ده روش برای رسیدن به هدف

همه ما در زندگی اهدافی را برای خود ترسیم کرده‌ایم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

چنانچه دستیابی به هدف برای شما دشوار و نگران‌کننده است؛ روش‌های زیر را امتحان کنید:

۱) اهداف خود را یادداشت کنید:
آمار نشان داده است افرادی که اهداف خود را یادداشت می‌نمایند شانس موفقیت آنها ۸۰% بیشتر از سایرین است. بنابراین اهداف مورد نظر خود را بر روی یک کاغذ بنویسید. توجه داشته باشید که اهداف باید معین، ویژه، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی و نتیجه‌بخش باشد.

۲) برنامه‌ریزی کنید:
برای خود برنامه‌ای حاوی مراحل مشخص برای رسیدن به هدف تعیین نمایید تا بدین ترتیب طبق زمان تعیین شده پیش روید و از نحوه عملکرد خود آگاهی یابید. هر ماه نیز برنامه خود را بررسی نمایید.

۳) انگیزه های خود را برای رسیدن به هدف مشخص نمایید:
دلایلی که انگیزه شما را برای دستیابی به هدف تقویت می‌نماید، یادداشت کنید. نوشتن این موارد، اهمیت رسیدن به هدف را به شما یادآوری می‌کند. این امر به شما کمک می‌کند که بر روی هدف متمرکز شوید.

۴) افکار و عبارات مثبت را در ذهن خود بپرورانید:
واژه های مثبت و هدفمند، شما را در مسیرهای حرکت یاری می‌نماید. در ذهن خود سه تا پنج عبارت مثبت و قابل باور ایجاد کنید و هر روز آن را تکرار کنید. این کار انگیزه شما را برای ادامه مسیر و رسیدن به مقصد تقویت می‌نماید.

۵) موفقیت را تجسم کنید:
زمانی را تصور کنید که به هدف خود رسیده‌اید. این تصویر ذهنی به شما امید می‌دهد و شما را به ادامه مسیر و رسیدن به موفقیت واقعی ترغیب می‌نماید.

۶) همواره برای رسیدن به هدف تلاش کنید:
هر روز صبح که از خواب بر می‌خیزید، اهداف خود را مرور کنید.
علل و انگیزه‌ها را بررسی نمایید، خود را با بیانات مثبت تشویق کنید.
اهدافی را که تا‌کنون به دست آورده‌اید، مجسم کنید. هر قدمی که برمی‌دارید و به هدف نزدیکتر می‌شوید را یادداشت نمایید.
عذر و بهانه نیاورید. رسیدن به هدف را یک اصل بدانید!

۷) افکار و عقاید منفی را کنار بگذارید:
به جای استفاده از کلمات  منفی، واژه‌های امیدبخش را به کار برید. هر فرد، خالق افکار و عقاید خود است؛ بنابراین افکاری را خلق کنید که موفقیت شما را دو چندان نماید.

۸) فعالیت‌های روزانه خود را ثبت نمایید:
افکار، احساسات، موانع، راه‌حل‌های احتمالی و موفقیت‌های روزانه خود را یادداشت نمایید. نوشتن ابزار مفیدی است که مانع از فراموشی امور می‌گردد. با نگاه کردن به موفقیت‌های گذشته، روحیه تلاش در شما تقویت می‌شود.

۹) از یک دوست کمک بگیرید:
یافتن یک دوست و یا پیوستن به گروه، انگیزه شما را تقویت می‌نماید. در انتخاب دوست دقت کنید و فردی را بیابید که با هدف شما هماهنگ باشد و شما را در ادامه مسیر حمایت کند.

۱۰) موفقیت‌های خود را تحسین کنید:
هر موفقیت هرچند  کوچک را بزرگ بدانید. زمانی که به هدف می‌رسید خود را تشویق کنید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید