یک همدم رمانتیک پیدا کنید

تنهایی کشنده است. مردان مجرد بین ۱۹ تا ۴۴ سال، دوبرابر بیشتر از مردان متاهل در معرض خطر مرگ بودند حتی اگر مردان مجرد کمتر (الکل) می‌نوشیدند و یا ورزش بیشتر داشتند. انزوای اجتماعی باعث کاهش سالهای زندگی می‌شود. مردانی که اصلا ازدواج نکردند بیشتر در معرض خطر هستند نسبت به کسانی که ازدواج کرده یا طلاق گرفته‌اند. زمانی که مردان و زنان ازدواج می‌کنند خطر ابتلا به سکته مغزی در هر دو کاهش می‌یابد. نتیجه تحقیقات محققین نشان داده است همچنین مردان متاهل خطرات کمتری را نسبت به مجرد‌ها دارند و بعلاوه زنان نیز از بهبود امکانات رفاهی و مالی بهره‌مند شوند.

خواب کافی و منظم

اما نه بیش از حد، محرومیت از خواب باعث خطای حافظه، افسردگی و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود. خواب منظم و کافی برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی بسیار مهم است: افرادی که کمتر از ۴ ساعت در شب می‌خوابند به احتمال بیشتری دچار مرگ زودرس می‌شوند. خواب بیش از حد، بیش از ۸ ساعت در شب باعث افزایش میزان مرگ و میر می‌شود. افرادی که در شب بین ۶ تا ۷ ساعت می‌خوابند عمر طولانی تری دارند.

برای زنان

قرض‌های ضد بارداری، منفعت قرصهای ضد بارداری از خطرشان بیشتر است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که قرص خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد، در حالی که سایر مطالعات چنین اثری را نشان نداده‌اند. و به خوبی ثابت شده که قرص‌ها زنان را در برابر سرطان تخمدان محافظت می‌کنند. خطر را به میزان ۵۰% کاهش می‌دهند و زنان را بیشتر و طولانی‌تر حفاظت می‌کنند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که قرص می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

خوشبین باش

مردم خوشبین نسبت به افراد بدبین خطر مرگ زودرس را تا ۵۰% کاهش می‌دهند. گسترش بدبینی در مردم می‌تواند دلیل، مشکلات درمانی_بهداشتی، و به احتمال زیاد استرس و افسرگسی باشد. همچنین خوشبینی می‌تواند باعث افزایش سیستم ایمینی بدنتان شود. خوش بینی همچنین باعث مجهز شدن بهتر برای مقابله با مشکلات و کاهش فشار خون می‌شود. افراد مثبت همچنین استرس کمتری داشته و به احتمال زیاد بیشتر در صدد کمک‌های پزشکی بوده و کمتر احتمال دارد که افسرده شوند.

خوشحال باش

مردم خوشحال موفق‌تر، خلاق‌تر، سازنده‌تر، و بهتر قادر به کنار آمدن با سختی هستند. و آن‌ها طولانی‌تر زندگی می‌کنند. یک مطالعه از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی نشان داد که مردم شاد طولانی‌تر زندگی می‌کردند. لازم نبود که بطور مداوم خوشحال باشند اما اجتناب از افت‌های عاطفی باعث افزایش زندگیشان می‌شد. این می‌تواند بخاطر این باشد که در مردم شاد هورمون استرس؛ کورتیزول کمتر ترشح می‌شود و از حمایت بیشتر خانواده و دوستان بهره‌مند هستند در همین حال مردم ناخشنود متمایل به فشار خون بالا، ضربان قلب بالا‌تر و انزوا بیشتر هستند.

ذهن خود را فعال نگه دارید

ارسطو می‌گوید: «آموزش و پرورش بهترین تدارک (پیش بینی برای بهبود حافظه) برای سن است، «و معلوم شده است حق با او بود. مردمی که فکر کنجکاوانه دارند زندگی طولانی تری دارند. بویژه کسانی که در زمینه آموزش و پرورش سرمایه گذاری می‌کنند. یک بررسی نشان داد کهتر سال اضافی در آموزش ۸% میزان مرگ را کاهش می‌دهد و یادگیری فعال می‌تواند بخشی از مشکلات سلامتی را از بین ببرد. در سالمندانی که بطور فعال مطالعه دارند احتمال ابتلا به آلزامیر کمتر است. ذهن غیرفعال از آتروفی بطور مناسب استفاده نمی‌کند بنابرین یا کاهش پیدا می‌کند یا آن را از دست می‌دهد.

شاید این مطالب را هم بپسندید