عشق به شکلات برای جاودانگی

کریسمس زمانی برای مهربانی کنار درخت کریسمس و خوردن شکلات هالوین و شانتا در آنجاست. و زمانی که درخت کریسمس مهربانی را یادآور می شود، ترازوی حمام معمولا در تضاد با این شرایط است.

حالا دو موسسه در آمریکا ، دانشگاه هاروارد و موسسه مارس ، شروع به تحقیق در باره دلایل عشق به شکلات کردند.مطالعات مربوط به  مکملهای شکلاتی و مولتی ویتامین ها ، مطالعاتی ۵ ساله هستند  برای بررسی نقش فعالیت زیستی فلاوانول کاکائو که در دانه کاکائو خام(کاسموس) یافته شده اند و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک میکند

داده های بیشتر در این مطالعات ممکن است به پتانسیل  بالقوه فلاوانول کاکائو بر سلامت مغز – مانند حافظه ، مهارت ها تصمیم گیری ، خلق و عملکرد شناختی-  به همان مقدار سلامتی جسمانی منجر شود.

در مطالعات ۵ ساله  برای بررسی نقش فعالیت زیستی فلاوانول کاکائو در دانه کاکائو خام ۱۸۰۰۰ زن و مرد در گستره ملی ثبت نام کردند و باعث شد که این مطالعات به بزرگترین تحقیقات مداخله  غذایی تبدیل شود که فواید فلاوانول کاکائو و مولتی ویتامین را در سلامتی بررسی کرد.

طب مکمل با لذت شیرینی پزی دلچسب تر شده و چه کسی به تکه ای از شکلات که بعد از لیسیدن بسته شکلات روی بینی مانده اهمیت میدهد؟ فقط برای سلامتی

در اصل ، باید به خاطر داشته باشیم که این یک تحقیق در باره خوردن شکلات نیست ، چونکه مطالعات در مورد مکمل کاکائو یک خلاصه ی متمرکزی است از فلاوانول کاکائو ، نه طعم کاکائو. این مهم است که بین کاکائو و شکلات تفاوت قائل شویم. دانه خام به دست آمده از درخت کاکائو منظور ما است. این دانه ها زیر شاخه ای از آنتی اکسیدان ها هستند . سابقا این دانه ها به ویسله کوبیدن یا برشته شدن فراوری می شدند و محصول کاکائو نامیده میشد.فرایند های اضافی و اصلاحات بعدی شامل افزایش شکر و چربی ، به محصول جامد خوراکی می انجامد که ما به آن شکلات می گوییم و کالری همراه با آن است.

فلاوانول و کاکائو مزایایی برای سلامت قلب و عروق دارند. مکانیزم آنها شامل تاثیر بر همورمونها و تاثیر بر عملکرد بهتر دستگاه گردش خون ، سطح لیپید، فشار خون و تنظیم انسولین است. در پرتو پیشنهادات ارائه شده  در مطالعات که شکلات غنی از فلاوانول ( شکلات تیره یا شکلات تلخ) را برای قلب و عروق مفید میدانند، آیا ما می توانیم شکلات را برای عملکرد قلب و فشار خون مفید بدانیم؟

اکنون جواب احتمالا نه است.در مراحل تولید شکلاتهای معمول و رایج از دانه خام تازه تا محصول نهایی ،توجه روی فلاوانول به طور قابل توجهی کاهش یافته. متاسفانه مهمتر این است که حاصل کالری زیاد شکلاتهای تبلیغاتی ممکن است باعث افزایش وزن شوند که این خودش خطر فشار خون بالا ودیابت را بالا می برد.

در نهایت بنابر تحقیقات ۵ ساله روی شکلات ، شاید بهترین راه سلامتی ، یک جفت کفش پیاده روی و رژیم غذای عاری از فست فود باشد.اما اگر هنوز ترجیحتان شکلات است ، بهتر است شکلات تلخ را در ذهن داشته باشید. و بدانید افراط در شکلات مسیر لذتبخشی برای زندگی سالم نیست.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید