۲ دقیقه تمرین برای شادی بیشتر در جایی که زندگی می‌کنید

نوشتن و تفکر مثبت ترکیب کشنده

وقتی در سن نوجوانی بودم ورزش به طور معجزه آسایی احساس خوبی به من می‌داد. من آن را لیستی از خوشحالی می‌دانستم. الان تعدادی برگه دارم که خیلی چیزهای رو که من رو خوشحال می‌کنه در آن یادداشت کردم.

خواب بر روی ملافه‌های سفید و چین‌دار

نشستن در آفتاب

نوازش گربه‌ام

دیدن فیلم آمادئوس برای بار چندم

من به طور مشخص از تاکید محققان بر تمرکز بر جنبه‌های مثبت و نوشتن آنکه می‌تواند خلق و خوی فرد را بالا برده و در بهبود سلامت و عملکرد فرد موثر است آگاه بودم. گرچن روبین اشاره می‌کند که یادآوری اوقات خوش قبلی در احساس شادی اکنون موثر است. همچنین، زمانی که مردم گذشته را به یاد می‌آورند‌، تمرکز بر خاطرات مثبت دارند که نتیجه آن تقویت مثبت‌ها و کوچک دیدن منفی‌ها خواهد بود.

تامل بر آنچه که شما دوست دارید شما را شاد‌تر خواهد کرد و تعمق در مورد چیزهایی که شما از آن‌ها متنفرید زمینه مخربی فراهم خواهد کرد.

فکر، انگیزه من از انجام مداخله بود. نام کتاب «آنچه که شما به آن تعلق دارید: هنر یا علم در مکانی که در آن زندگی می‌کنید در هفته گذشته منتشر شد و به عنوان بخشی از برنامه جشن در هر دو جشن یکی جشن کتاب و یکی غرفه در جشنواره سالانه انقلاب تابستانی شهر وجود داشت. در این آزمایش من از افراد خواستن تا تمرینات را انجام دهند.

برگه کاغذ به افراد داده شد که جمله ناتمام در آن بود» من شهر بلکسبرگ را دوست دارم چون…. «

آن‌ها کمتر از دو دقیقه زمان داشتند و حدود ۱۵۰ جمله متفاوت ارائه شد در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

به خاطر همه خاطرات دوران کودکی

به خاطر زمین‌های بازی زیاد

به خاطر همه دوستانی که در اینجا دارم و دسترسی به همه چیز ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد

کوه‌های سرسبز در بهار و آسمان زیبا در زمستان

همه چیز در آنجالب است

به خاطر کتابخانه هاش و فستیوال هاش

آدم‌های جالبی داره

هر شهری برای مردمانش بهترین هست و افراد دوست دارن در آنجا زندگی کنند و ترک کردن اون فضا براشون دشوار است. آنچه که ما بر آن تمرکز داریم این است که افراد چه تجاربی از زندگیشون دارند. هر شهری با وجود خانواده و مکان‌هایی که فرد از آن خاطره داره زیباست.

بنابراین شما می‌توانید لیست ذهنی از همه چیز در مورد شهر خود از ترافیک، گرما، سر و صدا، هزینه تا لیستی از چیزهای مورد علاقتون تهیه کنید.

پس سعی بر تکمیل این جمله کنید: من شهرم را دوست دارم چون…

با خاطرات مثبت آغاز کنید. به بهترین روزهاتون در این شهر فکر کنید. به افراد و مکان‌هایی که دوستشان داشتید و الان به آن دسترسی ندارید بیاندیشید اگر صادق باشید چیزهای زیادی وجود دارد.

سپس آن‌ها را در یک مجله ارسال، و یا آن‌ها را بر روی یک تکه کاغذ نوشته و به صورت منظم نگهداری کنید. بازتاب مثبت موجب افزایش خلق می‌شود.

شاید این مطالب را هم بپسندید