۵ عادت برای حفظ سلامتی در سفر

شروع سال نو،  یک شروع دوباره برای جایگزینی عادات مثبت به جای عادات بد و کمک به ذهن، بدن و روح برای سالی که در پیش رو است، می‌باشد. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، سلامتی، به یکی از اولویت‌های ذهن هر فردی تبدیل می‌شود. مسافرت به بسیاری از عادات ناسالم مثل خوردن غذای بین راه، پرخوری در رستوران‌های جدید و عدم فعالیت ورزشی منظم، منجر می‌شود. Paige Smith، نویسنده نکات مهم در طول سفر، به شما کمک می‌کند تا با این ۵ عادت که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم، سفری توأم با شادی و سلامتی داشته باشید.

  1. غذا را از بازارهای محلی تهیه کنید

در اکثر شهرها، حداقل یک یا دو بازار محلی وجود دارد که انواع مواد غذایی، از گوشت گرفته تا لبنیات، دسر، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های لذیذ را عرضه می‌کنند. این بازارها، اغلب بهترین مکان‌ برای یافتن غذاها و میان‌وعده‌های محلی تازه می‌باشند. اگر در جایی اقامت دارید که مجهز به آشپزخانه است، مواد مورد نیاز برای پخت غذا را از این بازارها،‌ خریداری کرده و خودتان غذا را برحسب ترجیحات رژیمی خود، بپزید. اگر هم به آشپزخانه دسترسی ندارید، خوراکی‌هایی مثل پنیر، میوه، مغزها یا زیتون را تهیه کرده و در پیک‌نیک‌ها و یا به عنوان جایگزینی برای چیپس و شیرینی‌جات، استفاده کنید.

  1. روزانه حداقل ۲۰ دقیقه ورزش کنید

هر روز، فعالیتی انجام بدهید که جریان خون شما کمی افزایش پیدا کند. از فرصت‌های در دسترس برای انجام ورزش‌های مختلف در هر جایی که هستید، استفاده کنید: طبیعت‌گردی در کوه، پیاده‌روی طولانی در اطراف دریاچه، موج‌سواری، ثبت نام در یک گردش دوچرخه‌سواری، شنا در اقیانوس، آموزش رقص سالسا، سر زدن به یک مرکز بدنسازی و یا تمرین یوگا،‌ همگی نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در طول سفر به آنها بپردازید. حتی تغییرات کوچک در برنامه روزانه، مثل پیاده‌روی به جای استفاده از اتوبوس، استفاده از پله به جای آسانسور یا انجام چند ست حرکت کرانچ در اتاق هتل، به شما احساس تازگی و انرژی می‌‌دهد.

  1. وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، آب بنوشید

نوشیدن یک یا دو لیوان آب در زمان صبح و وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، به شما کمک می‌کند تا در طول روز، به بدن آبرسانی شود. وقتی که روز خود را، قبل از دوش گرفتن و درست کردن قهوه و مسواک زدن دندان‌ها، با نوشیدن آب، شروع می‌کنید، احساس هوشیاری و انرژی بیشتری خواهید داشت. به علاوه، این کار، به شما کمک می‌کند تا در تمام طول روز به یاد داشته باشید که باید آب بنوشید. یک بطری آب با خود حمل کنید و هرازگاهی آن را پر کرده و در جلوی چشم قرار بدهید. اگر این امر امکانپذیر نیست، هر بار که در جایی برای خوردن غذا، می‌نشینید،‌ آب بنوشید. قبل از خواب نیز آب بنوشید.

  1. خواب خود را در اولویت قرار بدهید

شاید بخواهید مانند اسپانیایی‌ها تا ساعت شش صبح بیدار بمانید. اما این خیلی مهم است که به بدن خود گوش بسپارید و محدودیت‌های خود را در حین سفر بشناسید. خواب باکیفیت شبانه برای سلامتی ذهن و جسم، ضروری است. به بدن خود فرصت بدهید تا استراحت کرده و به شرایط جدید در سفر خو بگیرد و بدین‌ترتیب، پرانرژی و خوش‌برخورد باقی بمانید. لازم نیست که هر شب خیلی زود بخوابید و یا  یک زمان خواب مؤکد داشته باشید اما هر زمان که نیاز داشتید، حتماً استراحت کنید، حتی اگر برای این کار لازم باشد که اتوبوس گشت شهری را از دست بدهید و یا کمی دیرتر به دیدار موزه بروید.

  1. به یاد داشته باشید که مکث کرده و نفسی تازه کنید

در طول سفر، این امر طبیعی است که بخواهید از همه جا بازدید کرده و همه آنچه را که در دفترچه راهنمای سفر ارائه شده است، ببینید. شما عجله دارید که از تمام لحظات سفر استفاده کرده و همه جا را دیده و در همه رستوران‌های شهر که منظره خوبی دارند، غذا بخورید و به خودتان حتی فرصت نفس کشیدن هم نمی‌دهید. قرار گرفتن در یک محیط ناآشنا، شما را وادار می‌کند که نسبت به جریانات اطراف خود، هوشیار و گوش به زنگ باشید و این مسأله، بار سنگینی را بر روی ذهن و احساسات شما تحمیل می‌کند. هر روز، زمانی را به توقف، بستن چشم‌ها و تنفس عمیق اختصاص بدهید. به خودتان قول بدهید که آرام بوده و اتفاقات روز را بدون هیچ التزامی برای اینکه حتماً باید در جای خاصی باشید یا کار خاصی انجام بدهید، تحلیل کنید. حتی ۵ دقیقه سکون و سکوت، باعث آرامش شما شده و هیجان ادامه ماجراجویی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید