قطار کاهش وزن

حتماً براتون پیش اومده که سوار مترو یا قطار شده باشین ،قطار یه ایستگاه هایی توقف می کنه و دوباره به حرکتش ادامه می ده و این عین زندگی کردنه . ما هم توی زندگی قطعاً همیشه روبه جلو نمی ریم یه جاهایی درجا می زنیم  گاهی رو به عقب بر می گردیم اما اگه دوباره تلاش کنیم دوباره این قطار راه میوفته و آخر سر به مقصد می رسه .

کاهش وزن هم از این قاعده مستثنی نیست شما ممکنه طی سفر به سمت کاهش وزن یه وقتایی وزن کم کنین یه وقتایی وزن تون ثابت بمونه و حتی زیاد بشه اما این یه روال طبیعیه پس به جای اینکه از قطار موفقیت پیدا شین به تلاش تون ادامه بدین که این قطار دوباره راه میوفته.

این که شما یه انتظارغیر منطقی از فرآیند کاهش وزن داشته باشین جز موانع مهم در جهت رسیدن به موفقیت محسوب میشه این باور و انتظار که من هر هفته باید وزن کم کنم باور واقع بینانه ای نیست زمانی که شما میبینید وزن تون تغییری نکرده یا حتی زیاد شده باعث میشه این فکر سراغ تون بیاد که تلاش هام بی فایده بود و احساس ناامیدی بهتون دست بده و یه جورایی از قطار پیاده شین . در صورتی که اگه از قبل خودتون رو آماده کرده بودین و این تغییرات رو جزئی از مسیر می دیدید  نا امید نمی شدید به جاش پیدا می کردید که راه حل کجاست و باید روی چه چیزهایی در برنامه تون بیشتر تمرکز کنید و این در واقع حل کردن مسئله است.

این خیلی مهمه که ما درک درستی از مسیری که توش قدم گذاشتیم داشته باشیم اینکه من می خوام در آخر این مسیر به چی برسم؟ برای چی دارم تلاش می کنم؟ چه موانعی سر راه من وجود داره؟ من چه توانایی هایی دارم؟ مثل موقعی که می خوایم سفر بریم تا اونجایی که امکان داره همه چی رو بررسی می کنیم که غافل گیر نشیم و این کاریه که وقتی می خوایم تغییری رو توی زندگی مون ایجاد کنیم مثل کاهش وزن باید انجام بدیم پس اگه دید واقع بینانه ای به مسیر و موانع احتمالی موجود در راه داشته باشیم از قبل خودمون رو آماده می کنیم و غافل گیر نمیشیم و این باعث میشه که واکنش منطقی و درستی نسبت به مسائل به وجود آمده داشته باشیم.

پس باتوجه به مطالبی که امروز خوندید ازتون می خوام که دید تون رو به کاهش وزن واقع بینانه کنین و امید داشته باشین که بالاخره این قطار به مقصدش میرسه.

شاید این مطالب را هم بپسندید