقایسه و سنجش کنید

قیمت های محصولات مورد نظرتان را در زیر قفسه شان بخوانید و مقایسه کنید. در بین برند های مختلف کالا مقرون به صرفه ترین آن را انتخاب کنید.

۴) به طور عمده خرید کنید

به طور معمول خرید مواد غذایی به صورت عمده اقتصادی تر به نظر می آید. ظروف بزرگ ماست کم چرب و سبزی های فریز شده مثال هایی از این قبیل هستند. البته قبل از خرید آن ها به حجم فریزر خود دقت داشته باشید.

۵) هر ماده غذایی را ترجیحا در فصلش خریداری کنید

میوه ها و سبزیجات در فصل مخصوص به خودشان معمولا ارزان تر به فروش می رسند. پس اگر شما قصد ندارید که تمامی آن ها را یک جا خریداری کنید، توصیه میکنیم تا هر میوه و سبزی را در فصلش بخرید.

۶) کمتر سراغ محصولات غذایی آماده مصرف بروید

از جمله این محصولات، غذاهای پخته شده منجمد، میوه ها و سبزیجات خرد شده و غذاهای قابل مصرف در خارج از منزل هستند که بیشتر آن ها معمولا قیمت بالاتری هم دارند. پس مواد غذایی را ترجیحا به صورت اولیه خریداری کنید و زمان بگذارید تا خودتان آن ها را آماده کنید.

۷) انتخاب های غذایی به صرفه تر داشته باشید.

برخی از غذاها دارای قیمت پایین در تمامی طول سال هستند. برای مثال غلات انتخاب ارزان تری برای تامین پروتئین است. در گروه سبزیجات هم کلم ها و سیب زمینی و یا کنسرو کم نمک آن گزینه مناسبی هستند. در مورد میوه ها هم سیب و آناناس مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.

۸) یک بار بپزید و در طول هفته مصرف کنید..

می توانید مقدار زیادی از وعده غذایی مورد علاقه تان را در یک روز تعطیل تهیه کنید به طوریکه بتوانید در تمام طول هفته مصرفش کنید. در ظروف جداگانه بریزید و غذاها را منجمد کنید تا بتوانید در طول هفته مصرفش کنید. در نتیجه شما مجبور نخواهید بود به دلیل کمبود وقت برای پخت و پز سراغ غذاهای آماده بروید.

۹) باقی مانده غذایتان را روزهای بعد به نوع خلاقانه تری مصرف کنید

باقی مانده وعده غذاییتان را دور نیاندازید. شما می توانید به شکل متفاوتی آن را مصرف کنید. برای مثال مرغ باقی مانده تان را به شکل سرخ شده به همراه سالاد یا فلفل مصرف کنید. فراموش نکنید که دور انداختن غذا به معنی دور انداختن پول شماست.

۱۰) رستوران ها

غذا خوردن در رستوران ها معمولا برای ما هزینه بر است.  البته غذاهای پیش از وعده شام (early bird special)، ۲ for 1 deal و همچنین صرف ناهار به جای شام ارزان تر هستند. به جای نوشیدنی های ارزان قیمت هم می توانید آب سفارش دهید..

شاید این مطالب را هم بپسندید