ایده‌های سریع برای مصرف میوه و سبزیجات بیشتر

جدالی برای مصرف میوه و سبزیجات مورد نیاز خود:

به طور ایده‌ال شما باید روزانه ۹ واحد از گروه میوه و سبزیجات مصرف کنید. با این حال میانگین مصرف درآمریکایی‌ها حدود ۴ واحد در روز است. رسیدن به این حد ایده‌ال خیلی هم سخت نیست. این ۱۰ شیوه را امتحان کنید و خیلی سریع مصرفتان به ۹ واحد نیز خواهد رسید:

۱) غذای خود را با سبزیجات شروع کنید:

قبل از اینکه چیزی در بشقابتان بریزید، سالاد بخورید. یا مقداری لوبیا سبز و کلم بروکلی. بعد از خوردن سبزیجات، غذای اصلی خود را میل کنید. هنگام گرسنگی، خوردن سبزیجات در ابتدای وعدهٔ غذایی باعث می‌شود تا شما بتوانید سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

۲) یک سالاد فوق‌العاده درست کنید:

۲۱۰ گرم کاهوی شسته شده تقریبا مساوی یا کمی بیشتر از یک واحد سبزی است. به آن ورقه‌های گوجه فرنگی، تکه‌های سیب و یک چهارم فنجان کشمش اضافه کنید و به این ترتیب شما ۴ واحد از گروه میوه و سبزیجات مصرف کرده‌اید.

۳) سبزی و میوه را در دسترس خود قرار دهید:

می‌توانید سبزیجات را خرد کرده و در آب یخ بگذارید و در فریزر قرار دهید یا اینکه سبزیجات اماده خریداری کنید. از کمپوت میوه هم می‌توانید استفاده کنید. البته اگر شربت آن شیرین نشده باشد. این روش می‌تواند راهی سریع و آسان برای مصرف واحدهای بیشتری از این گروه غذایی باشد. می‌توانید از کمپوت‌ها بر روی بستنی یا از پره‌های پرتقال در سالاد خود استفاده کنید. سبزیجانت منجمد شده یک می‌انبر خوب دیگر هستند. بدون آنکه آن‌ها را یخ زدایی کنید، درون سوپ یا آبگوشت خود بریزید. همچنین از بسته‌های پیاز و فلفل خرد شده برای شام خود استفاده کنید.

۴) آن‌ها را بنوشید:

با اینکه کمپوت میوه یا آب سبزیجات به اندازهٔ میوهٔ تازه، فیبر ندارد، ولی هنوز هم روش مناسبی برای مصرف ۱ تا ۲ واحد از این گروه غذایی است. چند تکه کمپوت یا مقداری آب گوجه فرنگی به عصرانهٔ خود اضافه کنید یا موز یا یک فنجان تمشک را همراه یک بسته ماست بدون چربی در مخلوط کن ریخته و به این ترتیب نوشیدنی‌ای حاوی ۳ واحد میوه تهیه کنید. برای افزودن به قدرت کاهندگی کلسترول آن می‌توانید کمی دانه‌های بذر کتان را روی آن بپاشید.

۵) از آن‌ها برای تهیه پیتزای خود استفاده کنید:

پپرونی را فراموش کنید و یک پیتزای سبزیجات سفارش دهید و با هر برش پیتزا، سبزیجات سالم کبابی را وارد بدن خود کنید.

۶) آن‌ها را در غذای خود پنهان کنید:

هویج رنده شده را به لازانیا یا سس ماکارونی اضافه کنید و برای تغلیظ سوپ خود به جای خامه از پورهٔ سیب زمینی استفاده کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید