۹ عادت سالم خانم‌ها در نقاط مختلف جهان که شما هم باید آنها را رعایت کنید

آیا تا به حال این سؤال برای شما پیش آمده است که خانم‌ها در مکزیک، چگونه آب می‌نوشند یا خانم‌های هلندی چگونه در سر کار حاضر می‌شوند؟

گرچه قدم‌های بزرگی در جهت ارتقای سلامتی در کشور آمریکا برداشته شده است اما با دقت در عادات سالم افرادی که خارج از مرزهای آمریکا زندگی می‌کنند، می‌توانیم عادات سالم جدیدی را یاد بگیریم. ما از کارشناسان سراسر جهان درباره آنچه که به تناسب اندام و سلامتی، از بین بردن استرس و برخورداری از زندگی شادتر و سالم‌تر خانم‌ها در کشورهایشان، کمک می‌کند، پرس و جو کردیم و نتیجه این تحقیقات، آن چیزیست که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید.

۱ –  آنها، خودشان نوشیدنی‌های مورد نیاز را تهیه می‌کنند

۷ –  آنها روابط اجتماعی را در اولویت قرار می‌دهند

بر اساس اظهارات خانم ایوون تروینو هایک که متخصص تغذیه و دونده قهار است، زنان مکزیکی، خودشان اقدام به تهیه نوعی نوشیدنی به نام Augus frescas می‌کنند که نوعی آب شیرین است. این نوشیدنی به آنها این اطمینان را می‌دهد که آبی که می‌نوشند، H2O کافی در خود دارد. این نوشیدنی‌های نیروبخش، جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های پرکالری هستند و به رژیم غذایی شما، ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان اضافه می‌کنند. البته نوشیدنی Augus frescas که در رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد، حاوی مقدار زیادی شکر است اما شما می‌توانید، نوع سالم‌تر آن را به راحتی و با مخلوط کردن میوه‌ها و سبزیجات تازه یا سبزیجات معطر با آب خنک، در منزل تهیه کنید. طعم‌های خیار، لیمو، گیاه ایبیسکِس و نارگیل بیشترین مشتری را دارند.

۲ –  آنها برای زندگی، کار می‌کنند (نه اینکه برای کار، زندگی کنند)

تعادل، یکی  از محبوب‌ترین کلمات در بین زنان استرالیایی است. خانم‌های استرالیایی، هر روز بیش از پیش، در پی بهبود کیفیت زندگی، در اولویت قرار دادن فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌های مسافرتی منظم که از شاخصه‌های زندگی موفقیت‌آمیز و سالم هستند، می‌باشند. این خانم‌ها عاشق روزهای آخر هفته هستند که وقت خود را در طبیعت فوق‌العاده زیبای اطراف خود سپری کنند و پیدا کردن یک مکان که روحیه را تازه کرده و به جسم و روح فرد در عرض ۴۸ ساعت تعطیلات، جان تازه ببخشد، کار ساده‌ای است. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مسافرت، سلامت ذهنی و جسمی را بهبود می‌بخشد.

۳ –  آنها از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می‌کنند و دوچرخه‌سواری برایشان صرفاً جنبه تفریحی ندارد

زنان هلندی برای رفت و آمد به همه جا از دوچرخه استفاده می‌کنند. آنها دوچرخه را تنها وسیله‌ای برای ورزش آخر هفته یا وسیله‌ای برای همراهی با کودکان‌شان نمی‌دانند بلکه برای تمام نقل و انتقالات خود به دوچرخه متوصل می‌شوند. آنها در جلوی دوچرخه خود یک جعبه چوبی نصب می‌کنند تا برای حمل خواروباری که خریداری کرده‌اند، استفاده کنند. و راز زیبایی اندام و پاهای کشیده زنان هلندی هم در همین است. هلندی‌ها بیش از هر کشور اروپایی دیگر، برای انجام یک‌سوم از فعالیت‌های روزانه خود از دوچرخه به عنوان اصلی‌ترین وسیله نقلیه، استفاده می‌کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بین میزان چاقی و تعداد افراد فعال یک جامعه، رابطه تنگاتنگی وجود دارد و مردم کشورهایی که به جای اتومبیل از دوچرخه یا پیاده‌روی برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، افراد خوش‌اندام‌تری هستند.

۴ – آنها از سبزیجات به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کنند

یونانی‌ها بیشترین میزان مصرف سبزیجات را در مقایسه با کل جهان به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از غذاها که با سبزیجات تهیه می‌شوند، بخش کلیدی سلامتی زنان یونانی می‌باشند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از منابع گیاهی، با بالا رفتن سن فرد، به سلامتی وی کمک می‌کنند. تحقیقات اخیر در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می‌دهد که رژیم‌های گیاهخواری سالم، تعداد زیادی از مواد مغذی محافظ بدن مثل منیزیم، پتاسیم و ویتامین K را که با پوکی استخوان مبارزه می‌کنند، در خود جای داده‌اند.

۵ –  آنها به طور منظم از ماساژ استفاده می‌کنند

وقتی صحبت از ماساژ می‌شود، اکثر افراد به ماساژ برای از بین بردن جراحت و کوفتگی عضلانی و یا به عنوان یک جلسه تفریحی نگاه می‌کنند اما زنان تایلندی به شدت به ماساژ منظم و مکرر، برای حفظ سلامتی و تناسب اندام، اعتقاد دارند. بر اساس بسیاری از مطالعات، ماساژ اثرات مثبت وسیعی بر تناسب جسمی فرد، از انعطاف‌پذیری و چالاکی گرفته تا سرعت و قدرت، دارد.

۶ –  آنها به جای قهوه، نوشیدنی yerba mate می‌نوشند

نوشیدنی yerba mate، یک نوع نوشیدنی شبیه چای و محرک طبیعی است که بر اساس تحقیقات، به سلامت استخوان‌ها کمک کرده و با سرطان مبارزه می‌کند. این نوشیدنی در آمریکای جنوبی و آرژانتین محبوبیتی بیش از قهوه و چای دارد. آگاتا سزکلی، که یک روزنامه‌نویس در حوزه سلامتی است، در تأیید فواید این نوشیدنی می‌گوید: “من هر روز صبح mate می‌نوشم چون باعث هشیاری من می‌شود و از قهوه سبک‌تر است. احساس می‌کنم که فعالیت مغزی من حتی بعد از اولین جرعه، بهتر می‌شود. همچنین، برای جلوگیری از خواب‌آلودگی بعد از صرف ناهار از این نوشیدنی استفاده می‌کنم تا برای فعالیت ورزشی که در ساعات بعد انجام می‌دهم، انرژی داشته باشم.”

زنان سوئدی از طریق ملاقات با دوستان‌شان، استرس را از خود دور می‌کنند. نوعی تمرین سنتی در فرهنگ سوئدی وجود دارد که “فیکا” نامیده می‌شود و بر اساس آن، افراد باید در حول و حوش ساعت ۳ بعد از ظهر، دست از کار کشیده و با دوستان  خود صحبت یا ملاقات کنند. این زمان به خوردن ناهار یا شام یا نوشیدن یک قهوه در سر میز کار اختصاص ندارد بلکه فقط و فقط برای وقت‌گذرانی با دوستان، در نظر گرفته شده است. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که زنانی که روابط اجتماعی خوبی دارند، شادتر و سالم‌تر هستند و داشتن روابط دوستانه قوی، به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

۸ –  آنها از قند طبیعی موجود در میوه‌ها پرهیز نمی‌کنند

زنان برزیلی، تقریباً در همه وعده‌های غذایی خود، میوه می‌خورند و از قند میوه فرار نمی‌کنند. اما برخی از افراد، به دلیل وجود قند در میوه‌ها از مصرف آنها خودداری می‌کنند تا خللی در برنامه کاهش  وزن‌شان ایجاد نشود. این در حالیست که قند طبیعی موجود در میوه‌ها، منبع بسیار خوب انرژی برای سوخت‌رسانی به بدن برای فعالیت و ورزش، می‌باشد.

۹ –  آنها تحت نظر یک گورو هستند

برای سالیان دراز به زنان هندی اینطور القا شده بود که باید نیازهای سایر افراد، خانواده، دوستان و همکاران خود را جلوتر از نیازهای خود قرار دهند اما امروزه این رویه تغییر کرده است و در راستای همین تغییر تدریجی در باورهای زنان هندی، آنها به منظور حفظ سلامتی خود از یک گوروی شخصی (معلم مذهبی در مذهب هندو) کمک می‌گیرند. این افراد لزوماً افراد مذهبی نیستند اما از گورو، راهنمایی‌های روحی دریافت می‌کنند تا احساس تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشند. اگر در محل زندگی شما یک گوروی معنوی وجود ندارد می‌توانید از یک مربی سلامتی و درمانی کمک بگیرید تا آموزه‌های مشابهی را در اختیار شما قرار دهد.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید