مرغ طعم دار با سیب زمینی

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۸ نفر؛ هر نفر: ۹۰ گرم مرغ و ۴ قاچ سیب­زمینی)

مواد لازم

۱ عدد مرغ کامل (۲ کیلو و ۷۵۰ گرم)

۳ قاشق غذاخوری پونه تازه (خردشده) یا ۱ قاشق غذاخوری پونه خشک (تقسیم شود)

۲ حبه سیر (ریز خردشده)

۸ برگ ریحان تازه

اسپری روغن

۸ عدد سیب­زمینی متوسط (به صورت قاچی خرد شود)

¼ قاشق چای­خوری نمک

¼ تا ½ قاشق چای­خوری فلفل سیاه

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) گردن و چربی­های اضافی مرغ را جدا کنید. سپس مرغ را زیر آب سرد بشویید. حالا از محل گردن شروع به فرو کردن انگشت­های خود زیر پوست مرغ کنید و پوست را از گوشت بلند کنید تا بتوانید مواد طعم­دار را روی گوشت بمالید. تا حد امکان باید تمام پوست مرغ از روی گوشت بلند شود و فاصله بگیرد.

۳) حالا ۲ قاشق غذاخوری پونه تازه را با سیرها مخلوط کنید و بعد با فرو کردن انگشت­های خود زیر پوست مرغ، این مخلوط را روی گوشت مرغ بمالید. برگ­های ریحان را هم زیر پوست و در جاهای مختلف مرغ بگذارید. ساق­های مرغ را با نخ مناسبی محکم به هم ببندید. بال­های مرغ را هم بلند کنید و به پشت مرغ ببرید.

۴) مرغ را داخل سینی گریل اجاق قرار دهید و سیب­زمینی­ها را دورش بچینید. مرغ و سیب­زمینی­ها را با اسپری روغن چرب کنید. سپس چنگال را به چند جای مرغ فرو کنید. ۱ قاشق غذاخوری پونه و نمک و فلفل را روی آنها بپاشید. حالا سینی را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. حالا درجه حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید مرغ و سیب­زمینی­های شما ۴۵ دقیقه دیگر هم بپزند. روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید. فویل نباید به مرغ بچسبد. بگذارید ۱۰ دقیقه به حال خودش بماند. سپس پوست را جدا کنید و دور بیاندازید. سپس مرغ را همراه با سیب­زمینی­ها سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۲۴۹

کالری به دست آمده از چربی: ۲۴%

چربی: ۶.۵ گرم

چربی اشباع شده: ۱.۸ گرم

پروتئین: ۲۷.۲ گرم

کربوهیدرات: ۱۹.۴ گرم

فیبر: ۲.۱ گرم

کلسترول: ۷۶ میلی­گرم

آهن: ۲.۷ میلی­گرم

سدیم: ۱۵۵ میلی­گرم

کلسیم: ۳۷ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید