دلیل پنهانی که مانع کاهش وزن می شود

کیفیت بد خواب و یا کمتر از ۷ ساعت خوابیدن با رژیم غذایی شما تداخل می کند.

در تمام جهان، افرادی که کمتر می خوابند معمولا چاق هستند. زمانی که فرد محرومیت خواب دارد هورمون های تنظیم کننده ی اشتها و متابولیسم دچار اختلال می شوند. بعد از یک شب که خیلی کم خوابیدید یا بد خوابیدید شما گرسنه تر از معمول از خواب بیدار می شوید. خود کنترلی ضعیف تری در برابر خوردن  غذاهای پرکالری خواهید داشت. نتایج یک  پژوهش نشان داد که مردان ۲۰ ساله ای  که از  ساعت ۲ نیمه شب تا ۶ صبح می خوابیدند ۲۲% کالری مصرفی شان در روز بعد بیشتر از افرادای بود که ۸ صبح از خواب بیدار می شدند.

اگر شما رژیم دارید، خواب بیشتر از ۷ ساعت، شانس موفقیت شما را بالا می برد. در مطالعه ی دیگری، این موضوع تایید شده است که خواب کافی احتمال موفقیت رژیم را ۳۳ % بالا می برد. خواب بسیار کم، یکی از پیش بینی کننده های چاقی است. اگر رژیم گیرندگان خواب کافی داشته باشند از پرخوری عصبی نیز جلوگیری می شود.

محرومیت از خواب احتمال افسردگی، دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا را نیز افزایش می دهد. بسیاری از افراد که با افتخار می گویند ما ۵-۴ ساعت می خوابیم نیاز به این دارند که ساعت مشخصی را بخوابند، برای بیدار شدن از زنگ ساعت استفاده نکنند و به تعطیلات کوتاهی بروند.  زمان دقیق خواب خود را از وقتی که به تخت می روید تا زمانی  که بیدار می شوید را ثبت کنید. ممکن است چند روز کمی دیرتراز جای خود برخیزید در صورتی که چند دقیقه ای است که بیدار شده اید. زمانی که زودتر بیدار می شوید و نیاز به  استراحت در طول روز دارید دقیقا به شما نشان می دهد که به چه میزان خواب نیاز دارید. متخصصان خواب می گویند در این صورت ۱۵ دقیقه به خواب خود اضافه کنید. اگر کیفیت خواب شما مشکل دارد شاید به دلیل خروپف بلند، یا به دلیل آپنه ی خواب و یا به دلیل گرفتگی بینی شماست. حتما آن ها را بررسی کنید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید