۴ نوع غذا برای تقویت حافظه شما

اگر شما احساس فراموشکاری می‌کنید، ممکن است به علت کمبود خواب و یا دلایل دیگر از جمله ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، هیچ شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می‌کند.

بهترین نوع تغذیه برای تقویت حافظه، جریان خون خوب به مغز است همانند تغذیه و حفاظت از قلب. یک مطالعه اخیر نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای در حفظ مغزاز پیری کمک می‌کند، و شواهد نشان می‌دهد که کسانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند عملکرد‌شناختی، حافظه و هوشیاری بهتری دارند.

سبزیجاتت را بخور

حتما این شعار را شنیده‌اید. دریافت به اندازه سبزیجات مخصوصا خانواده کلم از جمله کلم بروکلی، کلم و سبزیجات برگ سبز تیره و پهن ممکن است به تقویت حافظه کمک کند. به ساندویچ خود کلم اضافه کنید.

انواع توت‌ها و گیلاس

انواع توت‌ها به خصوص آنهایی که تیره هستند مثل تمشک، زغال اخته و گیلاس، یک منبع غنی از آنتوسیانین و فلاونوئید‌ها هستند که ممکن است عملکرد حافظه را تقویت کند. از خوردن تعداد انگشت شماری از انواع توت‌ها برای یک میان وعده یا مخلوط با غلات و یا پخته شده به عنوان یک دسر غنی از آنتی اکسیدان لذت ببرید. شما می‌توانید این مزایا از انواع توت‌های تازه، منجمد یا خشک شده دریافت کنید.

منابع کافی امگا ۳ دریافت کنید

اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به بهبود حافظه در بزرگسالان جوان و سالم کمک کند.

DHA اسید چرب فراوان در مغز است.

Andrea Giancoli، متخصص تغذیه و سخنگوی رژیم‌های غذایی می‌گوید: اگر شما دارای سطوح بالاتری از DHA در خون خود باشید، پس از آن مغزتان موثر‌تر عمل خواهد کرد.

غذاهای دریایی، جلبک‌ها و ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، ساردین و شاه ماهی، برخی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. در هفته چندین بار ماهی را جایگزین گوشت کنید. اگر شما ماهی مصرف نمی‌کنید، در مورد مکمل با دکتر خود یا متخصص تغذیه مشورت کنید. شما می‌توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را از روغن ماهی، جلبک دریایی هم دریافت کنید.

گردو بخورید

گردو برای سلامت قلب خوب است و ممکن است حافظه کاری شما را بهبود ببخشد. یک مشت گردو برای رفع گرسنگی بین روز. به غلات خود گردو اضافه کنید یا آن را همراه سالاد میل کنید تا بار پروتئین آن افزایش پیدا کند. این خوراکی‌ها فقط برای سلامت مغز خوب نیستند بلکه به سلامت قلب و همه بخش‌های بدن کمک می‌کنند.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که این مواد غذایی به شما کمک خواهند کرد که به یاد داشته باشید که شما کلیدهای خود را فردا کجا می‌گذارید، در طول زمان آن‌ها می‌توانند سلامت مادام العمر شما را پشتیبانی کنند.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید