ده روش برای رسیدن به آنچه می‌خواهید

شاید شما هم افرادی را دیده‌اید که همواره موفق هستند. موفقیت آنها نشان از قدرت و استقامت آنهاست. آنها در رسیدن به هدف پیشگام هستند. این افراد زنان و مردانی هستند که هرگز دست از رویاهایشان نمی‌کشند. اشتباه نکنید! آنها انسانهای خارق‌العاده‌ای نیستند؛ بلکه آنها نیز مثل خود شما زندگی می‌کنند. با این تفاوت که خود را باور دارند. راز موفقیت آنها در پشتکار و تلاش است.

پیمودن راه موفقیت دشوار است اما  با کمی پشتکار می‌توان مسیر را کوتاه نمود.

رویا و آرزو آسان به وجود می‌آید؛ اما تبدیل آن به واقعیت مستلزم تلاش بسیار است. تلاش، خستگی، مقاومت و ترس بخشی از فرآیند موفقیت است. از موانع احتمالی نهراسید و برای عبور از آنها به دنبال راه حل باشید.

فرصت‌ها را مغتنم شمارید. موفقیت به سراغ شما نمی‌آید بلکه این شما هستید که با ابتکار و خلاقیت آنرا به دست می‌آورید.  به تواناییهای خود شک نکنید. منفی‌نگر نباشید. موفقیت در چند قدمی شماست؛ فقط کافیست گام بردارید.

علایق خود را در نظر بگیرید و آنها را بر اساس تواناییهای خود تنظیم و اولویت‌بندی کنید.

باید برای رسیدن به آنچه می‌خواهید تلاش کنید.

ده روش زیر می‌تواند شما را در ادامه مسیر یاری نماید:

۱) اهداف خود را تعیین نمایید:
به دنبال چیزی باشید که شما را خوشحال می‌کند. بلندنظر باشید و برای رسیدن به یک هدف متعالی تلاش کنید. اگر بخواهید حتماً می‌توانید.

۲) اهداف خود را یادداشت کنید:
نوشتن باعث می‌شود که هدف را بهتر ببینید و بر روی آن متمرکز شوید. هدف نهایی و موانع موجود را در یک کاغذ بنویسید. هر روز به آن نگاه کرده و در مورد آنها فکر کنید.

۳) برنامه‌ریزی داشته باشید:
اهداف بزرگ خود را به هدفهای کوچکتر تقسیم کنید و برای رسیدن به هر یک از آنها یک برنامه معین تنظیم نمایید.

۴) از دوستان خود کمک بگیرید:
پیمودن مسیر موفقیت به همراه یک دوست قدیمی راحت‌تر ولذت‌بخش‌تر است. از کسانی که قبل از شما این مسیر را پیموده‌اند راهنمایی بجویید.

۵) خود را ارزیابی نمایید:
در پایان هر هفته زمانی را به ارزیابی تلاشهای خویش اختصاص دهید. تعیین کنید که چقدر به هدف خود نزدیک شده‌اید؟ و آیا توانسته‌اید زندگی خود را متحول نمایید؟

۶) موفقیت‌های کوچک را محترم بدانید:
هر گام که برمی‌دارید به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید. گامهای کوچک را بزرگ بدانید و خود را تشویق کنید.

۷) از تجربیات گذشتگان درس بیاموزید:
سرگذشت موفقیت دیگران را مطالعه نمایید. از شکست‌ها درس بگیرید. گذشته بهترین آموزگار آینده است.

۸) به دیگران کمک کنید:
از هر دست که بدهید از همان دست پس می‌گیرید. خود را تافته جدا بافته تصور نکنید.  به کسانی که نیاز دارند کمک کنید. شاید روزی شما نیز به کمک آنها احتیاج یابید.

۹) خوش‌بین باشید:
موقعیت واقعی خود را دریابید و اجازه ندهید که افکار منفی دیگران، شما را تحت تأثیر قرار دهد. ارزش‌های خود را فراموش نکنید. استوار باشید و به دوردست‌ها نگاه کنید.

۱۰) واقع‌بین باشید:
برخیزید و به سوی هدف پیش روید. اگر شکست خوردید دوباره تلاش کنید. شکست واقعی زمانی است که از اهداف و رویاهای خود دست بکشید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید