کیک گردوی شکلاتی

دسری سالم و لذیذ.

(برای ۱۲ نفر؛ هر نفر: ۱ برش)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۴۰ دقیقه)

مواد لازم

¼ لیوان گردو (بوداده شده)

۳ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

۹۰ گرم شکلات نیمه تلخ (۷۰% تلخی) (ریز خردشده)

½ لیوان پودر کاکائو (تلخ)

۱ لیوان شکر

½ لیوان آب جوش

۲ عدد زرده تخم­مرغ

۴ عدد سفیده تخم­مرغ

¼ قاشق چای­خوری کرم تارتار

۲ قاشق چای­خوری پودر قند

خامه زده شده (به میزان لازم) (اختیاری)

طرز تهیه:

۱) صفحه فلزی را در بخش پایینی فر قرار دهید و فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی­گراد تنظیم کرده و گرم کنید. کف و دیواره­های قالب پای (۲۳ سانتیمتری) را با روغن چرب کنید. سپس کاغذ روغنی قرار دهید.

۲) گردوها را همراه با آرد در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا پودر شود. مخلوط را کنار بگذارید. در کاسه بزرگی شکلات خردشده، پودر کاکائو و ¾ لیوان شکر را بریزید و مخلوط کنید. حالا آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود. سپس زرده­های تخم­مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را کنار بگذارید.

۳) سفیده تخم­مرغ­ها را همراه با کرم تارتار در کاسه­ای بریزید و با همزن برقی روی سرعت متوسط هم بزنید تا صاف و پفکی شود. حالا بقیه شکر را به تدریج اضافه کنید و با همزن برقی روی سرعت بالا هم بزنید. سپس آرد و مخلوط گردو را اضافه کنید. حالا ¼ از مخلوط سفیده تخم­مرغ را به مخلوط شکلات اضافه کنید و هم بزنید. بقیه سفیده­های تخم­مرغ را هم اضافه کنید و هم بزنید. حالا خمیر را داخل قالب بریزید.

۴) قالب را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. اگر چنگال فرو کردید و کمی به آن خمیر چسبیده بود اشکال ندارد. حالا بگذارید کیک شما خنک بشود. با استفاده از چاقویی کوچک کیک را از دیواره­های قالب جدا کنید. سپس آنها را داخل بشقابی برعکس کنید و بیرون بیاورید. بعد کاغذ را در بیاورید. با استفاده از بشقابی دیگر کیک را دوباره به حالت اول برگردانید. پودر قند را بپاشید و اگر دوست داشتید کمی هم خامه اضافه کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۱۵۵

چربی: ۵.۶ گرم

چربی اشباع شده: ۲.۱ گرم

پروتئین: ۳ گرم

کربوهیدرات: ۲۴ گرم

فیبر: ۲ گرم

کلسترول: ۳۱ میلی­گرم

آهن: ۱ میلی­گرم

سدیم: ۲۱ میلی­گرم

کلسیم: ۱۲ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید