چگونه زندگی پر مشغله ی خود را آرام کنیم

تا کنون پیش آمده است که احساس کنید مانند یک همستر بر روی چرخ می دوید؟ شاید شما خیلی با سرعت زندگی تان را پیش می برید، این احساس را تجربه کرده بشید که انگار در تاری بزرگ گیر افتاده اید و روزها و روزها در آن باقی می مانید. این طاقت فرسا است و احساس درماندگی را در ما ایجاد می کند.

چیزی که مهم است، این است که ما در هر زمان بدانیم که حق انتخاب های متعددی را داریم. خیلی از ما ها به زندگی خیلی جدی  و غیر قابل انعطاف نگاه می کنیم که همه چیز مهم است و خیلی زمان نداریم. ۳ روش اصل وجود دارد که بتوانیم زندگی غیر قابل انعطاف خود را بهبود بخشیم.

  1. کمتر انجام دهید. زندگی لذت بخش و تحسین برانگیز است و دیگر تکرار نمی شود. تمرکز خود را بیشتر بر چیزهایی اختصاص دهید که باعث شادمانی شما در هر لحظه می شوند. اگر تلاش کنید که کارهای کمتری در طول روز انجام دهید –در مورد کارهای ضروری صدق نمی کند- احساس فضای خالی بودن می کنید و به دنبال آن،  احساس عجله داشتن  و دویدن دائمی را نخواهید کرد. شما می توانید آرام تر کارهای تان را انجام بدهید و توجه مثبت خود را در لحظه داشته باشید و ممکن است همین شما را خوشحال نگاه دارد.
  2. بیشتر مراقب خود باشید. دائما شما این توصیه را می شنوید که مراقب سلامتی و زندگی خود باشید” رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی داشته باشید”. دلیل تکراراین توصیه به این دلیل است  که در همه ی جاها این را در نظر داشته باشیم.
  3. آن چیزی که لذت بخش است را انجام دهید. اگر چیزی لذت بخش برای انجام دادن، نداشته باشیم نمی توانیم زندگی شادی را برای خود بوجود بیاوریم. بنابراین؛ وقت بگذارید و آن چیزها را پیدا کنید و سپس بیشتر آنها را انجام دهید تا لذت ببرید.

اگر نمی دانید که از کجا آغاز کنید، به خودتان توجه کنید. به چه چیزی علاقه دارید؟ چه چیزی را فکر می کنید دوست دارید؟ سابقا چه چیزهایی را دوست داشتید؟ چیزهای مختلفی را امتحان کنید مانند لباس های مختلفی که در مغازه ها پرو می کنید تا بهترین آنها را بیابید.

برای داشتن تجارب مثبت، “بودن”  و “کمتر انجام دادن” را تمرین کنید. زمانی را بدون انجام کاری به بودن اختصاص دهید. خیلی از روش ها وجود دارد که بودن در لحظه را نشان می دهد مانند پیاده روی، آرام نشستن و نوشیدن چای و یا مراقبه. مهم ترین مولفه این است که به خودتان اجازه دهید که از لحظه لذت ببرید.

با این توصیه ها، شما می توانید سرعت چرخ همستر را کاهش دهید. به جای انجام دادن تکالیف بی شمار می توانید احساس آرامش و جهت دهی به زندگی خود داشته باشید. احتمالا از دویدن بر روی چرخ هم لذت می برید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید