کیک شکلاتی دو رنگ

کیکی سالم و لذیذ.

(برای ۸ نفر)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه)

مواد لازم

¾ ۱ لیوان آرد کیک­پزی

۲ قاشق چای­خوری بیکینگ پودر

¼ قاشق چای­خوری نمک

⅔ لیوان ماست پرچرب

۲ قاشق غذاخوری شیر پرچرب

½ قاشق چای­خوری عصاره وانیل

۸ قاشق غذاخوری کره (در دمای اتاق)

¾ لیوان شکر

۳ عدد تخم­مرغ

¼ لیوان پودر کاکائو (تلخ)

۱ قاشق چای­خوری پودر قهوه فوری

¼ لیوان خامه پرچرب

½ لیوان چیپس شکلاتی

شکلات­های کوچک رنگی (اختیاری)

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید. قالب نان (۲۴ سانتیمتر در ۱۳ سانتیمتر) را با اسپری روغن چرب کنید.

۲) در کاسه ای کوچک، آرد، بیکینگ پودر و نمک را بریزید و مخلوط کنید. در کاسه­ای دیگر، ماست، شیر و وانیل را بریزید و مخلوط کنید.

۳) در کاسه­ای بزرگ، کره و شکر را بریزید. همزن برقی را روی سرعت متوسط رو به بالا قرار دهید. مخلوط را هم بزنید تا سبک و پفکی شود (۳ دقیقه). سپس تخم­مرغ ها را به تدریج و هر بار ۱ عدد اضافه کنید و هم بزنید. سرعت همزن را روی کم قرار دهید. سپس نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید. بعد مخلوط ماست را بریزید و در پایان بقیه مخلوط آرد را اضافه کنید. ⅓ از خمیر را بردارید (حدود ۱ لیوان) و در کاسه متوسطی بریزید.

۴) در کاسه­ای کوچک، ¼ لیوان آب جوش بریزید. سپس پودر کاکائو و قهوه را اضافه کنید و هم بزنید. حالا مخلوط کاکائو را به خمیر کیک اضافه کنید و هم بزنید.

۵) خمیر را درون قالب بریزید و با چاقو خمیر را برش دهید تا طرح­دار شود. قالب را ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کیک بپزد. سپس بگذارید کیک شما حداقل ۱۵ دقیقه خنک شود.

۶) خامه را درون کاسه مناسب ماکروویو بریزید. درجه حرارت ماکروویو را روی بالا قرار دهید و کاسه را ۲۵ ثانیه درون ماکروویو قرار دهید. سپس چیپس شکلاتی را اضافه کنید و کاسه را ۲ دقیقه کنار بگذارید. مخلوط را هم بزنید تا صاف و یکدست شود. بگذارید کمی خنک شود و بعد آن را روی کیک بریزید. اگر دوست داشتید روی کیک شکلات های رنگی بریزید. سپس کیک را برش داده و سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۴۱۹

چربی: ۲۲ گرم

چربی اشباع شده: ۱۳ گرم

پروتئین: ۸ گرم

کربوهیدرات: ۵۳ گرم

فیبر: ۳ گرم

کلسترول: ۱۱۳ میلی­گرم

سدیم: ۲۰۶ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید