کاهش وزن با تجسم خلاق

تجسم خلاق ابزاری بسیار خوب برای کاهش وزن است. با تجسم بدنتان به همان شکل که می‌خواهید باشد ذهن ناخودآگاهتان را برمی‌انگیزید که بدنتان را مطابق آن تصویر ذهنی شکل بدهد.

منظور این نیست که تجسم خلاق کاملاً شکل بدنتان را تغییر می‌دهد، بلکه یعنی اگر مطابق با قوانین تجسم، تجسم کنید ظاهر بدن را بهبود می‌بخشید و وزنتان را کم می‌کنید.

همه می‌دانند که افکار و احساسات روی بدن تأثیر مثبت و منفی می‌گذارند بسته به این که افکار و احساسات غالب شما چه هستند. تفکر منفی، استرس، ترس، هیجان، نگرانی و خشم برای بدن ضرر دارد. در این شرایط سمومی در خون آزاد می‌شود که تأثیر نامطلوبی روی بدن می‌گذارد.

تفکر مثبت، شادی، عشق و اعتماد به نفس بدن را شفا می‌دهند، قوی می‌کنند و به آن انرژی می‌دهند.

می‌توانید از ارتباط بین ذهن و بدن به نفع خودتان بهره ببرید. ذهن ناخودآگاه شرایط واقعی و شرایط تصور شده در ذهن را واقعی می‌داند و می‌پذیرد. یعنی اگر خودتان را خوش‌اندام تصور کنید ذهن ناخودآگاه شما آن را واقعیت تلقی می‌کند و طوری عمل می‌کند که بدنتان مطابق با آن تصویر ذهنی بشود.

کاهش وزن به کمک تجسم خلاق را می‌توان «رژیم ذهنی» نامید. البته اگر علاوه بر تجسم کمتر غذا بخورید، رژیم داشته باشید و ورزش کنید احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن از طریق تجسم:

۱) دو سه بار در روز به مدت چند دقیقه در جای ساکتی بنشینید و بدنتان را آن طور که دوست دارید باشد تصور کنید. نگرانی‌ها، تردید‌ها و افکار دیگر را کنار بگذارید و روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید.

۲) خودتان را خوش‌اندام و زیبا و در وزن ایده‌آلتان تجسم کنید. فراموش کنید که الآن چه ظاهری دارید. دارید یک حقیقت جدید خلق می‌کنید. خودتان را در ساحل یا استخر با مایو ببینید. ببینید چقدر جذاب شده‌اید. خودتان را در حالی تصور کنید که لباس‌های تنگی را که همیشه دوست داشتید به تن دارید.

۳) خانواده و دوستان را تصور کنید که دارند از شما و اندام زیبایتان و این که چقدر لاغر شده‌اید تعریف می‌کنند. کل این صحنه را واقعی تصور کنید، انگار که همین حالا دارد اتفاق می‌افتد نه در آینده.

۴) می‌توانید هر صحنه‌ی دیگری را که می‌خواهید در ذهنتان بسازید. می‌توانید خودتان را در حال ورزش، رقص، در کنار دوستان، با همسرتان، در محل کار و غیره ببینید. خودتان را در حال حرکت ببینید. تعریف‌های دیگران از اندام لاغرتان را بشنوید و ببینید با چه تحسینی به شما نگاه می‌کنند. خلاصه این که این تجسم را تا جایی که ممکن است در ذهنتان واقعی کنید.

۵) در ذهنتان تصاویری بسیازید که احساسات شما را برمی‌انگیزند. این تصاویر را پرنشاط و زنده کنید. حواس ذهنی‌تان را جالب و واقعی کنید و خودتان را در تمام این صحنه‌ها خوش‌اندام و در حالت بعد از کاهش وزن ببینید.

۶) هیچ‌وقت تصور نکنید که از غذا یا غذا خوردن متنفرید و در خودتان نفرت از هیچ غذایی ایجاد نکنید. با تجسم بدنتان آن‌طور که می‌خواهید باشد، ناخودآگاهتان شما را در این جهت هدایت می‌کند که غذای درست را به مقدار درست بخورید.

۷) در زمان تجسم و بعد از اتمام آن به خودتان نگویید: «خب، این‌ها بی‌معنی است، من نمی‌توانم وزن کم کنم». اگر چنین چیزی بگویید تمام کاری را که انجام داده‌اید خراب می‌کنید. وقتی افکار ناباوری وارد ذهنتان شدند به این افکار گوش ندهید. فقط به افکاری در مورد شکل ایده‌آل بدنتان اجازه دهید وارد ذهنتان شوند و از ذهنتان بگذرند.

در این کار هم مثل تمام کار‌های دیگر باید پشتکار داشته باشید.

تجسم خلاق به شما کمک می‌کند در طبیعی‌ترین حالت ممکن وزن کم کنید.

می‌تواند باعث شود کمتر غذا بخورید.

می‌توانید به بدنتان یاد بدهید که با غذای کمتر سیر و راضی شود.

تجسم خلاق می‌تواند شما را به رژیم غذایی‌ای جذب کند که برایتان مناسب‌تر است.

می‌تواند شما را در این جهت هدایت کند که در فعالیت‌های فیزیکی‌ای شرکت کنید که باعث کاهش وزنتان می‌شوند.

طرز فکر شما روی بدنتان اثر می‌گذارد. در مورد هدفتان فکر کنید نه آنچه نمی‌خواهید. در مورد این فکر کنید که می‌خواهید ظاهرتان به چه صورت باشد نه در مورد اضافه وزنتان. بدنتان را آن‌طور که هست تصور کنید نه آن‌طور که الآن هست. خودتان را چندان درگیر این نکنید که چه بخورید و چه نخورید، بلکه به این فکر کنید که می‌خواهید بدنتان چطور باشد. به تلاش‌هایتان با پشتکار ادامه دهید تا به نتیجه برسید.

مهم‌ترین نکته این است که به آنچه تجسم می‌کنید باور داشته باشید. شکست‌های قبلی را فراموش کنید تا وزن کم کنید و ناباوری، تردید‌ها و افکار منفی را کنار بگذارید. مدام اندام ایده‌آلتان را در ذهنتان تصور کنید و به تدریج ناباوری و مقاومت درونتان از بین می‌رود.

شاید این مطالب را هم بپسندید