روزی که یاد گرفتم بدنم را دوست داشته باشم

چه اتفاقی افتاد که سه نفر از افراد رژیمی یاد گرفتند بدن خود را دوست داشته باشند.

آیا آنچه را که در زمان نگاه‌کردن به آینه می‌بینید دوست دارید؟ یا کلا از نگاه کردن به آینه اجتناب می‌کنید؟ متاسفانه بسیاری از ما از بدنی که داریم راضی نیستیم. اما تنبیه کردن خود به خاطر چیزی که به نظر می‌آیید فقط توانایی شما برای بهتر به نظر رسیدن و داشتن احساس بهتر را پنهان می‌کند. اگرچه این کار به مقداری تمرین نیاز دارد، اما اینکه یاد بگیرید بدنتان را دوست داشته باشید، می‌تواند عامل تفاوت شما در مسیر موفقیت باشد. و زمانی که به آن دست یابید احساسی عالی خواهید داشت.

انتخاب شما

اَبی، از کالامازو که یکی از اعضای نشست‌های سیستم کاهش وزن PointsPlus®  به مدت یک سال بود تاکید می‌کند که “شما باید یاد بگیرید بدنتان را دوست داشته باشید قبل از اینکه بتوانید در طرح کاهش وزن موفق باشید”.

سخت است که بگویم بدنم را “دوست” دارم، اما از آن راضی هستم. من از آنچه که هستم خوشحالم اما هنوز جا برای پیشرفت دارم.” ابتدا اینگونه نبود اما زمانی که اُبی شروع به پذیرفتن بدن خود کرد، احساس کرد که تغییر دادن آن آسان‌تر است.

او می‌گوید: “شما باید انتخاب کنید که چطور زمان و انرژی خود را هزینه نمایید. قطعا این روش، روش بهتری برای زندگی است.”

یک چشم‌انداز جدید

کری، یک فرد اهل نیویورک که اخیرا اولین سالگرد کاهش وزن خود در موسسه‌ی “ناظران وزن” را جشن گرفته است، به طور معمول با بدنی لاغر رشد کرد. زمانی که وارد ۲۰ سالگی شد، به آهستگی شروع به افزایش وزن کرد. او می‌گوید: “من به ندرت در آینه‌ی تمام‌قد به خودم نگاه می‌کردم و زمانی هم که این کار را می‌کردم از اینکه اجازه داده بودم به این وزن برسم عصبانی می‌شدم.” اما اکنون کری از هر فرصتی برای نگاه کردن به آینه و لبخند زدن استفاده می‌کند. او می‌گوید: “یادگرفتن اینکه بدنم را دوست داشته باشم، یک چشم‌انداز متفاوتی از زندگی را برایم به همراه داشته است. من می‌توانم هر کاری را انجام دهم و در آن موفق باشم. هیچ چیز جلوی مرا نمی‌گیرد.”

۳ گام تا دوست‌داشتن بیشتر خود

سیا ریکو، که نویسنده‌ی “زندگی‌کردن به شکلی که زندگی به آن وابسته باشد!” و یک روان‌درمانگر اهل هیلس دال نیویورک می‌باشد بیان می‌دارد که هر باری که ما چیزی منفی را در مورد خودمان اظهار می‌کنیم، عزت‌ نفس خود را پایین می‌آوریم، انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهیم و حرکت کمتری برای مراقبت از بدن خود انجام می‌دهیم.

ریکو می‌گوید: “خودگویی منفی باعث می‌شود ما احساس بدی داشته باشیم.” آنچه یک فرد باید انجام دهد این است که “آنچه را که هست بپذیرد” و آن را بهبود بخشد. او پیشنهادهای زیر را برای کسانی که قصد دارند نفرت از بدن خود را متوقف کرده و آن را دوست داشته باشند مطرح می‌نماید.

۱) پذیرش سکوی تغییر است. زمانی که شما خودتان و بدنتان را همانگونه که اکنون هست بپذیرید، به سمت انتخاب آزاد و اراده ی آزاد سوق داده می‌شوید- روحیه‌ی مثبتی که به شما کمک می‌کند اهدافی را تنظیم نمایید و انگیزه‌ی کافی برای رسیدن به آنها را داشته باشید.

۲) تصورکردن خود به شکلی که دوست دارید. به خود بگویید که اکنون چقدر عالی به نظر می‌رسید، اما همچنان در مورد بهتر به نظر رسیدن حتی بیش از این نیز هیجان داشته باشید. با این تصویر ذهنی و تاکید مثبت، خوب به نظر رسیدن و احساس خوب داشتن راحت خواهد بود.

۳) فرض کنید که دارید با بهترین دوست خود صحبت می‌کنید هر بار که در آینه نگاه می‌کنید. آیا به آنها می‌گویید که چقدر چاق به نظر می‌رسند؟ آیا هرگز به آنها می‌گویید که از ران آنها بدتان می‌آید یا شکم آنها مضحک است؟ پس چرا به این شکل خودتان را آزار دهید؟

 

شاید این مطالب را هم بپسندید