موتورتو روشن نگه دار!

یکی از سوال هایی که مراجع ها از من می پرسن اینه که چرا اول برنامه خیلی انگیزه مون بالا بود اما الان کم شده قبل از اینکه بخوام جواب این سوال رو بدم می خوام در مورد انگیزه یکم براتون توضیح بدم.

انگیزه موتور ما آدم هاست همونطور که اگه بخوایم ماشینی حرکت کنه اول باید موتورشو روشن کنیم ما هم اگه بخوایم کاری انجام بدیم باید اول انگیزه داشته باشیم حالا این کار می تونه خوردن یه لیوان آب ،خوندن کتاب، پیاده روی یا کارایه مهمتری باشه.

اما انگیزه نوسان داره یعنی انگیزه شما همیشه روی یه درجه ثابت نمی مونه بعضی موقع بالا میره و بعضی وقتا پایین میاد اما مهم اینه که از یه سطحی پایین تر نیاد که موتورتون خاموش شه و دیگه به مسیرتون ادامه ندین.

اما برای اینکه موتورمون خاموش نشه چیکار کنیم؟

بهترین کار اینه که اول از خودتون بپرسین اصلاً خودتون می خواین که وزن تون کم شه ؟چون بعضی وقت ها من میبینم که مراجع ها به اصرار مادر ، همسر ،دوست و… مراجعه می کنند و خودشون با وزن شون مشکلی ندارن اما به خاطر دیگران و اصرارهای اونا می خوان وزن شون کم شه در واقع افراد با سه دسته انگیزه برای لاغری اقدام می کنن شکل ظاهری من می خوام لاغر شم که لباس هایی رو که دوست دارم بپوشم ، یا به خاطر تناسب اندام. دسته بعدی به دلیل تایید اجتماعی می خوان لاغر شن،  مثلاً اینکه از دید دیگران جذاب به نظر برسن و.. و در نهایت سلامتی که اکثر افراد همه این انگیزه ها رو دارن اما الویت هاشون با هم فرق می کنه.

وقتی تکلیف تون رو با خودتون روشن کردین که به خاطر خودتونه یا به خاطر دیگران قدم بعدی اینه که از خودتون بپرسین اگه لاغر شم چه چیزهایی رو به دست میارم؟ در واقع ازتون می خوام سود و هزینه کاهش وزن رو بررسی کنین چون ما معمولاً کارهایی رو انجام می دیم که کفه سودش سنگین تر باشه. حالا فواید کاهش وزن رو که نوشتین به جاهای پر تردد بچسبونین این کار باعث میشه که مدام این دلایل رو با خودتون مرور کنین یه جورایی اگه بنزین تون تموم شده بنزین می زنین  و حرکت می کنین.

خودگویی های مثبت و تجسم کردن خودتون تو اندام ایده آل هم می تونه سوخت مناسبی برای ادامه حرکت و پشت سر گذاشتن موانع باشه می تونید لباسی رو که خیلی دوسش دارین و براتون تنگ شده رو از کمد لباس بیرون بیارین و جلو چشم تون بذارین و به خودتون بگین من این لباس و می پوشم.

و در نهایت دیدن موفقیت هاتون خیلی نقش مهمی در بالا رفتن انگیزه داره چون ما آدم ها وقتی داریم تلاش می کنیم دوست داریم نتیجه این تلاش رو ببینیم پس بهتره به جای حساس شدن روی کارهای انجام نداده روی کارهایی که انجام دادین متمرکز شین و اون ها رو با خودتون مرور کنین و به خاطرش به خودتون پاداش بدین حواستون به این بازی ذهن تون هم باشه که من موفقیتی ندارم دیگه این کارا عادی شده چون شما اگه نخواین بشقاب سالم نمی چینین، شما اگه نخواین فعال تر نمیشین ،شما اگه نخواین این مقاله رو نمی خونین پس چون می خواین و دارین انجامشون می دین جزء موفقیت هاتون حساب میشه.

پس از همین حالا حواستون به موتورتون باشه اگه داره خاموش میشه یکی از اون سوخت ها رو براش فراهم کنین که روشن بمونه و با تمام قدرت سمت هدف تون حرکت کنین چون توانایی رسیدن در شما وجود داره.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید