۱۲ راز برای یک صبحانه سالم

برای داشتن صبحانه‌ای سالم و مغذی توصیه‌های زیر را مطالعه کنید:

۱) مصرف آبمیوه‌های صنعتی را که حاوی قندهای ساده و انرژی بالایی هستند، کاهش دهید و به جای آنها با انتخاب میوه‌های تازه، قند و کالری کمتر و فیبر بیشتری دریافت کنید.

۲) کلوچه‌ها یا شیرینی‌های صبحانه را کمتر مصرف کنید. اگر نمی‌توانید آنها را حذف کنید، کلوچه‌های کوچک که چربی کمتری دارند را انتخاب کنید.

۳) در انتخاب نوع کربوهیدرات صبحانه، از بین کلوچه، کیک و نان‌ها یکی را انتخاب کنید یعنی از هر گروه غذایی، یک انتخاب سالم را برگزینید.

۴) میزان گرسنگی خود را بسنجید. اگر می‌دانید خیلی گرسنه هستید، قبل از سِرو صبحانه، ابتدا غذاهای سالم را انتخاب کنید تا به خاطر گرسنگی، انتخاب‌های ناسالم با انرژی و چربی بالا نداشته باشید.

۵) کم‌چرب‌ها را انتخاب کنید.(مانند لبنیات کم‌چرب)

۶) نانهای خود را در اندازه‌های کوچک فریز کنید و در کیسه‌هایی به اندازه یک وعده خود نگهداری کنید تا در هر وعده بیشتر از مقدار مورد نیازتان مصرف نکنید.

۷) میز صبحانه و ظروف آن را از شب قبل آماده کنید، با این کار در وقت صرفه‌جویی کرده و صبح می‌دانید که میز و ظروف منتظر شما هستند و دیگر نمی‌توانید بدون صبحانه از خانه فرار کنید!

۸) برای کاهش دریافت چربی، کلسترول و انرژی، در وعده صبحانه خود به جای تخم‌مرغ کامل بیشتر از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.

۹) به جای کره می‌توانید از پوره میوه‌جات، کره بادام زمینی، روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید.

۱۰) به جای نان‌های سفید از نان‌های سبوس‌دار مانند نان‌های سنگک و جو استفاده کنید.

۱۱) غلات صبحانه حاوی شکر، شربتها، نانهای سفید، کلوچه‌ها و کیک‌های شیرین را برای صبحانه خود انتخاب نکنید چون سریع جذب می‌شوند بنابراین سریع گرسنه می‌شوید.

۱۲) به صورت خانوادگی صبحانه بخورید، اگر فرزندانتان ببینند والدین آنها صبحانه می‌خورند، بیشتر برای صرفصبحانه ترغیب می‌شوند.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید