همیشه می‌خواهم که اندامم همانند قبل از زایمانم شود

وقتی که باردار هستید، هر بار که هوس بستنی و مغز گردو یا چیپس سیب زمینی می‌کنید، بدون هیچ فکری آن‌ها را می‌خورید. ممکن است دردوران بارداری بدون هیچ احساس گناهی آزادانه میان وعده‌های مختلف بخورید ولی به محض آنکه فرزندتان متولد شد متوجه می‌شوید که کم کردن وزن اضافیتان کار آسانی هم نیست. سبک جدید زندگی و بچه داری باعث می‌شود تا شما برای ورزش جدی وقت کمتری اختصاص دهید. همچنین انرژیتان نیز تحلیل می‌رود زیرا که دیگر یک خواب راحت شبانه برایتان تبدیل به یک رویا می‌شود.

اما هنوز هم تا وقتی که آرزو و اراده دارید، حتما راهی وجود خواهد داشت. در اینجا پیشنهاداتی برای دستیابی به اندام قبل از زایمانتان ارائه شده:

۱) صبور باشید

مارتا مسئول یک کلینیک کاهش وزن در نیویورک مشاوره زنانی را که به تازگی مادر شده‌اند بر عهده دارد و سعی دارد تا آن‌ها را از توقف و سستی بر حذر دارد. او می‌گوید: ممکن است شما فورا وزن کم نکنید ولی این موضوع یک امر طبیعی است. خیلی هم سخت نگیرید اما نباید شروع برنامه تناسب اندام و ورزش را به تاخیر بیاندازید. سعی کنید برنامه‌ای بیابید که با نیازهای هم اکنون شما به عنوان مادری که به تازگی زایمان کرده، سازگار باشد. سه هفته پس از زایمانتان، کاهش نیم کیلوگرمی وزن در هفته ایمن و مطلوب است. لازم است که شما حتما در درجه اول مراقب سلامتی خود و فرزندتان باشید.

۲) در برنامه خود می‌توانید از نوزادتان هم کمک بگیرید

همیشه پوشک نوزادتان را در کیفی آماده نگه دارید تا بتوانید در کالسکه هم پوشکش را تعویض کنید، به این ترتیب می‌توانید پیاده‌روی‌های طولانی‌تری داشته باشید. اگر قبل از بارداری از دویدن لذت می‌بردید حالا می‌توانید به جای دویدن با کالسکه فرزندتان سریع راه بروید. حتی بغل کردن و گرداندن نوزادتان هم می‌تواند کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید. می‌توانید کودکتان را درساک‌های مخصوص بگذارید و در مراکز خرید یا حیاط خانه قدم بزنید.

۳) کارهایی را که قبلا برایتان نتیجه بخش بوده، انجام دهید

از چیزی که در گذشته امتحان کردید و موثر بوده کمک بگیرید. اگر اصلا راه رفتن روی تردمیل را دوست نداشته‌اید، پس تردمیل نخرید. آیا قبلا باشگاه رفتن را دوست داشته‌اید؟ پس سراغ یکی از باشگاه‌های محلتان بروید که بخشی هم برای مراقبت از نوزادتان داشته باشد.

۴) زمانی را هم به خودتان اختصاص دهید

می‌ندی یکی از زنانی که به تازگی مادر شده زمانی را برای خود در نظر گرفته و نام آن را «فقط مادر» گذاشته. پرستار کودک او و همچنین پدربزرگ و مادربزرگش از اینکه به می‌ندی در نگهداری نوزادش کمک کنند خوشحال می‌شوند. به این ترتیب می‌ندی فرصتی می‌یابد تا به فکر سلامت و کاهش وزن خود باشد. همچنین در ساعات بیکاریش برای از بین بردن استرس و رسیدن به آرامش کارهای مورد علاقه خود را انجام می‌دهد. مثلا به طور منظم ناخن‌هاش را مانیکور می‌کند. او می‌گوید: «با اینکه وزنم خیلی بالا رفته ولی حداقل هنوز هم ناخن‌های زیبایی دارم».

ورزش روزانه، نشستن در محلی ساکت و خوردن غذایی مقوی همه و همه می‌توانند به بازیابی تعادل در شما کمک کنند.

۵) برای تغییر کردن، بهانه نیاورید

اضافه شدن وزن در دوران بارداری تنها مختص زنان نیست. دن، بعد از اینکه همسرش سه قلو باردار شد، ۴۰ کیلو چاق‌تر شد. او می‌گوید: من در این دوران پابه پای همسرم غذا می‌خوردم،. بعد از تولد فرزندانم، آن‌ها مریض شدند و برنامه ورزشی‌ام هم به هم خورد. با ایجاد هر تغییری در سبک زندگی، مثل ازدواج، بچه دار شدن،… شما نیز باید عادات خود را بازسازی کنید.

دن می‌گوید: «حالا من نیم ساعت زود‌تر از بقیه از خواب بیدار می‌شوم و ورزش می‌کنم. در طول زمان ناهار هم به پیاده‌روی می‌روم و در محل کار یا مراکز خرید به جای آسانسور از پله استفاده می‌کنم». او اضافه می‌کند: «شاید بزرگ‌ترین نصیحت من به مردانی مثل خودم این است که ادامه دهید و پشتکار داشته باشید. شما بدون همراهی کردن همسرتان در خوردن هم می‌توانید همچنان حامی و پشتیبان خوبی برای او باشید»

حالا می‌ندی نیز به کاهش وزن خود افتخار می‌کند. وزن او الان حتی کمتر از وزن قبل از زایمانش شده. او در مورد زمانی که بلاخره در این جنگ پیروز شد می‌گوید: «روزی که حلقه ازدواجم دوباره اندازه انگشتم شد، یکی از بهترین و پرافتخار‌ترین روزهای زندگیم بود».

شاید این مطالب را هم بپسندید